וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי ששוחרר מהכלא במצרים: "חרד לשניים שנותרו מאחור"

האוסטרלי פיטר גרסט שוחרר "בהתראה של כמה דקות בלבד". בעודו מתרגל לחופש, סיפר בריאיון ראשון לאחר שחרורו: "אני לא יודע כמה זמן העיתונאים הנוספים עוד יצטרכו לסבול שם". אמו: "לא העזתי לחלום על הרגע הזה"

משפחתו של עיתונאי אל ג'זירה פיטר גרסט, במסיבת עיתונאים בבריסביין, אוסטרליה, לאחר שחרורו, פברואר 2015. AP
הוריו ואחיו של גרסט, היום באוסטרליה/AP

עיתונאי רשת "אל ג'זירה", האוסטרלי פיטר גרסט, ששוחרר לאחר יותר משנה במעצר בבית הכלא במצרים, קרא היום (שני) לרשויות בקהיר לשחרר את שני העיתונאים הנוספים שנעצרו יחד עמו. בריאיון ראשון לאחר שחרורו, סיפר: "אני לא יכול להסביר את ההקלה של להיות חופשי. ממש לא ציפיתי. התכוננו לתקופה של כמה חודשים מאחורי הסורגים עד הערעור, ולצאת היום בהתראה של כמה דקות בלבד זה באמת לא ייאמן". גרסט הדגיש כי יחד עם השמחה הרבה הוא מרגיש "חרדה עצומה בנוגע לעמיתיי, שנותרו מאחור".

סוכנות הידיעות הרשמית בקהיר אישרה כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הורה לשחרר את גרסט. הוא כעת נמצא בקפריסין, שם נפגש עם הוריו, והם צפויים לשוב לאוסטרליה ביממה הקרובה. נגזרו עליו שבע שנות מאסר בגין סיוע לארגון טרור. מוחמד פחמי, אזרח קנדה ומצרים, ובאהר מוחמד, אזרח מצרים, נותרו בבית הכלא, לאחר שנגזרו עליהם שבע עד עשר שנות מאסר בגין עבירות דומות.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי 400 יום במעצר: עיתונאי אוסטרלי שוחרר מהכלא במצרים
להיט פופ וכבשים: הראיות ששלחו עיתונאים לכלא
ארבע שנים למהפכה: לפחות 15 נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים

העיתונאי האוסטרלי פיטר גרסט – קהיר, מרץ 2014. רויטרס
גרסט בבית המשפט בקהיר/רויטרס

"הרגע הזה, של היציאה מבית הכלא, היה קשה מאוד", סיפר. "לומר להם להתראות, בלי לדעת כמה זמן הם עוד יצטרכו לסבול שם". לדבריו, "תהיתי אם זה באמת הסוף. היו לנו המון התרעות שווא, המון רגעים שבהם חשבנו שהחופש מתקרב – ואז הוא נלקח מאתנו. לא רציתי לתת לעצמי להאמין שזה באמת קורה, עד שהתיישבתי במטוס, עם אחי מייק. אז ידענו – עבורי, לפחות – שזה נגמר".

גרסט סיפר כי במהלך שהותו בכלא, הוא השתדל לשמור על כושר גופני ומנטלי. "לא רציתי לצאת דפוק", אמר. כשנשאל מה ברצונו לעשות כעת, לאחר שהשתחרר, ענה: "לראות כמה שקיעות. לא ראיתי אף שקיעה כל כך הרבה זמן. להסתכל על הכוכבים, להרגיש את החול מתחת לרגליי, הדברים הקטנים".

"זו הייתה לידה מחדש", סיכם. אמו של גרסט, לויס, הוסיפה כי בנה זקוק כעת לזמן להתאקלם ולהשלים עם כל מה שעבר עליו. "תודה לאל שכל זה נגמר", אמרה, "לא העזתי לחלום על הרגע הזה יותר מדי, ועכשיו הוא הגיע". המשפחה קיבלה את פניו של העיתונאי המשוחרר עם בקבוק שמפניה, שרכשו לפני יותר משנה, כשחשבו ששחרורו קרב. "היה לו זמן להתיישן", הוסיף האב, ג'וריס, בהלצה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
משפחתו של עיתונאי אל ג'זירה פיטר גרסט, במסיבת עיתונאים בבריסביין, אוסטרליה, לאחר שחרורו, פברואר 2015. AP
משפחתו של גרסט, היום/AP

בתוך כך, גורם ביטחוני במצרים טען היום כי גם פחמי צפוי להשתחרר בימים הקרובים. למרות שדיווחים דומים נשמעו בעבר, שחרורו של גרסט מעורר תקווה שהפעם פחמי אכן יצא לחופשי. הת'ר אלן, בכירת "אל ג'זירה" בשפה האנגלית, הצהירה כי הרשת "לא תשאיר" את באהר מוחמד בכלא, והביעה תקווה כי פחמי אכן ישוחרר. עם זאת, הבהירה כי לא התקבל מידע בנוגע להחלטה סופית בעניין מקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully