וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: טורקיה מוכנה לשלם את המחיר על השואה הארמנית

נשיא המדינה התייחס בריאיון יוצא דופן לטבח שבוצע במלחמת העולם הראשונה על ידי האימפריה העותמאנית, ואמר: "אם הממצאים יגלו שביצענו פשע, ננתח אותו וננקוט צעדים מתבקשים"

אבו מאזן בביקור בארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה. רויטרס
מוכנים "לשלם את המחיר". ארדואן/רויטרס

טורקיה מוכנה "לשלם את המחיר" אם תימצא אשמה בשואת הארמנים - כך אמר השבוע נשיא המדינה, רג'פ טייפ ארדואן, בהתייחסו לטבח שבוצע בימי מלחמת העולם הראשונה על ידי האימפריה העותמאנית. את הדברים הביאה סוכנות הידיעות הצרפתית.

בריאיון ששודר בשידור חי בערוץ המקומי TRT אמר האחרון כי מדינתו תנקוט בצעדים ההכרחיים אם היסטוריונים יגיעו למסקנה שטורקיה אשמה ברצח העם, שבו הושמדו יותר ממיליון ארמנים. "אם הממצאים יגלו שביצענו פשע, אם יש מחיר שעלינו לשלם, אז ננתח אותו וננקוט צעדים מתבקשים", אמר ארדואן.

מדובר בהתבטאות יוצאת דופן, כיוון שטורקיה הכחישה במשך השנים באופן תקיף את הטענות לפיהן היא אחראית לטבח. עם זאת, בשנה שעברה, כשכיהן כראש ממשלה, ארדואן הביע לראשונה תנחומים על הטבח - אך המעשה הסמלי היה רחוק מלספק את הארמנים.

טקס זיכרון לזכר שואת הארמנים. ירוואן, ארמניה, אפריל 2013. AP
טקס זיכרון לרצח העם הארמני בירוואן, בירת ארמניה, לפני כשנתיים/AP

בריאיון הוסיף ארדואן: "זה בלתי אפשרי. אנחנו לא מחויבים להכיר ברצח העם לכאורה על פי הוראה". ארדואן חזר ואמר כי היסטוריונים צריכים לחקור את ההרג ההמוני על בסיס מסמכים וארכיונים, ולא על בסיס פוליטי.

"אם אתם באמת כנים בנוגע לדבר הזה, תנו לנו להעביר אותו להיסטוריונים. תנו להם להתמודד עם העניין. אנחנו פתחנו את הארכיונים שלנו והצגנו יותר ממיליון מסמכים", הוא אמר. "אם לארמניה יש ארכיון משלה, אז היא גם צריכה לפתוח אותו, רק אז נוכל לדבר כמו שפוליטיקאים צריכים לדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ריבלין: בירושלים אף אחד לא התכחש לשואת הארמנים

בדברים שנשיא המדינה ראובן ריבלין נשא השבוע באו"ם במהלך יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, הוא התייחס לרצח העם הארמני, שמדינות רבות בעולם מסרבות להכיר בו באופן רשמי, לרבות ישראל המכירה בכך באופן חלקי. "בירושלים, בתקופה שבה נולדתי, אף אחד לא התכחש לשואת הארמנים", אמר. "בירושלים, הארמנים מצאו מקלט וצאצאיהם חיים שם עד היום. השאלות שהדהדו שם היו מי יהיה הבא בתור. האמנם נבכה כל אחד רק את שבר עמנו, או שנדע לבכות גם את שברם של אחרים? שאלה זו נותרה תלויה ועומדת".

בתחילת החודש ארדואן אמר שאנקרה תאתגר באופן פעיל קמפיין שלוחץ על טורקיה להכיר בהרג ההמוני כרצח עם ביום שבו יציינו מאה שנים לטרגדיה, שחל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully