וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: האבולה - סכנה לשלום העולם

ראש הארגון, מרגרט צ'אן, התריעה שהנגיף מסכן את "הישרדותן" של חברות ועלול להוביל לקריסת מדינות: "מעולם לא ראיתי מצב בריאותי שמהווה איום קיומי". בינתיים, בליבריה סירבו הרופאים להשתתף בשביתה

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן. רויטרס
"השמועות והפאניקה מתפשטות מהר יותר מהנגיף עצמו", ראש ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (שני) כי מגיפת האבולה מסכנת באופן חמור את "הישרדותן" של חברות וכי היא עלולה להוביל לקריסתן של מדינות ולהפוך אותן לנחשלות. ראש הארגון, מרגרט צ'אן, התריעה כי הנגיף, שהוביל עד כה למותם של יותר מ-4,000 בני אדם, רובם במערב אפריקה, מערער על "השלום והביטחון הבינלאומיים".

"מעולם לא ראיתי מצב בריאותי שמהווה איום קיומי על חברות ועל ממשלות במדינות עניות וחלשות ממילא", אמרה צ'אן במהלך מסיבת עיתונאים בפיליפינים. "מעולם לא ראיתי מחלה מדבקת שתורמת כה רבות לפוטנציאל כישלונן של מדינות". היא הזהירה מהשלכות כלכליות חמורות מ"שמועות ומפאניקה, שמתפשטות מהר יותר מהווירוס עצמו". היא ציטטה את הערכות הבנק העולמי, שלפיהן 90% מעלות נזקי האבולה נובעים מ"ניסיונות בלתי-הגיוניים של הציבור להימנע מהידבקות".

כמו כן, תקפה צ'אן את חברות התרופות על כך שהן לא מתמקדות בנגיף וגינתה את "התעשייה המונעת מרווח, שאינה משקיעה במוצרים עבור שווקים שלא מסוגלים לשלם".

התפשטות נגיף האבולה - סיקור מיוחד
עובד שטיפל בחולה האבולה שמת בטקסס נדבק בנגיף
התפרצות האבולה: נתניהו הורה על צעדי מניעה
המגיפה לא עוצרת: יותר מ-4,000 בני אדם מתו מאבולה

רופאים מפנים גופה של אדם שככל הנראה נדבק באבולה, ליבריה, 13 באוקטובר 2014. AP
סירבו להיענות לשביתה. גורמי רפואה מפנים גופה של אדם שככל הנראה מת מאבולה, היום/AP

בינתיים, רוב גורמי הרפואה בליבריה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, סירבו להשתתף בשביתה כללית שיזם איגוד הרופאים במדינה. לדבריהם, העובדים לא מקבלים שכר הולם עבור הסכנה שבתפקידם, אך, כאמור, רוב הרופאים לא נענו לקריאתם. הארגון מסר ל-BBC כי הממשלה איימה על העובדים, אך היא מצדה מסרה כי היא רק ביקשה מהם להיות "הגיוניים". האיגוד דורש העלאה בשכרם של גורמי הרפואה, שיפור באמצעי ההגנה שלהם וביטוח רפואי.

לפחות 4,033 איש נהרגו בליבריה, בסיירה לאון בגינאה ובניגריה מאז התפרצות האבולה בחודש מרץ האחרון. גורמי הרפואה הם בין אלו שנתונים לסכנה הגדולה ביותר להידבקות באבולה, כש-95 בני אדם מכלל הקורבנות מגיעים מקרבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully