וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב ל-500 קורבנות חדשים לאבולה בחמישה ימים

ארגון הבריאות העולמי דיווח על כ-4,500 בני אדם שמתו מהמחלה. אובמה דחה נסיעה על מנת להשתתף בדיון מיוחד בבית הלבן בנושא הנגיף, לאחר שאובחן החולה השלישי שנדבק בתחומי ארה"ב

תושבת מונרוביה מתאבלת על אחותה, מקיי נגבה, שמתה מנגיף אבולה – ליבריה, אוקטובר 2014. GettyImages
תושבת ליבריה מתאבלת על אחותה שמתה מנגיף האבולה, אתמול/GettyImages

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם הודיע אתמול (רביעי) כי מניין ההרוגים מנגיף האבולה הקטלני עומד כעת על 4,493 בני אדם - עלייה של יותר מ-460 מאז יום שישי האחרון. על פי הערכת הארגון, 4,504 בני אדם נוספים ברחבי העולם נדבקו בנגיף או חשודים בהידבקות בו.

מוקדם יותר אתמול דחה נשיא ארצות הברית ברק אובמה נסיעה על מנת להשתתף בדיון בבית הלבן על התפרצות נגיף האבולה. נסיעתו לקונטיקט ולניו ג'רזי נדחתה למועד מאוחר יותר. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, מסר כי "הפגישה תעסוק בתגובת הממשלה להתפרצות מגפת האבולה".

נגיף האבולה - כותרות אחרונות:
ניגריה ”נקייה מאבולה”: מה יש לעולם ללמוד ממנה?
עובד האו”ם שנדבק באבולה בליבריה מת בביה”ח בגרמניה
ארגון הבריאות העולמי: האבולה - סכנה לשלום העולם

הפגישה באה על רקע הדיווח מדאלאס, טקסס, שלפיו אחות נוספת שטיפלה בחולה האבולה הראשון שאובחן בארצות הברית, תומס דנקן, אובחן היום כחולה במחלה בעצמה. האחות הושמה בבידוד באופן מידי לאחר שדיווחה על חום גבוה. "גורמי בריאות ראיינו את מטופליה האחרונים על מנת לזהות במהירות כל מגע או חשיפה אפשרית, והאנשים האלה יהיו במעקב", נמסר.

גורם בכיר מהרשויות בדאלאס אמר לאחר מכן כי הרשויות במחוז מתכוננות לגילוי מקרי אבולה נוספים, אפשרות שהגדיר "ממשית ביותר". דנקן, שהגיע מליבריה לטקסס לפני כשבועיים, מת לפני שבוע בדיוק, ימים בודדים לאחר שהושם בבידוד בבית החולים.

בתוך כך, בצרפת הודיעו אתמול כי המדינה תחל לערוך בדיקות רפואיות בשדות התעופה לנוסעים המגיעים ממקומות מוכי אבולה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. גם ראש ממשלת צ'כיה, בוהוסלב סובוטקה, אמר הערב כי מדינתו תחל לערוך בדיקות רפואיות בנמל התעופה הבינלאומי של פראג.

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully