וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים סינים היכו עיתונאים שתיעדו אותם ניזונים מסלמנדרה ענקית

עשרות פקידי מפלגה ושוטרים מהעיר הדרומית שנג'ן התקבצו לסעוד מגופו של הדו-חיים, הנתון בסכנת הכחדה ושיש מי שמאמינים שאכילה מבשרו מסייעת לבלום את תהליך ההזדקנות. 14 מהם נעצרו אחרי שחנקו ובעטו בכתבים שניסו לצלמם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראית סלמנדרת הענק הסינית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות בכירים סינים, שסעדו מבשרה של סלמנדרה ענקית המצויה בסכנת הכחדה, היכו עיתונאים שתיעדו אותם במהלך הארוחה. לפי העיתון "גלובל טיימס", הנמצא בשליטת המפלגה הקומוניסטית, הארוחה התקיימה במסעדה בעיר שנג'ן, הגובלת בהונג-קונג.

28 פקידי ממשלה השתתפו בסעודה, בהם קצין משטרה בכיר. העיתונאים הגיעו לחדר הפרטי שבו ישבה הקבוצה בעקבות מידע שקיבלו ממקור לא-ידוע. אחד מהם סיפר כי אחרי שהזדהה בפני הסועדים, שישבו בחדר פרטי, הוא הוכה באגרוף וקיבל סטירה כה חזקה, עד שאיבד זמנית את השמיעה באוזנו. חברו סיפר שאחד הנוכחים בעט בו וגנב ממנו את הטלפון הנייד שלו. עיתונאי שלישי העיד כי אחד הסועדים שבר את המצלמה שאחז בה.

חדשות נוספות מהעולם
ניו יורק מתבצרת לקראת הסופה: 7,000 טיסות בוטלו
נשיאת ארגנטינה: בשל רצח התובע - אפרק את גופי המודיעין
סוכן CIA הורשע בהדלפת פרטי מבצע חשאי נגד איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד ממשתתפי הסעודה שהיכה את העיתונאים, כפי שצולם בצאתו מהמסעדה בשבוע שעבר./מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית אירעה בשבוע שעבר. הממשל המקומי הודיע אמש כי 14 שוטרים הושעו בעקבות החקירה, המתקיימת בימים אלה. לפי ה"ניו יורק טיימס", מנת הדגל בסעודה, סלמנדרת הענק הסינית, מכונה בסין "דג-תינוק", בשל קולה המזכיר בכי אנושי. הסלמנדרה הסינית היא הדו-חיים הגדול ביותר בעולם, ואורכה עשוי להגיע לכמעט שני מטרים. מין זה מצוי בסכנת הכחדה חמורה, ובסין הוא נחשב למעדן יוקרתי, בשל הטענה כי לאכילה מגופו יש סגולות מיוחדות נגד הזדקנות.

לפי הדיווחים המקומיים, אחד הסועדים הביא עמו את הסלמנדרה מהבית, וסיפר לעמיתיו כי היא גודלה בשבי. סלמנדרת הענק מוגנת בחוק הסיני מאז 1998, וברחבי המדינה יש 22 שמורות טבע כדי לשמר את האוכלוסייה הקיימת. בשר הסלמנדרה נמכר באופן לא חוקי, במחיר של עד 200 דולרים לקילוגרם.

עם עלייתו לשלטון ב-2013, נשיא סין שי ג'ינפינג יצא למלחמה בשחיתות בקרב פקידי המפלגה הקומוניסטית, ובין היתר דרש מהם לסעוד בצניעות, בארוחות של "ארבע מנות ומרק אחד בלבד". במסגרת הקמפיין, הוגברה האכיפה נגד פקידים הניזונים מבעלי חיים בסכנת הכחדה, ובעיקר מסנפירי כרישים.

בסרטון הבא תוכלו לשמוע את ה"בכי" המפורסם של הסלמנדרה הענקית:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully