וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תגיע עם זועבי להסדר באישום הפלילי נגדה?

17.2.2015 / 10:44

חברת הכנסת מואשמת בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור. במהלך דיון בעליון על פסילת מועמדותה לכנסת חשף פרקליטה כי מתנהלים מגעים להוריד מכתב האישום את סעיף ההסתה. משרד המשפטים: "לא מתייחסים לשיחות עם סנגורים"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

עו"ד חסן ג'בארין, פרקליטה של ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), התייחס הבוקר (שלישי) להמלצתו של היועץ משפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להגיש נגדה כתב אישום בגין עבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור, וחשף כי מתקיימים מגעים עם פרקליט המדינה, שי ניצן, להגעה להסדר בתיק. ג'בארין, שאמר את הדברים במהלך דיון בבית המשפט העליון בפסילת מועמדות זועבי לכנסת ה-20, טען כי הכוונה היא להגיע להסדר, שלפיו כתב האישום שיוגש יהיה על סעיף של העלבת עובד ציבור בלבד.

בהמשך, שאלו השופטים את נציגת משרד היועץ המשפטי לממשלה בדיון על ההסדר המתגבש, אולם זו טענה כי "כרגע אין החלטה אחרת". מחר ייערך השימוע של זועבי במשרד המשפטים, שמסר: "אנו לא מתייחסים לשיחות עם סנגורים ככל שישנן".


וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
למרות האישום על גרימת מותו של תלמיד: המנהלת ממשיכה לעבוד
דיווח: הפגישה החשאית בין חאלד משעל לבכיר במשמרות המהפכה
סערה בצרפת: "ראש הממשלה פועל תחת השפעה יהודית"

חנין זועבי בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
מגעים להסדר. זועבי בבית המשפט העליון, הבוקר/נועם מושקוביץ

החקירה נגד זועבי החלה בחודש יולי האחרון, עקב התבטאויות שהשמיעה בבית משפט השלום בנצרת בדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו בעיר לאחר רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים. בדיונים אלה יצגו את המדינה שני חוקרי משטרה ממוצא ערבי, שהנם עובדי ציבור, ושאותם תקפה חברת הכנסת.

זועבי חשודה שבנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, הטיחה בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר, קראה לעברם: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב", ו"צריך לירוק להם בפרצוף". עוד אמרה זועבי, כי אותם שוטרים הם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שי ניצן בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
יסכים להוריד מהאישום את סעיף ההסתה לאלימות? פרקליט המדינה שי ניצן/ראובן קסטרו

בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה זועבי שלא צריך ללחוץ להם את היד ולדבר איתם, ולאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד מהם. מדבריה עלה חשד כי היא קראה למעשי אלימות כלפי השוטרים שנכחו במקום, וכן כלפי שוטרים אחרים ממוצא ערבי הפועלים גם נגד חשודים ערבים. עוד נקבע כי בעקבות דבריה, צורת אמירתם והנסיבות שבהם נאמרו, הייתה אפשרות ממשית שדברים אלה יביאו לעשיית מעשי אלימות כלפי שוטרים ערבים ובמיוחד נגד השוטרים שנכחו במקום, שאליהם הופנו קריאותיה. זאת, בין היתר כיוון שהדברים נאמרו בפני בני משפחות עצורים ערבים, שהיו נתונים אז בתחושות כעס כלפי המשטרה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully