וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפגישה החשאית בין חאלד משעל לבכיר במשמרות המהפכה

17.2.2015 / 9:59

לפי העיתון "אל-חיאת", ראש הלשכה המדינית של חמאס ומפקד כוח קודס קאסם סולימאני נפגשו בטורקיה אחרי "צוק איתן" ודנו בחידוש היחסים בין חמאס לאיראן. בין השאר, לפי הדיווח, הם סיכמו על השבת התמיכה הכלכלית והצבאית של טהראן בארגון

חאלד משעל וקאסם סולימאני. אי-פי, צילום מסך
פגישה חשאית. משעל וסולימאני/צילום מסך, אי-פי

על רקע הדיווחים האחרונים על התחממות ביחסים בין איראן לבין חמאס אחרי נתק ממושך, חושף הבוקר (שלישי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון על דבר פגישה חשאית בין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לבין מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. על פי הדיווח, הפגישה בין השניים נערכה בטורקיה לפני כמה חודשים, ימים ספורים לאחר תום מבצע "צוק איתן", ובמהלכה דנו סולימאני ומשעל בתנאים לחידוש היחסים.

לפי "אל-חיאת", שני האישים הגיעו לסיכום בכמה סוגיות, כשהמרכזיות שבהן: השבת התמיכה הכלכלית והצבאית של איראן בחמאס, אפשרות לביקור עתידי של חאלד משעל בטהראן וסיכום מיוחד שלפיו שני הצדדים לא יעסקו באופן פומבי בנושא המשבר בסוריה, אולם במקרה שכן יפורסמו בהצהרות, ישתמע מהן כי חמאס תומך במשטרו של בשאר אסד.

עוד בוואלה חדשות:
ניצב-משנה מהצפון נחקר בחשד למעשה מגונה והטרדה מינית
לפני הסערה: גשם מקומי בצפון ובמרכז
"שמע ישראל" מהחבר ממרצ: השעות האחרונות של אורבך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה שבועות לאחר הפגישה בין משעל לבין סולימאני, כך לפי הדיווח, הגיעה לטהראן משלחת רמת דרג מחמאס, בראשות בכיר הארגון מוחמד נאסר. ההצהרות שנשמעו לאחר הביקור הצביעו על מפנה לכאורה ביחסים. עם זאת, מחלוקת פנימית קשה בתוך חמאס בסוגיית ההתקרבות לאיראן מנעה פריצת דרך מהותית. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העובדה שבקשות חוזרות ונשנות של חמאס לפתוח משרד רשמי בדאחייה של ביירות, מעוז חיזבאללה, נתקלו בסירוב, בין השאר בשל לחץ שהפעילה איראן על חיזבאללה להתנגד לכך.

בישראל עוקבים מקרוב אחרי המגעים בין חמאס לבין איראן. חרף הקשיים שמעיבים על חידוש מלא של היחסים, לפני כשבועיים אישר גורם ביטחוני בכיר לוואלה חדשות כי בהתאם לסיכום בין משעל לבין סולימאני, החלה טהראן להעביר כספים לארגון. "לא מדובר בהיקף הכספים שמעבירה קטאר, אבל מדובר במהלך משמעותי", סיפר, וציין כי באמצעות הסיוע האמור מנסים האיראנים לחזק את החזית הדרומית מול ישראל.

הגורם הסביר כי הכסף האיראני מסייע לחמאס לחמש את כוחותיו הצבאיים עם אמצעי לחימה מתקדמים, על רקע הקשיים שמערימה מצרים של הנשיא א-סיסי. "יש לחמאס קושי להתחמש באמצעי לחימה איכותיים, כי מצרים הרחיבה את רצועת הביטחון בציר פילדלפי ומדי יום מפוצצת מנהרות", אמר. כמו כן, הוא ציין כי "גם סודן, כתחנת מעבר לאמצעי לחימה, כבר לא מסייעת להם כמו פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully