וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד שטיפל בחולה האבולה שמת בטקסס נדבק בנגיף

12.10.2014 / 15:14

מדובר במקרה ההדבקה הראשון בארה"ב. נציגי הממשל יערכו בדיקות נוספות בעובד שהועבר לבידוד כדי לוודא את האבחנה. במקביל נעשים מאמצים לאתר את קרוביו ומכריו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עובד שטיפל בחולה האבולה שמת בבית החולים בטקסס נדבק בנגיף הקטלני. אם האבחנה הראשונית תאושר סופית, יהיה זה המקרה הראשון בארה"ב שבו אדם נדבק מחולה. רשויות הבריאות בדאלאס הודיעו הבוקר (ראשון) כי בדיקות נוספות ייערכו על-ידי נציגי המרכז הלאומי לבקרת מחלות ומניעתן. בתוך כך, נמסר כי אזרח בריטניה שמת במקדוניה לא היה חולה אבולה, בניגוד להערכה הראשונית.

העובד, שפרטיו לא פורסמו, דיווח על חום נמוך ביום שישי, והוכנס לבידוד. ד"ר דיוויד לייקי, נציג משרד הבריאות בטקסס, אמר: "ידענו שייתכן מקרה נוסף, והתכוננו לאפשרות כזו". הרשויות במדינה פועלות לאתר את קרוביו ומכריו של העובד, כדי לבדוק אם אחד מהם נדבק גם הוא במחלה.

ההתפרצות הנוכחית, שמרכזה בליבריה, גינאה וסיירה לאון, גרמה למותם של לפחות 4,033 בני אדם, ועוד 8,300 אנשים שייתכן כי נדבקו.

התפרצות נגיף האבולה - כותרות אחרונות
צפו: נוסע צעק ”יש לי אבולה” - וקרקע מטוס שלם
סערה בספרד: הכלב של חולת האבולה הומת "ללא סיבה"
נתניהו הורה לתשאל נוסעים המגיעים מארצות אפריקה

צוות רפואי בבית החולים בניוקאסל בתרגיל בדיקת מוכנות למקרי אבולה – אנגליה, אוקטובר 2014. רויטרס
תרגיל מוכנות לאבולה בבית החולים בניוקאסל, אנגליה/רויטרס

תומס אריק דאנקן, האדם הראשון שאובחן כחולה אבולה בארה"ב, מת בשבוע שעבר בבית החולים בדאלאס. דאנקן, בן 42, גדל בליבריה ונמלט לארה"ב. הוא ביקר בארצו בקיץ, וחזר לארה"ב בחודש ספטמבר כדי להשתתף בטקס סיום בית הספר של בנו, שנולד בחוף השנהב. הוא אובחן כחולה אבולה 10 ימים אחרי שהגיע.

בכמה נמלי התעופה בארה"ב כבר החלו לבדוק את הנוסעים המגיעים מארצות אפריקה הנגועות. הבדיקות החלו אמש בנמל התעופה קנדי בניו יורק, ובסוף השבוע יחלו בדיקות סינון גם בנמלי התעופה ניוארק, בנמל התעופה דולס בוושינגטון, בנמל התעופה אוהייר בשיקגו ובנמל התעופה הרטספילד באטלנטה.

בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר דיון בלשכתו בירושלים, כדי לדון בהתפשטות נגיף האבולה ברחבי העולם. מדובר בדיון נוסף על זה שהתקיים בשבוע שעבר, ומטרתו לבדוק את התקדמות ההיערכות של רשויות המדינה למקרה של הגעת חולה אבולה לישראל.

בדיון השתתפו נציגי משרדי הבריאות, התחבורה, הפנים, החוץ והמשפטים, רשות שדות התעופה, משטרת ישראל וצה"ל. בסוף הפגישה נמסר כי נוסעים שיגיעו לישראל מליבריה, מגינאה וסיירה לאון יעברו תשאול מיוחד בכל מעברי הגבול, כדי לבדוק אם הם נחשפו למחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully