וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אורי אנחנו צריכים אותך, תחלים במהרה ותחזור אלינו"

בזמן שהרופאים בבית החולים שערי צדק ממשיכים להילחם על חייו של השר אורבך, חברים מכל רחבי הקשת הפוליטית מתפללים לשלומו. "כולנו נושאים תפילה להחלמתו המהירה של חברי כאח לי", אמר ח"כ כבל

אורי אורבך מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
השר אורי אורבך/נמרוד סונדרס

הרופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים ממשיכים היום (שני) להילחם על חייו של השר אורי אורבך, וח"כים ושרים מרחבי הקשת הפוליטית מתפללים לשלומו. "אורי שלנו! אנחנו צריכים אותך. שנון, חד, ישיר, עדין, כנה. תחלים במהרה, ותחזור אלינו, לבית היהודי", כתב בדף הפייסבוק שלו יו"ר מפלגתו של אורבך, נפתלי בנט, שהתייחס למצבו.

"בואו נתפלל בכל לבנו למען אהובנו אורי אורבך שנלחם בשעה זו על חייו", הוסיף בנט. בפוסט נוסף העלה בנט זיכרונות מהיכרותו עם אורבך. "השנה היא 1994. רבין לוחץ יד לערפאת וכולם שמחים בשלום המתקרב ובא... סביב שולחן אחד בהנחייתו של יעקב אחימאיר יושבים: אורי אבנרי, פרופ' ישעיהו ליבוביץ, עזמי בשארה, גילה אלמגור, יוסי יונה ומאיר וילנר. כולם מתווכחים ביניהם מי היה הראשון שהעלה את הרעיון הנפלא של הקמת מדינה פלסטינית! כנגד כולם, יושב לו צנום וצנוע אורי אורבך. איש התקשורת, בעל העט. באומץ לב, בגבורה וברכות הוא מחזיר את ההיגיון לשולחן", כתב.

עוד בוואלה! חדשות:
מצרפת ועד גרמניה: מפת האנטישמיות ברחבי אירופה
אחרי רצח הקופטים: מצרים הפציצה בסיסי דאעש בלוב
לקראת עוד סערה: היום גשם מקומי, בסוף השבוע - סוער ומושלג

אירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"החזיר את ההיגיון לשולחן". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

אורבך הוא פוליטקאי אהוד גם על מתנגדיו הפוליטיים ובשל כך רבים שיתפו סטטוסים בפייסבוק הקוראים להתפלל לשלומו. הבוקר כתב חבר הכנסת עמיר פרץ: "עם הקמת הממשלה זכיתי להכיר את השר אורי אורבך מקרוב. חרף חילוקי הדעות ביננו, קיימנו שיח מעמיק, תוך שמירה על כבוד והערכה הדדית. מעבר לכל ספק, אורי משקף בדרכו את כבוד האדם באשר הוא אדם. אורי מייצג את אמונותיו בדרכי נועם ובהומור מיוחד עם הרבה חכמה וידע שכובשים את כל סובביו. אני רוצה לאחל לאורי שיתגבר ויחזור בריא ושלם ושכולנו נזכה שהוא ימשיך לשרת את עם ישראל במסירות ובהצלחה".

גם ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני התייחס למצבו של השר לאזרחים ותיקים בדף הפייסבוק שלו. "אנחנו, אני, כולנו נושאים תפילה להחלמתו המהירה של חברי כאח לי, השר אורי אורבך", כתב אמש.

אמש חלה הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של אורבך. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין הגיעו אתמול בשעות הערב לבקרו בבית החולים. בני משפחתו פנו שלשום לציבור והודו על האהבה והדאגה, וביקשו להימנע מביקורים ומהפצת שמועות לגביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
ישיבת סיעה של מפלגת העבודה , נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
"נושא תפילה להחלמתו". איתן כבל/נועם מושקוביץ

אורבך התאשפז לפני כחודש וחצי לצורך המשך טיפול במחלת דם שממנה הוא סובל, שבגינה התאשפז גם לפני כשנה. בחשבון הפייסבוק של השר פורסם אז סטטוס שמתייחס למצבו. "יקיריי, כעת אני חייב להקדיש את הזמן לטיפול דחוף ומשמעותי למען בריאותי", נכתב בשמו. "תודה על תפילותיכם ודאגתכם. הימנעו נא מביקורים ומהפצת שמועות. בעזרת השם ושלוחיו הרופאים אני מקווה לחזור לבריאות איתנה בתוך כל שאר חולי ישראל".

בתחילת החודש הכריז ראש הממשלה על אורבך כעל נבצר זמני בשל מצבו הבריאותי. על אף שיפור קל שהיה באותה התקופה במצבו של השר, הוא עדיין היה מורדם ומונשם, ומצבו עדיין היה מוגדר קשה. לאחר ההכרזה על נבצרותו הזמנית, החל בנט לשמש בפועל גם כשר לאזרחים ותיקים. עם זאת, אורבך נשאר גם לאחר ההכרזה על הנבצרות חלק מרשימת הבית היהודי לבחירות לכנסת ה-20, שם הוא ממוקם במקום השישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully