וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות במצבו של אורי אורבך: הרופאים נלחמים על חייו

מצבו הבריאותי של השר לאזרחים ותיקים, אשר מאושפז כבר כמה שבועות בבית החולים שערי צדק בבירה, הידרדר בשעות האחרונות. ראש הממשלה ונשיא המדינה הגיעו לבקרו. משפחתו הודתה לציבור על התמיכה וביקשה להמשיך להתפלל עבורו

אורי אורבך מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אושפז לפני חודש וחצי. אורבך/נמרוד סונדרס

הידרדרות משמעותית חלה אמש (ראשון) במצבו הבריאותי של השר לאזרחים ותיקים, חבר הכנסת אורי אורבך מהבית היהודי. רופאי בית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא מאושפז מתחילת חודש ינואר, נלחמים על חייו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין הגיעו אתמול בשעות הערב לבקרו.

בני משפחתו פנו אמש לציבור והודו על האהבה והדאגה, וביקשו להימנע מביקורים ומהפצת שמועות לגביו. כמו כן, הם ביקשו להמשיך ולהתפלל לבריאותו. גם יו"ר מפלגתו של אורבך, נפתלי בנט, התייחס למצבו וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בואו נתפלל בכל ליבנו למען אהובנו אורי אורבך שנלחם בשעה זו על חייו".

אורבך התאשפז לפני כחודש וחצי לצורך המשך טיפול במחלת דם שממנה הוא סובל, שבגינה התאשפז גם לפני כשנה. בחשבון הפייסבוק של השר פורסם אז סטטוס שמתייחס למצבו. "יקיריי, כעת אני חייב להקדיש את הזמן לטיפול דחוף ומשמעותי למען בריאותי", נכתב בשמו. "תודה על תפילותיכם ודאגתכם. הימנעו נא מביקורים ומהפצת שמועות. בעזרת השם ושלוחיו הרופאים אני מקווה לחזור לבריאות איתנה בתוך כל שאר חולי ישראל".

אירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ביקש להתפלל על חייו של אורבך. בנט/ראובן קסטרו

בתחילת החודש הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על אורבך כעל נבצר זמני בשל מצבו הבריאותי. על אף שיפור קל שהיה באותה התקופה במצבו של השר, הוא עדיין היה מורדם ומונשם, ומצבו עדיין היה מוגדר קשה.

לאחר ההכרזה על נבצרותו הזמנית, יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט החל לשמש בפועל גם כשר לאזרחים ותיקים. עם זאת, אורבך נשאר גם לאחר ההכרזה על הנבצרות כחלק מרשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-20, שם הוא מוקם במקום השישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
לאחר חודש במצב קשה, נתניהו הכריז על אורבך כנבצר זמני/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

אורבך, בן 54, נולד וגדל בפתח תקווה. הוא בוגר ישיבת נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה. בצה"ל שירת כלוחם בחטיבה 188 בחיל השריון והשתתף במסגרתה במלחמת לבנון הראשונה. עד הצטרפותו לפוליטיקה כח"כ מטעם הבית היהודי היה אורבך חלק מצוות המנחים של תכנית הרדיו "המילה האחרונה" בגלי צה"ל. כמו כן, היה אורבך בעל טור שבועי העוסק בעיקר בענייני פוליטיקה ואקטואליה במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות".

אורבך משמש חבר כנסת מאז 2009. הוא מכהן כיו"ר השדולה לקשרי דתיים-חילונים וכיו"ר השדולה החברתית. במהלך כהונתו בכנסת יזם כמה חוקים בולטים, בהם חוק סימון סוכרים על מוצרי מזון, חוק המאפשר לרוב דיירי בניין משותף שבו מעלית אחת להפעיל מעלית שבת בשעות מסוימות, חוק הפוטר את האקדמיה ללשון העברית מתשלומי ארנונה וחוק הקובע הגבלת גיל לאימון במטווח.

(עדכון ראשון: 21:30)

לפניות לכתבים:

עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully