וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: דורסי לי זיתוני נעצרו בחשד להונאה והלבנת הון

לה פיגארו דיווח כי אריק רוביק וקלוד חייט, שדרסו את זיתוני בשנת 2011 והפקירו אותה למוות, חשודים שניהלו רשת שהלבינה כספים באמצעות מכירת מכוניות שכורות דרך פולין וסין ומשם וישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשודים שעמדו בראש רשת להלבנת כספים. מודעת "מבוקשים" עם תמונותיהם של קלוד חייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריק רוביק וקלוד חייט, החשודים שדרסו למוות את לי זיתוני בשנת 2011, נעצרו ביום שני האחרון בנאנטר, פרבר של פריז, בחשד למעורבות בהונאה והלבנת כספים – כך דווח היום (חמישי) באתר לה-פיגארו הצרפתי.

בחודש הבא יחל בפריז משפטם של השניים בפרשת הדריסה. הם מואשמים בהריגה ובאי-הגשת עזרה לאדם הנמצא בסכנה. השניים חשודים כעת שעמדו בראש רשת שהלבינה כספים באמצעות מכירת מכוניות שכורות דרך פולין וסין ומשם ולישראל. השניים צפויים לעבור היום שימוע בבית משפט.

לקריאה נוספת על הפרשה
עתר נגד הסגרתו לצרפת: "דורסי זיתוני לא הועברו"
עדות: דורס לי זיתוני נסע שיכור וללא רישיון נהיגה
חברי לי זיתוני בירכו על לכידת ברבי: "ברח מאחריות"

דיווח בצרפת: עונש מאסר לדורס לי זיתוני. קובי אליהו
נדרסה והופקרה למוות. לי זיתוני/קובי אליהו

בחודש אפריל נידון רוביק ל-18 חודשי מאסר בצרפת בגין פרשת הונאה אחרת, שבמסגרתה גנב זהויות והונה סוחרי פירות ים בסכום כולל של 35 אלף אירו. בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט בפריז הורה עליו לשלם יותר מ-21 אלף אירו לקורבנות ההונאה.

"המאסר הזה חשוב וטוב, וכולי תקווה שאולי הפעם הוא לא יצליח להשתמש בכסף ובמשאבים שלו כדי להשתחרר", אמר אז רועי פלד, בן זוגה של זיתוני ומי שמנהל את המאבק העיקש להרשעת דורסיה. "חשוב לי לציין, שעד היום הוא לא נעצר פעם אחת בקשר לדריסה עצמה. כרגע אנחנו מכינים עצמנו ומגייסים כספים ומשאבים לקראת המשפט בתחילת השנה".

זיתוני, תושבת קיבוץ נווה אור ובת 25 במותה, נדרסה על ידי ג'יפ שבו היו רוביק וחייט בצומת הרחובות ויצמן ופנקס בתל אביב, ב-16 בספטמבר 2011. כלי הרכב אותר כעבור זמן קצר נטוש בחניון. דורסיה נמלטו, כאמור, מיד לאחר התאונה לצרפת. הסיבה שבגינה השניים מעולם לא הוסגרו לישראל היא העובדה שלמדינה אין הסכם הסגרה עם צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully