וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון תקים ועדה לחקירת הרג החייל הספרדי

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לבקשת צרפת לדון בתקריות בגבול ישראל ולבנון, והחליטה על מינוי ועדה מטעם כוח יוניפי"ל שתחקור את מותו של החייל הספרדי, שנהרג במהלך התקיפה אתמול

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, שלומי גבאי, יותם רונן, מור שאולי, רויטרס, לע"מ; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה הלילה (חמישי) על מינויה של ועדת חקירה מטעם יוניפי"ל, כוח האו"ם בלבנון, שתחקור את נסיבות האירוע שבו נהרג חייל ספרדי. המועצה התכנסה לבקשת צרפת לנוכח חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה אתמול, שבמהלכם נהרגו סרן יוחאי קלנגל, סמל דור חיים ניני והחייל ספרדי מכוח יוניפי"ל.

ממשלת ספרד קראה אתמול לאו"ם לפתוח בחקירה "דחופה, מקיפה ושלמה" של העימותים בין צה"ל לבין חיזבאללה באזור הר דב. ההודעה נמסרה על ידי שר החוץ של ספרד חוזה מנואל גרסיה-מרגיו. זמן קצר לאחר מכן שוחח שר החוץ עם שגריר ישראל בספרד, אלון בר, שהביע את צערו על מותו של החייל.

"ההתקפה בחוות שבעא ליד גבול לבנון התרחשה בתגובה לתקיפת שיירה ישראלית על ידי חיזבאללה מוקדם יותר", מסר גרסיה-מרגיו. "על פי המידע שבידינו, ישראל הייתה אחראית לתקיפה כשירתה יותר מ-30 פגזי ארטילריה". לדבריו, "באזור זה בדיוק מוצבים חמש עמדות של חיילים ספרדים מכוח יוניפי"ל".

אמש התייחסה דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית ג'ן סאקי לעימותים בין צה"ל לבין חיזבאללה וגינתה את המתקפה של הארגון השיעי. "אנחנו תומכים בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על עצמה", אמרה סאקי, שהפצירה בשני הצדדים "לכבד את הקו הכחול בין ישראל ללבנון".

הסלמה בצפון || סיקור מיוחד:
כבישים חסומים ונשק צמוד מסביב לשעון: השגרה החדשה בצפון
המיגון החסר והתעוזה של חיזבאללה: השאלות הקשות בצפון
הותר לפרסום: סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הם ההרוגים בתקרית בגבול

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
תחקור את הרג החייל הספרדי, לבקשת הממשלה במדריד. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש הערכת מצב ביטחונית בבסיס הקריה שבתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן ונציגי גופי הביטחון. בפתח הדיון אמר נתניהו: "מי שעומד מאחורי ההתקפה היום ישלם את מלוא המחיר". נתניהו הוסיף כי "זה זמן איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים חזית טרור נוספת נגדנו ברמת הגולן. אנחנו פועלים בתקיפות ובאחריות נגד הניסיון הזה. ממשלת לבנון ומשטרו של אסד שותפים באחריות להשלכות של ההתקפות שיוצאות משטחם נגד מדינת ישראל".

כמו כן, שר הביטחון יעלון הביע את תנחומיו בפני משפחות קלנגל וניני, שאיבדו את בניהן, אמר: "נמשיך לרדוף, בכל עת ובכל מקום, את הטרוריסטים ושולחיהם, ונניח ידנו על כל מי שמבקש לשבש את חייהם של אזרחי ישראל". בנוגע למצב המתוח, קרא השר לתושבי הצפון להמשיך בשגרת החיים, תוך שמירה על הוראות צה"ל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
אחד הרכבים שנפגע מטיל נ"ט, אתמול/רויטרס

כאמור, בתקרית הבוקר נהרגו סרן יקלנגל מהר גילה, וסמל ניני, תושב מושב שתולים שבדרום. השניים נהרגו באירוע שבמהלכו ירתה חוליית חיזבאללה לפחות חמישה טילי נ"ט לעבר כמה כלי רכב צבאיים שנעו על הגבול בגזרת הר דב. באירוע המשולב, שכלל גם ירי פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל, נפצעו לפחות שבעה חיילים קל-בינוני. הם מאושפזים בבתי החולים זיו בצפת ורמב"ם בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully