וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התובע הארגנטינאי נורה למוות מטווח של 20-15 ס"מ"

מקורות משפטיים אמרו לעיתון המקומי "קלרין" כי הבדיקה הבליסטית שנערכה לגופתו של אלברטו ניסמן מחזקת את ההערכה כי לא התאבד. זאת, נוסף על כך שעל ידיו של ניסמן לא נמצאו עקבות של אבק שריפה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמן שנמצא מת בתחילת השבוע בדירתו בבואנוס איירס, נורה מטווח של 15 עד 20 סנטימטרים – כך קבע המומחה של המשטרה המקומית שערך בדיקה בליסטית לגופתו של ניסמן. לדברי מקורות משפטיים ששוחחו עם העיתון המקומי "קלרין", מדובר בעובדה נוספת שמחזקת את ההערכה שניסמן לא התאבד, לאחר שלא נמצאו עקבות של אבק שריפה על ידיו של ניסמן.

גופתו של ניסמן, שהוביל חקירה בנוגע לפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, נמצאה בבוקר יום שני בחדר האמבטיה בדירתו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר דרש לחקור את נשיאת ארגטינה כריסטינה פרננדז דה קירשנר, בחשד שטייחה את הקשר האיראני לפיגוע. בבוקר שבו נמצאה הגופה היה אמור ניסמן להעיד בקונגרס הלאומי - בית המחוקקים של ארגנטינה - ולפרט בדלתיים סגורות את ההאשמות שהוא מייחס לנשיאה ולשר החוץ שלה, הקטור טימרמן.

עוד על מותו של התובע הארגטינאי:
ארגנטינה: "סוכני מודיעין אחראים למותו של התובע ניסמן"
נשיאת ארגנטינה בהצהרה דרמטית: "התובע שהתאבד - נרצח"
מות התובע בארגנטינה: אזרח איראני התגורר בדירה סמוכה

אלברטו ניסמן, התובע הכללי של מדינת בואנוס איירס, ארגנטינה. רויטרס
ההערכות הן שהוא נרצח. אלברטו ניסמן/רויטרס

גורם המעורב בחקירה מסר הלילה לסוכנות הידיעות אי-פי כי עשרת קציני המשטרה שהיו אחראים על אבטחתו של ניסמן נחקרו לגבי מעשיהם בשעה שבו נרצח. עם זאת, הגורם הדגיש כי העשרה אינם מוגדרים חשודים.

הרשויות בארגנטינה העריכו אתמול כי סוכנים של שירותי המודיעין במדינה אחראים למותו של ניסמן. "כשהוא היה בחיים, הם היו צריכים אותו כדי להציג אישומים נגד הנשיאה", הסביר מנכ"ל לשכת הנשיאות, אניבאל פרננדס. "לאחר מכן, בלי שום ספק, היה עדיף שימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר – בואנוס איירס, דצמבר 2014. AP
נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז דה קירשנר/AP

לטענת הרשויות, דבריו של ניסמן וכך גם מותו קשורים למאבקי כוחות בקרב גורמים בסוכנות המודיעין של ארגנטינה, בהם סוכנים שפוטרו לאחרונה. נטען כי הם הטעו את ניסמן במכוון, ואף כתבו בעצמם חלקים מתוך הדוח שהכין, המכיל 350 עמודים. "עבדתי לא מעט עם התובע ניסמן", סיפר מנכ"ל הלשכה. "אני יודע שהוא מומחה מוכשר, ואין שום סיכוי שהוא כתב את גיבוב השטויות הזה. ברור לחלוטין שלא היה לו חלק בזה, אבל לאנשים סביבו הייתה אג'נדה שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully