וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בהפגנה בפרנקפורט: "גרמניה, העבר נסלח. הצילי עצמך מהמוסלמים"

פסיכולוג ישראלי השתתף בהפגנה של תנועת "פגידה" האנטי-מוסלמית, שמייסדה צולם מחופש להיטלר. "אומרים שזו תנועה נאצית? אתם פטריוטים, איסלאמופוביה פירושה פחד מאונס ומרצח"

עריכה: יאיר דניאל

תומכי התנועה האנטי-איסלאמית הגרמנית "פגידה" נאלצו לנטוש הפגנה בעיר פרנקפורט, אחרי שיותר מ-15 אלף בני אדם התקהלו נגדם וקראו למשטרה לפזר את ההפגנה. כמאה מחברי התנועה - שאחד ממייסדה פרש מהנהגתה, אחרי שצולם מחופש להיטלר - נאלצו להתפזר לבתיהם בליווי משטרתי כבד.

ההפגנה התקהלה שלשום (שני). אחד הדוברים המרכזיים בהפגנה, לפני שפוזרה, היה ישראלי שביקש להביע תמיכה בתנועה האנטי-מוסלמית. כלי תקשורת מקומיים, בהם העיתון "די צייט", זיהו את הדובר כד"ר רותם אביטוב, פסיכולוג המתמחה בטיפול קוגניטיבי וחולק את זמנו בין נתניה לגרמניה.

בנאומו, שנישא בעברית בגרמניה, אמר אביטוב כי הוא "מגיע מישראל - גרמניה שלכם". הוא הדגיש כי "תנועת פגידה אינה נאצית, אלא פטריוטית". כשהוא מתעטף בדגל גרמניה, אמר אביטוב: "אתם הפטריוטים שלוחמים עבור גרמניה, וגרמניה אינה נאצית. אני יהודי ומשפחתי חיה כאן, בגרמניה, במשך 700 שנים. אני יכול להגיד לכם שאני לא רואה כאן שום נאצים. הנאצים הם בשמאל".

חדשות נוספות מהעולם
בכירים סינים היכו עיתונאים שתיעדו אותם ניזונים מסלמנדרה ענקית
סוכן CIA הורשע בריגול בשל הדלפת פרטי מבצע חשאי נגד איראן
ראשי הממשל האמריקני באו לברך את מלך סעודיה החדש

הפגנה של תנועת פגידה נגד המהגרים המוסלמים – פרנקפורט. גרמניה, 26 בינואר 2015. רויטרס
מפגיני פגידה עם שלט "שריעה - לא תודה", שלשום בפרנקפורט/רויטרס

אביטוב אמר לקהל כי "פגידה" שואפת "להציל את גרמניה מהאיסלאם שרוצה להשתלט על המסורת והאמונה הגרמנית". "אנחנו גרמנים", אמר אביטוב. "אנחנו גאים בעצמנו ובמורשת שלנו. יש לנו מדינה נהדרת, אבל השמאל והממשלה משתמשים ב'אנטי-פה' (אידאולוגיה אנטי-פשיסטית) לשם שטיפת מוח, כדי שיאמינו שאנחנו נאצים".

"נעמוד יחד מול הנאצים האמיתיים, אלה עם המנטליות של האיסלאם, ואלה שרוצים למכור את גרמניה עבור קולות", אמר אביטוב. "אנגלה מרקל, אנחנו לא נאצים. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, אנחנו אוהבים את המורשת שלנו, ואנחנו אוהבים את גרמניה. ישראל עומדת עם גרמניה. אנחנו מכבדים אתכם, אנחנו סולחים, אנחנו אוהבים אותך. את המדינה הכי טובה בעולם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה של תנועת פגידה נגד המהגרים המוסלמים – פרנקפורט. גרמניה, 26 בינואר 2015. רויטרס
שוטרים ליוו את המפגינים לתחנת הרכבת התחתית/רויטרס

בהמשך נאומו אמר אביטוב: "המוסלמים אומרים שאנחנו איסלאמופובים. כן, אני איסלאמופוב, כי פוביה היא פחד, ואני מפחד מרצח, אני מפחד מאונס. אני רוצה שגרמניה תהיה בטוחה, אני רוצה שנוכל ללכת ברחובות בביטחון. שיקראו לכם איסלאמופובים, שיקראו לכם נאצים, או גזענים, אבל אנחנו לא כאלה, אנחנו גרמנים! אנחנו פטריוטים, אנחנו אוהבים את המדינה הזאת".

תנועת "פגידה", שנוסדה בדרזדן, מפגינה מדי שבוע נגד ההגירה המוסלמית לגרמניה. מנהיגיה עושים מאמץ גדול כדי לבדל אותה מתנועות נאו-נאציות האסורות בחוק הגרמני. בשבוע שעבר נפתחה חקירה פלילית נגד לוץ בכמאן, ממייסדי "פגידה", אחרי שנחשף כי התחפש לאדולף היטלר, ובשל התבטאויותיו הקיצוניות נגד מהגרים, אותם כינה "חיות" ו"חלאות". בעקבות הסערה, הודיע בכמאן על התפטרותו מניהול התנועה.

בתקופה האחרונה גברו הקולות בגרמניה המוקיעים את התנועה כגזענית וכמעודדת שנאה. "כל אחד שמתחפש להיטלר הוא אידיוט או נאצי", אמר לבילד סגן הקנצלר, זיגמר גבריאל, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. לדבריו, פרצופה האמיתי של פגידה נחשף. "אנשים צריכים לחשוב טוב מאוד אם כדאי לתמוך באדם כזה", אמר בעקבות פרסום התמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully