וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי דיודונה במשפטו: מגנה את הפיגועים בפריז

הבדרן שנודע באמירותיו האנטישמיות, הכחיש כי תמך באמדי קוליבאלי, המחבל שרצח ארבעה יהודים במרכול הכשר. התביעה דורשת להטיל דיודונה, שמואשם בעידוד טרור, קנס של 30 אלף יורו או עונש מאסר

הקומיקאי הצרפתי דיודונה. פריז, ינואר 2014. AP
דיודונה על הבמה בפריז/AP

הקומיקאי הצרפתי דיודונה אמר היום (רביעי) במהלך משפטו כי מגנה בכל תוקף את גל הפיגועים בפריז בחודש שעבר שבו נרצחו 17 בני אדם. הקומיקאי השנוי במחלוקת מואשם בעידוד טרור אחרי שהביע תמיכה באמדי קוליבלי, המחבל שרצח ארבעה בני ערובה יהודים במרכול הכשר בפריז. התביעה דורשת להטיל עליו קנס בגובה של 30 אלף יורו או עונש מאסר.

הקומיקאי, שמופעיו רווים באמירות אנטישמיות, כתב כמה ימים אחרי הפיגוע בפייסבוק כי "ככל שזה נוגע לי, אני מרגיש שאני שרלי קוליבאלי". מדובר במשחק מילים עם הסיסמה "אני שרלי", שנפוצה לאחר הטבח שביצעו האחים קואשי במשרדי המגזין, בשילוב שמו של המחבל מהמרכול. לדבריו, הערותיו לא נועדו להביע אמפתיה לחמושים או לעודד את מעשיהם.

לקריאה נוספת על גל הטרור בפריז
המחבל מהמרכול הכשר תיעד את מסע הרצח בווידאו
נשיא צרפת בדמות היטלר: "רוצה מוסלמים במחנות הריכוז"
"מרגישים בבית": היהודים שעלו מצרפת לאחר גל הטרור

"ודאי שאני מגנה את ההתקפות ללא סייג וללא משוא פנים", הצהיר דיודונה בבית המשפט. לדברי התובעת אנאבל פיליפ, הקומיקאי הציג את מעשיו של קוליבאלי ב"אור חיובי". "הוא יודע טוב מאוד כיצד לשחק עם המילים, זאת עבודתו", צוטטה פיליפ בסוכנות הידיעות הצרפתית.

דיודונה, שהתפרסם בשל מחווה אנטישמית בדמות מועל יד חלקי, נחקר בשנים האחרונות בגין כמה עבירות, בין היתר בחשד שהכה גובה מסים. בתחילת השנה שעברה הוא הודיע כי הוא מבטל את הופעותיו המתוכננות בשל מחאה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully