וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד האו"ם שנדבק באבולה בליבריה מת בביה"ח בגרמניה

14.10.2014 / 11:54

האיש, אזרח סודאן בן 56, הועבר לטיפול בלייפציג בשבוע שעבר אחרי שנדבק במחלה. בבריטניה יתחילו היום לסנן את הנוסעים המגיעים ממערב אפריקה: "מעריכים שהנגיף יגיע בקרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

עובד או"ם שחלה באבולה ואושפז בבית החולים סנט ג'ורג' בלייפציג מת לפנות בוקר (שלישי). החולה, אזרח סודאן בן 56, זוהה בשם מוחמד א'. הוא הגיע בשבוע שעבר לגרמניה מליבריה, ואחרי שאובחן עם חום גבוה אושפז בבידוד במרפאה בלייפציג, המותאמת לטיפול בחולי אבולה. 41 חברים בכוח האו"ם בליבריה, ובהם 20 חיילים, הועברו לפיקוח רפואי אחרי שהחובש אובחן באבולה. הוא איש הצוות השני שהנגיף הקטלני התגלה בגופו.

איש האו"ם הראשון שאובחן כחולה אבולה בליבריה מת ב-26 בספטמבר. 2,316 בני אדם בני אדם מתו בשנה האחרונה מאבולה בליבריה, יותר מבכל מדינה אחרת במערב אפריקה. רוב צוותי הרפואה בליבריה סירבו להשתתף בשביתה כללית שיזם אתמול איגוד הרופאים במדינה. השובתים טוענים כי העובדים לא מקבלים שכר הולם המשקף את הסכנה שבתפקידם. הארגון טוען כי הממשלה איימה על העובדים אם לא יחזרו בהם משביתתם.

תושבת מונרוביה מתאבלת על אחותה, מקיי נגבה, שמתה מנגיף אבולה – ליבריה, אוקטובר 2014. GettyImages
תושבת מונרוביה מתאבלת על אחותה שמתה מאבולה/GettyImages

התפרצות מגפה האבולה גרמה עד כה למותם של יותר מ-4,000 בני אדם. כ-400 עובדים נדבקו במחלה, ומתוכם מתו 233. ד"ר מרגרט צ'אן, מנהלת ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, אמרה אתמול כי "האבולה הוא האיום החמור ביותר שראינו בעת המודרנית".

צ'אן ציטטה את הערכות הבנק העולמי, ולפיהן 90% מהעלות הכלכלית של נזקי האבולה נובעים מ"ניסיונות בלתי-הגיוניים של הציבור להימנע מהידבקות". כמו כן, תקפה צ'אן את חברות התרופות על כך שהן לא מתמקדות בנגיף וגינתה את "התעשייה המונעת מרווח, שאינה משקיעה במוצרים עבור שווקים שלא מסוגלים לשלם".

היום יתחילו הרשויות בבריטניה לסנן את הנוסעים המגיעים לנמל התעופה היתרו מהמדינות הנגועות באבולה באמצעות מדידת חום. שר הבריאות, ג'רמי האנט, העריך כי הנגיף יתגלה בבריטניה "עד סוף השנה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החולה, מוחמד א'/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully