וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו עשרה חשודים ביידוי האבנים על האם ובנותיה

בעוד אדל בת השנתיים ממשיכה להילחם על חייה, עצר כוח של צה"ל מספר חשודים משני כפרים בחשד למעורבות בפיגוע ליד אריאל. מצב האם ושתי הבנות האחרות מוסיף להיות קל ובינוני

צילום: שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם

חטיבת אפרים עצרה הלילה (שישי) עשרה פלסטינים בכפרים כיפל חרת' וחרס, בחשד למעורבות ביידוי האבנים אל עבר רכבם של משפחת ביטון אמש בכביש 5, סמוך לאריאל. בפיגוע נפצעו בנות המשפחה – אמא ושלוש מבנותיה, כשאדל בת השנתיים ספגה את הפגיעה הקשה ביותר ומצבה הוגדר אנוש. הם אדווה בת הארבעים, נעמה בת השש ואביגיל בת הארבע נפצעו באורח קל ובינוני. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

אדווה ביטון, שנפצעה בפיגוע, יחד עם ארבעת בנותיה.. באדיבות המשפחה
אדווה ביטון, שנפצעה בפיגוע, יחד עם ארבעת בנותיה./באדיבות המשפחה

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל רואה את האירוע בחומרה ולא ישלים עם תופעת הטרור העממי הכוללת, בין היתר יידוי אבנים. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות, הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי, על מנת להעניק ביטחון לתושבי האזור", נמסר. יצוין כי במבצע המעצר הלילה השתתפו גם כוחות של יחידת דובדבן והשב"כ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"גם לנו מגיעה הגנה"

"התחושות הערב הן קשות מאוד", אמר אתמול קובי בוטבול, חבר בצוות החירום בהתנחלות יקיר, בה מתגוררת המשפחה. "בתקופה האחרונה התגברה תופעת יידוי האבנים והאלימות באזור והתרענו על כך בפני צה"ל ביחד עם המועצה האזורית. פגעו לנו בבטן הרכה. כשאם ובתה הפעוטה שוכבות במצב קשה מאוד בבית חולים, אין ספק שזו פגיעה הקשה ביותר. כל הזמן התרענו ורק ביקשנו שימנעו את זריקות האבנים ושיגבירו את הפעילות על הכבישים. מגיע לנו ביטחון כמו לכל אדם אחר בישראל, אנחנו אזרחים כמו כולם וגם לנו מגיעה הגנה".

מה שנשאר מהמכונית המרוסקת, הערב. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, אמש/שלומי גבאי

האבנים פגעו במכונית הפרטית שבה נסעו בנות המשפחה וכן במשאית שנסעה באזור. בעקבות יידוי האבנים נעצרה המשאית בצד הדרך, אז סטה הרכב הפרטי והתנגש בה מאחור. "כולם כאן מתפללים שהיא תצא מזה, היא בסך הכל פעוטה שלא פגעה באיש", אמרו בהתנחלות בעקבות דבר היוודע על מצבה האנוש של אדל בת השנתיים.

אדל בת השנתיים שנאבקת על חייה אחרי שנפצעה בפיגוע ליד אריאל. באדיבות המשפחה
אדל בת השנתיים שנאבקת על חייה אחרי שנפצעה בפיגוע ליד אריאל/באדיבות המשפחה

רב היישוב יקיר, הרב אהרון כהן, סיפר כי המשפחה נמצאת בצער גדול. "מדובר במשפחה ותיקה ביישוב, פעילה מאוד. אחת האיכותיות שלצערי נפגעו מטרור שיש כאלה שמגדירים אותו כטרור קל, אבל יידויי אבנים העמידו משפחה שלמה תחת אסון כזה גדול. הבת הקטנה שלהם שבזה אנו עוסקים בעיקר נמצאת בטיפול נמרץ, תינוקת בת שנתיים ושאר הבנות והאמא בפציעות כאלה ואחרות. אנחנו כיישוב קודם כל מחברים את המשפחה ומנסים לעבור איתם את הרגעים הקשים הללו. לאחר מכן צריך להתמודד עם המציאות הביטחונית הזו ולהבין שיש אויבים שהמטרה שלהם לפגוע בהתיישבות במשפחות ובתינוקות ולהתייחס לזה בצורה הזו ולהבין שזה רצח. מי שזורק אבנים על רכב עם אישה וילדים, זו המטרה ועל זה אנו צריכים להגיב בצורה נכונה כמדינה ריבונית כפי שמדינה יכולה להגיב מול טרור".

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully