וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עצוב: אדל בת ה-4 שנפצעה בפיגוע מתה מדלקת ריאות

הילדה שנפצעה אנושות מיידוי אבנים בשומרון לפני כשנתיים, אושפזה השבוע בבית החולים שניידר בפתח תקווה במצב קשה מאוד, והיום היא הלכה לעולמה. משפחתה מבקשת להקים בית קברות בהתנחלות שבה היא מתגוררת, יקיר, על מנת לקבור אותה שם

צילום: באדיבות המשפחה, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק

(אמה וסבתה של אדל, היום בבית החולים)

אדל ביטון בת הארבע, שנפצעה לפני כשנתיים באורח אנוש מיידוי אבנים בשומרון, הלכה הערב (שלישי) לעולמה בבית החולים שניידר שבפתח תקווה, לאחר שאושפזה בו השבוע בשל דלקת ריאות. היום חלה הידרדרות במצבה והיא נפטרה. מבית החולים נמסר בהודעה רשמית: "בצער רב אנו מדווחים על מותה של אדל ביטון, אשר למרות מאמצי הרופאים הלכה לעולמה לפני שעה קלה. תנחומינו למשפחה".

בהתנחלות יקיר, שם מתגוררת משפחתה של ביטון, אין בית קברות. עם זאת, קיים שטח של 20 דונם, שיכול לשמש כבית קברות. בעקבות רצונה של משפחת ביטון לקבור את אדל ביישוב, נעשתה פנייה למנהל האזרחי כדי שיאשרו את הקבורה שם, אף שבתב"ע לא מופיע שם בית קברות.

האירוע שבו נפצעה ביטון אירע במרץ 2013. פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי הרכב שבו נסעה עם משפחתה בכביש 5, בסמוך לאריאל. מלבדה, אמה ושתי אחיותיה נפצעו באורח קל עד בינוני. יממה לאחר מכן עצרו חיילי צה"ל עשרה פלסטינים, תושבי הכפרים כיפל חרת' וחרס, בחשד למעורבות ביידוי האבנים.

לאחר קביעת מותה, התאספו בני משפחתה של אדל סביב מיטתה ונפרדו ממנה בדמעות. גם כבהה מועאוויה, הפרמדיק שטיפל באדל ביום הפיגוע והציל את חייה, הגיע למקום ופרץ בבכי. "ראיתי אותה מתה פעמיים, אז ועכשיו. נשארתי בקשר עם המשפחה ועם אדל", אמר. "אדווה חיברה בינינו ואנחנו נישאר מחוברים".

עוד בוואלה חדשות:
בפרקליטות יכריעו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו
הליכוד: "ההוצאות במעון ראש הממשלה פחתו בשנתיים האחרונות"
תיעוד: שחזור התאונה בחולון שבה נפצעה קשה בת 8

"זה עצוב כל כך, יש תחושה של החמצה גדולה. אי אפשר להתחיל לתאר את המסירות וההקרבה של המשפחה הזו לטיפול באדל", אמרה הערב חברת המשפחה מוריה. "לפני הארוע האימא אדווה עבדה בתור מרצה לכימיה ומאז האירוע הפסיקה לעבוד וטיפלה באדל סביב השעון. הם עזבו את הבית שלהם כדי לבנות אותו מחדש ולהתאים אותו לצרכים של אדל ועברו ליחידת דיור בשכירות ביישוב".

"לפני מספר חודשים בברית של בנם, האבא רפי סיפר בהתרגשות גדולה שעד אותו רגע רק הרסו את הבית ומעכשיו הם מתחילים סוף כל סוף לבנות. אדל חיה הייתה אמורה לעבור על פי התכנון אתמול ניתוח בראש, עוד שלב בשיקומה - ועכשיו הכול נעצר", הוסיפה.

אדל ביטון חוזרת הביתה שנה וחצי לאחר הפיגוע, ספטמבר 2014. באדיבות המשפחה
אדל עם אמה בשנה שעברה/באדיבות המשפחה

רחל ביטון, סבתה של אדל מצד אביה, אמרה הערב: "התפללנו הרבה, קיווינו ציפינו ויחד עם זאת השארנו את זה בידי הקדוש ברוך הוא. אנחנו מאמינים שמה שהוא מחליט יש לו סיבה. עשינו כל מה שהיה בידינו. לא חסכנו שום כוח שבעולם, הילדה קיבלה טיפול צמוד 24 שעות בלי שום היסוס והיינו מוכנים לתת עוד, אבל לצערי זה נגמר. אנחנו נתפלל בשבילה שתנוח שם. היא נאבקה כמו פנתר, לכן האמנתי באמונה שלמה שהיא תצא מזה אבל כנראה זה היה יותר מדי בשבילה כבר".

"אנחנו מודים ואוהבים את עם ישראל שתמך בנו. אין לנו מילים. אנחנו מקווים שבאמת לא יהיה יותר טרגדיות כאלה, זאת תפילתי עכשיו", אמרה.

אדל ביטון, שנפצעה אנושות בפיגוע, יחד עם אחיה התינוק. באדיבות המשפחה
אדל יחד עם אחיה התינוק/באדיבות המשפחה

מרטין אלמקייס, הסבתא מצד האימא, אמרה: "ראינו לאורך כל הדרך התקדמות יפה. לא פיללתי להגיע לרגע הנוראי הזה הערב. זה מחזיר אותנו לטראומה לפני שנתיים. כהרף עין היום היא נעלמה לנו. אני עדיין בהלם, לא מעכלת".

"בתקופה האחרונה אדל עבדה מאד קשה. כולי הייתי תקווה שזה הולך לכיוונים חיוביים. לא חלמתי על הרגע הזה. היא הייתה ילדה לוחמנית עם המון כוחות. ברגע הכל קרס".

אדל ביטון חוזרת הביתה שנה וחצי לאחר הפיגוע, ספטמבר 2014. באדיבות המשפחה
אדל ביטון חוזרת הביתה שנה וחצי לאחר הפיגוע, ספטמבר 2014/באדיבות המשפחה

הרב אהרון כהן, רב ההתנחלות יקיר שבה התגוררה המשפחה, אמר היום: "זו טרגדיה עצומה, טרגדיה גדולה למשפחה ולכל עם ישראל. אדל הייתה תינוקת כשנפגעה בפיגוע והיום היא הלכה לעולמה. המסר הוא שכל המאבק שלנו על זכותנו לשוב לארצנו ולהתיישב בה הוא לא מאבק של יישוב כזה או אחר אלא של כל העם, ואנחנו צריכים להתאחד סביב העניין הזה".

לדברי הרב כהן, ההלוויה של אדל מתוכננת למחר בצהריים, אך אין בית קברות ביישוב ולכן לא ברור בשלב זה היכן תיטמן גופתה. "אנו נלחמים כדי לקבל אישור לפתוח בית קברות במקום. זה ביתנו, כאן אנחנו חיים ומתים וכאן גם נקבר".

אדל בת השנתיים שנאבקת על חייה אחרי שנפצעה בפיגוע ליד אריאל. באדיבות המשפחה
אדל בת השנתיים שנאבקת על חייה אחרי שנפצעה בפיגוע ליד אריאל/באדיבות המשפחה

לאחר הפיגוע ב-2013 אושפזה ביטון בבית החולים שניידר, ובהמשך הועברה לשיקום בבית החולים לוינשטיין שברעננה. באפריל 2014 הודיע המוסד למשפחה כי הטיפול בה הסתיים, וכי על הילדה לשוב לביתה. המשפחה ערערה על ההחלטה לבית המשפט השלום בכפר סבא, בטענה שביתה אינו מונגש כראוי למגבלות הסיעודיות של בתם. בית המשפט קיבל את עמדת המשפחה וקבע כי על בית החולים לאפשר לה להישאר בין כתליו.

עם זאת, גופה, שנותר פגיע בעקבות הפציעה בפיגוע, לא הצליח להתמודד עם המחלה שממנה סבלה השבוע, והיא כאמור הלכה לעולמה היום.

לפניות לכתבים:

מור שמעוני: mor.shimony@walla.com
שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully