וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ארגנטינה: אגיש הצעת חוק לפירוק סוכנות המודיעין

זאת על רקע ההערכה כי התובע אלברטו ניסמן נרצח על ידי סוכני מודיעין "כחלק ממזימה נגד הממשל". על פי ההצעה, בראש הסוכנות החדשה שתקום יעמוד אדם שייבחר על ידי הנשיא, אך מינויו יהיה נתון לאישור בית המחוקקים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

נשיאת ארגטינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר, הודיעה הלילה (שלישי) כי תגיש הצעת חוק לפירוק סוכנות המודיעין במדינה ולהקמת סוכנות חדשה במקומה. זאת, על רקע ההערכה ההולכת וגוברת כי סוכני מודיעין אחראים למותו של התובע אלברטו ניסמן, שנמצא בשבוע שעבר ירוי בדירתו בבואנוס איירס.

ניסמן דרש לאחרונה לחקור את הנשיאה פרננדס בחשד שטייחה את הקשר האיראני לפיגוע בבית הקהילה היהודית ב-1994 והעניקה חסינות לבכירים איראנים. הוא היה אמור להעיד בקונגרס הלאומי ולפרט בדלתיים סגורות את ההאשמות שהוא מייחס לנשיאה ולשר החוץ שלה, הקטור טימרמן.

עוד בוואלה! חדשות:
העיתונאי שדיווח על מות התובע נחת בישראל: "רדפו אותי"
"התובע הארגנטינאי נורה למוות מטווח של 20-15 ס"מ"
10 שוטרים היו אמורים לשמור על חיי התובע מארגנטינה

"הכנתי הצעת חוק עבור רפורמה בסוכנות המודיעין", אמרה הלילה הנשיאה בהצהרה ששודרה בטלוויזיה המקומית, והוסיפה כי תביע אותה לדיון דחוף בקונגרס הלאומי - בית המחוקקים של ארגנטינה. בהודעתה אמרה פרננדס כי מבנה סוכנות המודיעין לא השתנה ונותר כפי שהיה בזמן שנות המשטר הצבאי במדינה - שלטון החונטה - שהסתיים ב-1983.

על פי הצעת החוק, סוכנות המודיעין הלאומית תפורק ובמקומה תוקם סוכנות מודיעין פדרלית. ראש הסוכנות ייבחר על ידי הנשיא, אך מינויו יהיה נתון בכל פעם לאישור הקונגרס הארגנטינאי.

לפני כמה ימים הצהירה הנשיאה כי ניסמן, שבתחילה נטען כי התאבד, "נרצח כחלק ממזימה נגד הממשלה". פרננדס פרסמה מכתב ארוך באתר האינטרנט שלה, ובו, לצד דחיית ההאשמות שייחס לה ניסמן, כתבה: "ההתאבדות כלל לא הייתה התאבדות. הם השתמשו בו, הם ניצלו אותו בחייו - והרגו אותו כשלא היו זקוקים לו יותר".

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר – בואנוס איירס, דצמבר 2014. AP
"ההתאבדות כלל לא הייתה התאבדות". נשיאת ארגנטינה פרננדס/AP

ביום שישי האחרון אמר מנכ"ל לשכת הנשיאות, אניבאל פרננדס, כי סוכני מודיעין הם שעומדים מאחורי רציחתו של ניסמן. "כשהוא היה בחיים, הם היו צריכים אותו כדי להציג אישומים נגד הנשיאה", מסר. "לאחר מכן, בלי שום ספק, היה עדיף שימות".

לטענת הממשלה, דבריו של ניסמן וכך גם מותו, קשורים למאבקי כוחות בקרב גורמים בסוכנות המודיעין של ארגנטינה, בהם סוכנים שפוטרו לאחרונה. נטען כי הם הטעו את ניסמן במכוון, ואף כתבו בעצמם חלקים מתוך הדוח שהכין, המכיל 350 עמודים.

בסוף השבוע דיווח העיתון המקומי "קלרין" כי מומחה של המשטרה המקומית שערך בדיקה בליסטית לגופתו של ניסמן קבע כי הוא נורה מטווח של 15 עד 20 סנטימטרים - דבר שמחזק את ההערכה כי התובע הארגנטינאי לא שם קץ לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully