וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: "ראש הממשלה פועל תחת השפעה יהודית"

דבריו של שר החוץ לשעבר רולאן דומא, שכוונו נגד רעייתו של מנואל ואלס, לא התקבלו בברכה במדינה, שרק מתחילה להתאושש מגל הפיגועים בבירה. יו"ר המפלגה הסוציאליסטית: "בזמן שבו יש להיאבק נגד האנטישמיות, זה מחריד"

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס ורעייתו אן גרבואן. AP
"כולם מבלבלים הכול". ואלס ורעייתו אן גרבואן/AP

שר החוץ של צרפת לשעבר, רולאן דומא, עורר היום (שני) סערה במדינה כשטען בריאיון לרשת BFMTV כי ראש הממשלה מנואל ואלס פועל "ככל הנראה תחת השפעה יהודית". "יש לו בריתות אישיות. כל אחד יודע שהוא נשוי למישהי שיש לה השפעה עליו", אמר בזהירות, בהתייחסות לרעייתו של ואלס, הכנרת אן גרבואן. "למה לא להגיד את זה?", התעקש דומא.

דומא לעג למונח "איסלאמו-פאשיזם", שטבע ואלס לאחר פיגועי הירי בקופנהגן, בירת דנמרק, ולאחר השחתת כ-250 מצבות בבית קברות יהודי בצפון-מזרח המדינה, בימים האחרונים. "העולם כולו מגזים", טען דומא. "כולם מבלבלים הכול".

"ראש הממשלה אמר זאת, ואני מסיר את הכובע בפניו", הוסיף השר לשעבר, שהורשע בתחילת העשור הקודם בפרשת שחיתות, ספק בזלזול. "עם זאת, חייבים לחשוב על כך. פאשיזם, זה לא. ההצהרות האלה, הן סיסמאות. מי שמוצא את הסיסמאות הטובות ביותר זוכה לרייטינג".

עוד בוואלה חדשות:
חודש לאחר הפיגוע בפריז: 300 קברים יהודיים הושחתו בצרפת
"הסיוט שלכם מתחיל": דאעש פרסם סרטון המאיים בפיגועים בצרפת
הקומיקאי דיודונה במשפטו: מגנה את הפיגועים בפריז

צפו בדבריו של שר החוץ לשעבר:

יו"ר המפלגה הסוציאליסטית בבית הנבחרים בפריז, ברונו לה רו, אמר כי הוא "מזועזע מטענתו של דומא". לדבריו, "בזמן שבו יש להיאבק נגד האנטישמיות, זה מחריד". דובר המפלגה, קרלוס דה סילבה, טען כי "דומא איבד שליטה. הוא חייב להפסיק להתבטא. קברים נחפרו ואזרחים הותקפו מכיוון שהיו יהודים, על זה אנחנו מדברים". הרשות המפקחת על כלי התקשורת בצרפת, CSA, הודיעה בהמשך היום כי נפתחה חקירה בנוגע לראיון שבו נאמרו הדברים.

ואלס גינה את דבריו של דומא, והוסיף כי הם "אינם מביאים כבוד לרפובליקה". בפני בית הנבחרים, הוסיף ואלס: "האנטישמיות אינה דבר להשתעשע בו". ראש הממשלה זכה לביקורות דומות מהימין הקיצוני, ואף ממקורביו של הקומיקאי הצרפתי דיודונה, שטען כי ואלס הוא "חייל ישראלי קטן, חלש וצייתן". דובר הממשלה, סטפאן לה פול, הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו, ומסר: "דבריו של רולאן דומא פסולים ומסוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully