וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיני: עשרות נהרגו במתקפה משולבת, דאעש לקח אחריות

30.1.2015 / 0:23

חמושים איסלאמיסטים תקפו מטרות בצפון חצי האי, תוך שימוש בלפחות מכונית תופת אחת וברקטות רבות. מצב החירום שהוטל באזור אחרי מתקפה דומה באוקטובר הוארך מוקדם יותר

יח"צ - חד פעמי

לפחות 42 חיילים של צבא מצרים נהרגו אתמול (חמישי) בסדרת מתקפות על מטרות ביטחוניות וצבאיות בעיר אל-עריש שבצפון סיני, ככל הנראה על ידי לוחמים איסלאמיטסים - כך דווח ברשת "אל-ג'זירה". הרשויות במצרים אישרו כי מניין ההרוגים עומד על 29, אולם הן צפויות לעדכן את מניין ההרוגים. כמו כן, עשרות חיילים נוספים נפצעו. ברשת "סקיי" בשפה הערבית דווח כי מכונית תופת התפוצצה סמוך למטה חטיבה 101 של הצבא, ועל פי דיווחים נוספים נורו רקטות לעבר מבנה המטה ולעבר מטרות נוספות.

הארגון האיסלאמיסטי "אנסאר בית אל-מקדס" המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות על הפיצוץ, בהודעות שפורסמו בחשבונות טוויטר המזוהים עמו. לוחמי הארגון ביצעו מתקפות רבות נגד מוסדות ביטחוניים בסיני בשנים האחרונות, בעיקר מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, מנהיג "האחים המוסלמים" בשנת 2013. מוקדם יותר היום, כ-12 שעות לפני המתקפה, פרסם הארגון סרטון של לוחמיו מתאמנים בסיני.

עוד בוואלה! חדשות:
סיני: 10 אזרחים נהרגו בחילופי אש בין הצבא למחבלים
דאעש לארגונים בסיני: להקים בסיס ג'יהאד ולתקוף את קהיר
"הנכבה של סיני": צבא מצרים החל בהריסת בתים ברפיח

טרם התברר אם בין ההרוגים יש גם אזרחים. בין המטרות שהותקפו, מבנים של המשטרה, בית מלון המשמש את כוחות הצבא באזור ויותר מעשרה מחסומים. סוכנות הידיעות הממשלתית MENA דיווחה כי "יותר ממכונית תופת אחת" התפוצצה, אולם לא נמסרו פרטים נוספים.

מתקפות נוספות בוצעו בעיר שייח זוויד הסמוכה, וברפיח, הסמוכה לגבול עם רצועת עזה. ברפיח נהרג קצין צבא מצרים בדרגת רב-סרן, ונפצעו שישה חיילים נוספים. בנוסף לכך, שוטר נהרג מפיצוץ מטען צד בעיר סואץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתקפה באל-עריש, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי "אנסאר בית אל-מקדס" בסרטון שפורסם אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, בין המבנים שנפגעו, משרדי עיתון "אל-אהראם" בעיר. מנהל משרדי העיתון, אחמד סלים, הבהיר כי העיתון לא הייתה מטרת המתקפה, ולמרות דיווחים על כך שהמקום "הושמד לחלוטין", נגרם לו נזק קל בלבד.

גורמים ביטחוניים מסרו ל"אל-אהראם" כי כוחות חירום רבים הוזעקו למקום, לאחר ירי רקטות רבות לעבר כמה מבנים, בהם גם מטה הביטחון בצפון סיני. מסוק צבאי חג בשמי האזור, ולפחות 20 אמבולנסים הוזעקו למקום. כמו כן, נקטעה אספקת החשמל באזור כולו לאחר המתקפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל האזורים שהותקפו נמצאים תחת עוצר, מאז הוטל מצב חירום בחודש אוקטובר האחרון. זאת, לאחר מתקפת חמושים שבה נהרגו 31 חיילים במחסום בחצי האי. מדובר במתקפה החמורה ביותר נגד הצבא המצרי בשנים האחרונות, עד המתקפה אתמול. הממשלה בקהיר הודיעה היום על הארכת מצב החירום בשלושה חודשים נוספים, והודעה זו עשויה להיות הסיבה למתקפה.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

(עדכון ראשון: 22:29)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully