וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש משלחת חוצת מפלגות: אובמה הגיע לביקור בסעודיה

נשיא ארה"ב ביקר בריאד, שם נפגש עם המלך החדש סלמאן. יחד עמו הגיעו גם פוליטיקאים רפובליקניים, בהם שרי החוץ לשעבר בייקר ורייס, והסנאטור מקיין. הם לא צפויים לדון בנושא זכויות האדם בממלכה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיע היום (שלישי) לביקור בערב הסעודית, שם נפגש עם המלך החדש סלמאן. אובמה, שהגיע בראש משלחת גדולה, שכללה גם גורמים רפובליקנים ואת שרי החוץ לשעבר ג'יימס בייקר וקונדוליזה רייס, קטע את ביקורו בהודו בשל מותו של המלך עבדאללה ביום שישי האחרון. וושינגטון וריאד הן בעלות ברית קרובות וביקורו של אובמה נועד לשמר את היחסים אחרי חילופי השלטון בממלכה.

בין 30 חברי המשלחת הנוספים נמצאים גם ראש ה-CIA ג'ון ברנן, ג'ון מקיין, שעומד בראש ועידת השירותים המזוינים של הסנאט וברנט סקוכרופט הרפובליקני, ששימש בעבר יועץ לביטחון לאומי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם סלמאן מלך ערב הסעודית בארמון המלוכה בריאד, סעודיה, 27 בינואר 2015. רויטרס
המלך סלמאן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, היום/רויטרס

על אף היחסים הטובים בין המדינות, בין ארצות הברית וערב הסעודית קיימות מחלוקות נרחבות סביב נושא זכויות האדם בממלכה השמרנית. עוד לפני שהגיע לריאד, אובמה הבהיר בריאיון ל-CNN כי הוא לא צפוי להעלות את סוגיית עונשו של הבלוגר ראיף בדוואי, שנידון לאלף מלקות ולעשר שנות מאסר משום "שהעליב את האיסלאם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין בפגישה עם סלמאן מלך ערב הסעודית כחלק מביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בריאד, 27 בינואר 2015. רויטרס
הסנאטור ג'ון מקיין בפגישתו עם המלך סלמאן, היום/רויטרס

כמו כן, לא נראה שהמלך החדש הולך לנקוט מדיניות מתונה יותר בנושא זכויות אדם - אתמול בוצעה ההוצאה להורג הראשונה מאז עלה סלמאן לשלטון. ראשו של מורה בן 45 שהורשע באונס נערף בעיר ג'דה, על אף שרבים הביעו ספק בכך שאכן ביצע את המעשים שיוחסו לו בשל סתירות בין העדויות של הנערות.

מוסא א-זחרני הורשע באונס קטינות, אך התעקש כי הוא חף מפשע במהלך משפטו וערעורו. עניינו משך תשומת לב חריגה בממלכה שלא נוטה לאפשר חופש דיון. הוא אף פנה בסרטון וידאו למלך עבדאללה, אך הוא החליט שלא להתערב וכך פעל גם יורשו סלמאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully