וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבישים חסומים ונשק צמוד מסביב לשעון: השגרה החדשה בצפון

29.1.2015 / 0:46

תושבי היישובים הסמוכים לגבול לבנון נקראו להסתגר בבתיהם בעקבות האירוע הקשה בהר דב, חברי כיתות הכוננות הונחו לשאת את נשקם ופצמ"רים נפלו ברג'ר. עם זאת, ביישובי הגבול מסרבים להכנס ללחץ ."אנחנו כבר רגילים לזה", אמרה תושבת אחד היישובים

צילום: חמד אלמקת, עריכה: טל רזניק

הקיבוצים שבתחומי המועצה האזורית הגליל העליון נאלצו להתמודד אתמול (רביעי) עם אירוע ביטחוני חריג, שגרם להעלאת כוננות באזור, במסגרתה אף הונחו להישאר בבתיהם. "האירוע תפס אותנו כשהיינו בגן הילדים", סיפרה דיקלה אמיגה, מטפלת בגן ילדים בקיבוץ משגב עם. "הודיעו במערכת הכריזה להסתגר בבתים ואנחנו נעלנו את הדלת של הגן. הילדים הגיבו בסדר, אבל חלקם לא הבינו מה קורה והיה גם ילד אחד שהתיישב בצד והזיל דמעה".

אמיגה אמרה כי היא מקווה שההסלמה לא תימשך ותגיע לכדי מלחמה. "היו לנו כאן הרבה אירועים ביטחוניים, חווינו כבר עליות ומורדות, ואנחנו כבר רגילים לזה. יש לנו צבא חזק ואנחנו סומכים עליו שיגן עלינו".

מאז התקיפה בקונייטרה בשבוע שעבר קיבלו הקיבוצים הנחייה מהמועצה האזורית לפתוח את המקלטים. נוסף על כך, חברי כיתות הכוננות, שהוקפצו עם נפילת הפצמ"רים בשטח ישראל, הונחו לשאת את נשקם לכל מקום. "קיבלנו הנחייה לשאת את הנשק 24 שעות ביממה", סיפר עופר מוסקוביץ (פושקו) דובר קיבוץ משגב עם וחבר בכיתת הכוננות. "שום דבר לא מרתיע אותנו. מהרגע שקיבוץ משגב עם עלה על הקרקע הוא ידע מתיחויות ביטחוניות רבות. אנחנו בחרנו לגור כאן והמצבים הללו הם חלק מהדברים שלקחנו בחשבון כשקבענו כאן את ביתנו".

הסלמה בצפון || סיקור מיוחד
צה"ל בוחן את האפשרות להכיל את התקרית בצפון
אחרי הפיגוע בגבול: חגיגות וזיקוקים ברחובות ביירות
התקרית בגבול: כלי הרכב הצבאיים שנפגעו לא היו ממוגנים

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הכפר רג'ר, ינואר 2015. ג'יליס
חסימת כבישים בכביש המוביל לכפר רג'ר, אתמול/ג'יליס

המתיחות הורגשה גם בכפר רג'ר, סמוך מאוד לגבול עם לבנון. מטח של פצמ"רים נורה לעבר הכפר וסביבתו ושני תושבים נפצעו באורח קל מאחת הפצצות שנפלה בסמוך לכפר. אחד הפצמ"רים אף פגע פגיעה ישירה באחד הבתים בכפר – אירוע שהסתיים ללא נפגעים. "היה כאן מזל גדול", סיפר דובר הכפר, נג'יב חטיב. "בסמוך לבית שספג את הטיל שוכן בית ספר שהיה עדיין מלא באותה השעה בתלמידים". לדבריו, הבית עלה באש ונשרף כליל. "פרצנו פנימה כדי לבדוק אם יש לכודים ולשמחתנו, איש לא נפגע", סיפר.

תושבי הכפר הונחו להיכנס למקלטים ולמרחבים המוגנים, אולם רבים מהם שהיו מחוץ לכפר לא הצליחו לחזור לבתיהם במשך שעות ארוכות. עשרות כלי רכב השתרכו לאורך של מאות מטרים מצומת הטנק וצדי הכביש התמלאו במכוניות השייכות לתושבי הכפר, שהמתינו עד שעות הערב לפתיחת הציר שמוביל לכפר. כמו כן, ניידות משטרה עברו על הכביש והזהירו את הנהגים כי אם לא יפנו את צדי הכביש הם יטילו עליהם קנסות.

"הגעתי לפני שעה וחצי מתל אביב, הבית כבר כל כך קרוב, אבל אנחנו לא יכולים להגיע אליו", אמר בזעם סעיד סולימן, תושב רג'ר שהמתין בצומת. "זה מרגיז כי לא תוחמים לנו את המצב - לא אומרים לנו מתי יפתחו לנו את הכביש. בנוסף לכל זה עוברת כאן ניידת משטרה ומזהירה אותנו שאם לא נפנה את שולי הכביש מהמכוניות שלנו אז נחטוף דוחות. אנחנו בוחרים לעמוד כאן כל כך הרבה שעות?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"לא יכולים לחזור הביתה לאישה והילדים שבמקלטים"

"אני נמצא כאן משעה 11:30 בבוקר", סיפר אמש אחד מתושבי הכפר. "חלק מהאנשים שנמצאים כאן היו בסידורים בקריית שמונה, אחרים כבר חזרו מהעבודה ועדיין לא יכולים לחזור הביתה להיות עם האישה והילדים שעדיין נמצאים במקלטים".

נכון לשעות הלילה, נשמר השקט באזור הצפון ובשעות האחרונות קיבלה מערכת הביטחון מסרים דרך צד שלישי, שלפיהם האירוע בגבול לבנון מאחוריהם והסתיים. עם זאת, גורם מדיני הבהיר כי "אנחנו לוקחים את המסרים בערבון מוגבל. נערכים על הגבול לכל תרחיש".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully