וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בניו זילנד: תהליך הטסת הגופה יחל רק בשני

8.2.2015 / 1:25

הרב של הקהילה הישראלית במקום הסביר כי הטיפול בהעברת גופתה של הישראלית שנהרגה בתאונה באי הדרומי תחל ביום שני משום שיום ראשון הוא יום המנוחה בניו זילנד. "כביש בעייתי עם תשתיות פחות מפותחות מבאי הצפוני"

צילום: ONENEWS

יממה לאחר התאונה הקטלנית באי הדרומי של ניו זילנד, שגבתה את חייה של ישראלית בשנות ה-60 לחייה ובה נפצעו חמישה ישראלים נוספים בשנות ה-60 לחייהם, הרב של הקהילה הישראלית בניו זילנד, אהרון כהן, מספר כי תהליך העברת גופתה של ההרוגה לישראל יחל רק ביום שני, וכי מדובר בכביש רעוע ומסוכן. "התאונה אירעה קילומטר מדרום לקרייסטצ'רץ', באזור שהוא בעייתי מבחינת כבישים ותנועה", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "ההעברה של הגופה לארץ התעכבה בגלל שהתאונה אירעה בשבת, ויום ראשון הוא יום חופש בניו זילנד. לכן, רק ביום שני יתחילו לטפל בעניין".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
לחיצת היד שגררה את ארה"ב למערכת הבחירות בישראל
הרצח בבית האבות בחיפה: הוארך מעצר הקשישה החשודה
המשטרה לצד תנ"צ ברכה: "עדכן בזמן אמת על הצעת השוחד מפינטו"

זירת התאונה שבה נפגעו ישראלים באי הדרומי בניו זילנד, 07 בפברואר 2015. ניו זילנד הראלד, צילום מסך
זירת התאונה, שישי/צילום מסך, ניו זילנד הראלד

לדבריו של כהן, לא מדובר בתאונת הדרכים הראשונה באזור. "האזור הדרומי מאופיין בתשתיות פחות מפותחות מבא הצפוני", הסביר. "רק לפני שנתיים הייתה תאונת דרכים שבה הייתה מעורבת הרוגה ישראלית ועזרנו להביא אותה לארץ. צריך להיזהר יותר". כמו כן, הוא הסביר כי הישראלים באזור מסייעים רבות בנושא. "מטיילים ישראלים דאגו ללוות אותם, הם תומכים בהם ועוזרים. עכשיו, אנחנו רק מחכים שישחררו את הגופה כדי שנוכל להעביר אותה בהקדם האפשרי לקבר בישראל".

ישראלי שמתגורר באי הדרומי וליווה את המשפחה, סיפר כי על אף הטרגדיה, העובדה כי הניצולים מהתאונה חיים היא נס. "ביליתי את כל הבוקר עם בעלה של ההרוגה מהתאונה, שנמצא כרגע במצב מאוד רגיש", אמר. "הם מודעים לכך שאירע נס שהם ניצלו ויצאו בחיים כי זה היה צוק מאוד גבוה ולאחר ההידרדרות הם היו מאוד רחוקים מכביש. אפילו הרופאים בבית החולים היו המומים מכך שהצליחו להינצל". לדבריו, החזרה לארץ כי כרגע מה שבראש מעייניהם. "המאמצים שלנו כעת הם לעשות כל מה שבאפשרותנו כדי להקדים את העברת הגופה לישראל. הפתולוג עוד צריך לעשות נתיחת גופה, ואנחנו מקווים שנוכל להקדים את התהליך ואולי להימנע מנתיחת הגופה. חוקר של מקרי מוות שוקל כעת את בקשת המשפחה ואנחנו מקווים שהוא יאשר אותה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

האזור שבו אירעה התאונה

התאונה אירעה כשהרכב המסחרי שאותו שכרו שלושה זוגות הידרדר ונפל לתהום מגובה של 40 מטרים באזור העיר קרייסטצ'רץ'. על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, מותה של התיירת נקבע בזירת התאונה. ארבעה אחרים הוטסו באמצעות מסוק לבית החולים בקרייסטצ'רץ' - אחת מהפצועות פונתה במצב קשה, עוד אחת במצב בינוני ושני גברים במצב קל. פצוע נוסף באורח קל פונה באמבולנס לבית החולים.

על פי דיווח באתר TVNZ, ייתכן שההרוגה לא חגרה חגורת בטיחות בזמן הנסיעה. טרם ברור מה גרם לרכב לסטות מהכביש הראשי וליפול לתהום.

דובר מטעם כוחות ההצלה מסר כי לקבוצה היה מזל שרק אדם אחד מבניהם נהרג. לדבריו, הרכב המסחרי נפל כ-20 מטרים עד שהחל להתהפך כמה פעמים. שלושת הגברים הצליחו להימלט מכלי הרכב, בזמן שהנשים נלכדו בו. אחד מהם הזעיק עזרה ושניים נוספים התמוטטו לאחר שחילצו את עצמם מהרכב המסחרי.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully