וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ירי הפגזים בדרום לבנון שממנו נהרג חייל יוניפי"ל

בסרטון שהגיע לידי אתר החדשות הספרדי "ליברטד", נטען כי מתועדים שני חיילי כוח האו"ם בלבנון בעוד חילופי הירי בין ישראל לחיזבאללה מתרחשים לנגד עיניהם – עד שהם נאלצים לנטוש את רכבם ולרוץ למקום בטוח

צילום: אתר "ליברטד דיגיטל"

שלושה ימים אחרי חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון, שבמהלכם נהרגו סמ"ר דור חיים ניני, רס"ן יוחאי קלנגל וחייל או"ם ספרדי מכוח יוניפי"ל, אתר החדשות הספרדי "ליברטד" פרסם היום (שבת) סרטון המתעד את האירוע מדרום לבנון. במהלך הסרטון, שצילמו ככל הנראה שני חיילי יוניפי"ל, הם נשמעים כשהם מנסים להבין מאין מגיעים הדי הפיצוצים.

השניים, שיושבים בכלי רכב, מנסים לפענח אם הפיצוצים מגיעים מהצד הישראלי או מחיזבאללה, ואחד מהם מסביר לשני כי הוא שומע את השיגורים מהצד הלבנוני שבשליטת חיזבאללה. לאחר חילופי הדברים בין השניים, הם נתונים להפגזה על האזור שבו הם חונים ועד מהרה הם נמלטים מן הרכב כדי להיכנס למקום ממוגן. ככל הנראה, במסגרת הפיצוצים הללו, נהרג החייל הספרדי.

הסלמה בצפון || כל הכותרות:
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
נתניהו ביקר פצועים מהתקרית: "אנו תחת מתקפה איראנית"
יום לפני שנהרג: רס"ן יוחאי קלנגל חגג לבתו יום הולדת שנה

תיעוד: ירי הפגזים שבו נהרג חייל יוניפי"ל בדרום לבנון. אתר רשמי
רגע ההפגזה במוצב כוח יוניפי"ל/אתר רשמי

בליל יום חמישי הודיעה מועצת הביטחון של האו"ם על מינויה של ועדת חקירה מטעם יוניפי"ל, שתחקור את נסיבות האירוע שבו נהרג חייל ספרדי. המועצה התכנסה לבקשת צרפת לנוכח חילופי האש בין חיזבאללה לישראל.

עוד בטרם הורה האו"ם על ועדת החקירה, ממשלת ספרד קראה לפתוח בחקירה "דחופה, מקיפה ושלמה" של העימותים. ההודעה נמסרה מפי שר החוץ של ספרד חוזה מנואל גרסיה-מרגיו. זמן קצר לאחר מכן שוחח שר החוץ עם שגריר ישראל בספרד, אלון בר, וזה הביע את צערו על מותו של החייל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
אחד מכלי הרכב הצבאיים שנפגע מטיל נ"ט במהלך האירוע/רויטרס

"ההתקפה בחוות שבעא ליד גבול לבנון התרחשה בתגובה לתקיפת שיירה ישראלית על ידי חיזבאללה מוקדם יותר", מסר גרסיה-מרגיו. "על פי המידע שבידינו, ישראל הייתה אחראית לתקיפה כשירתה יותר מ-30 פגזי ארטילריה". לדבריו, "באזור זה בדיוק מוצבות חמש עמדות של חיילים ספרדים מכוח יוניפי"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully