וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים הכריזה על הזרוע הצבאית של חמאס כארגון טרור

בית משפט במצרים פסק כי עז א-דין אל-קסאם תוגדר כארגון טרור והוציא אותה מחוץ לחוק במדינה. הקביעה מגיעה יומיים לאחר המתקפה המאסיבית על צפון סיני שבה נהרגו 42 בני אדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המתקפה על אל-עריש, שלשום/מערכת וואלה, צילום מסך

בית משפט במצרים קבע היום (שבת) כי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, היא ארגון טרור והוציא אותה מחוץ לחוק. הפסיקה הזו מגיעה על רקע סדרת מתקפות על מטרות ביטחונות וצבאיות בעיר אל-עריש שבצפון סיני השבוע, שבהן נהרגו 42 חיילים של צבא מצרים. אמנם ארגון הטרור אנסאר בית אל-מקדס המזוהה עם דאעש לקח אחריות על המתקפות, אך נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הפנה אצבע מאשימה כלפי האחים המוסלמים.

לדברי א-סיסי, תנועת "האחים המוסלמים", שחמאס מזוהה עמה, שימשה תפקיד מרכזי בפיגועים. "מה שקורה כעת במצרים הוא המחיר שהמדינה משלמת על כך שהוציאה את הארגון הזה אל מחוץ לחוק", אמר אתמול הנשיא. היום הוא הוסיף כי "הקרב נגד הקיצוניות יהיה קשה, חזק, אכזרי וייארך הרבה זמן". כמו כן, במצרים מאשימים את חמאס העברת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בחצי האי סיני.

לקריאה נוספת:
תיעוד: ירי הפגזים בדרום לבנון שממנו נהרג חייל יוניפי"ל
"ה-CIA היה שותף להתנקשות בעימאד מורנייה"
ארדואן: טורקיה מוכנה לשלם את המחיר על השואה הארמנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לוחמי אנסאר בית אל-מקדס מתאמנים בסיני, שעות ספורות לפני המתקפה/מערכת וואלה, צילום מסך

חמאס גינה את ההחלטה של בית המשפט והזהיר מפני השלכות המהלך. דובר חמאס סמי אבו זוהיירי כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי מדובר בהחלטה "פוליטית ומסוכנת" המשרתת רק את ישראל, ואמר כי גדודי אל-קסאם אינם נוגעים לענייניה הפנימיים של מצרים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
הממשלה בקהיר הודיעה ביום המתקפה על הארכת מצב החירום בשלושה חודשים נוספים

ברשת "סקיי" בשפה הערבית דווח כי במהלך התקיפות, שאירעו ביום חמישי, מכונית תופת התפוצצה בסמוך למטה חטיבה 101 של הצבא, ועל פי דיווחים נוספים נורו רקטות לעבר מבנה המטה ולעבר מטרות נוספות. לוחמי אנסאר בית אל-מקדס, שלקחו כאמור אחריות לפיגוע, ביצעו מתקפות רבות נגד מוסדות ביטחוניים בסיני בשנים האחרונות, בעיקר מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, מנהיג "האחים המוסלמים", בשנת 2013. כ-12 שעות לפני המתקפה, פרסם הארגון סרטון של לוחמיו מתאמנים בסיני.

כמו כן, בין המבנים שנפגעו, משרדי עיתון "אל-אהראם" בעיר. מנהל משרדי העיתון, אחמד סלים, הבהיר כי העיתון לא הייתה מטרת המתקפה, ולמרות דיווחים על כך שהמקום "הושמד לחלוטין", נגרם לו נזק קל בלבד.

כל האזורים שהותקפו נתונים לעוצר מאז הוטל מצב חירום באזור באוקטובר האחרון. זאת, לאחר מתקפת חמושים שבה נהרגו 31 חיילים במחסום בחצי האי. מדובר במתקפה החמורה ביותר נגד הצבא המצרי בשנים האחרונות, עד המתקפה ביום חמישי. הממשלה בקהיר הודיעה ביום המתקפה על הארכת מצב החירום בשלושה חודשים נוספים, וייתכן כי הודעה זו הייתה הגורם לפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully