וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא מצרים ירה על עמדות של חמאס ברפיח

על פי הדיווח בסוכנות ידיעות פלסטינית, כוח של צבא מצרים ירה לעבר שתי עמדות שמירה של הארגון, ככל הנראה בתגובה על פיצוץ שאירע בגבול בעת מעבר של טנק מצרי. לא היו נפגעים

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
שריוניות של צבא מצרים בסיני/רויטרס

כוח של צבא מצרים ירה הבוקר (שלישי) לעבר שתי עמדות שמירה של חמאס באזור רפיח – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". על פי הדיווח, הירי בא בתגובה לפיצוץ שאירע קודם לכן בעת מעבר טנק של הצבא בגבול. לא היו נפגעים באירוע, וגורמי ביטחון פלסטיניים הגיעו למקום על מנת לחקור את האירוע.

ביום שישי האחרון קבע בית משפט במצרים כי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, היא ארגון טרור והוציא אותה מחוץ לחוק. הפסיקה באה על רקע סדרת מתקפות על מטרות ביטחונות וצבאיות בעיר אל-עריש שבצפון סיני בשבוע שעבר, שבהן נהרגו 42 חיילים של צבא מצרים. אמנם ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", המזוהה עם דאעש, לקח אחריות על המתקפות, אך נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הפנה אצבע מאשימה כלפי האחים המוסלמים, שעמה מזוהה חמאס. כמו כן, במצרים מאשימים את חמאס בהעברת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בחצי האי סיני.

חמאס גינה את ההחלטה של בית המשפט והזהיר מפני השלכות המהלך. דובר חמאס, סמי אבו זוהיירי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי מדובר בהחלטה "פוליטית ומסוכנת" המשרתת רק את ישראל, ואמר כי גדודי אל-קסאם אינם נוגעים לענייניה הפנימיים של מצרים.

עוד על מצרים:
העיתונאי ששוחרר מהכלא במצרים: "חרד לשניים שנותרו מאחור"
אחרי 400 יום במעצר: עיתונאי אוסטרלי שוחרר מהכלא במצרים
סיסי על הפיגועים בסיני: "נאבקים בארגון הטרור החזק בעולם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully