וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ארגנטינה בהצהרה דרמטית: "התובע שהתאבד - נרצח"

כריסטינה פרננדס אמרה כי "ההתאבדות כלל לא הייתה התאבדות". לדבריה, גורמים עלומים "השתמשו בתובע אלברטו ניסמן וחיסלו אותו כשלא נזקקו לו יותר". המנעולן שפרץ לדירה: "הדלת הייתה נעולה בקושי"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס אומרת כי התובע שהאשים אותה בטיוח חקירת הפיגוע בבואנוס איירס ונמצא ירוי בדירתו, לא התאבד אלא נרצח. לדבריה, אין לה ספק שהתובע אלברטו ניסמן חוסל "כחלק ממזימה נגד הממשלה".

פרננדס פרסמה הבוקר מכתב ארוך באתר האינטרנט שלה, ובו דחתה בתוקף את ההאשמות שייחס לה ניסמן, שלפיהן טייחה את מעורבותה של איראן בפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994.

"ההתאבדות כלל לא הייתה התאבדות", כתבה פרננדס. "הם השתמשו בו, הם ניצלו אותו בחייו - והרגו אותו כשלא היו זקוקים לו יותר", הוסיפה הנשיאה, מבלי לנקוב בשמם של הרוצחים.

התובע שדרש לחקור את נשיאת ארגנטינה נמצא מת בדירתו. רויטרס
אלברטו ניסמן/רויטרס

היום דווח כי דלתות הדירה של ניסמן היו נעולות ברישול, אחרי שהמנעולן שהוזעק לפרוץ את הדירה העיד כי לא התקשה לפרוץ את המנעולים, וסיפר כי אחת הדלתות הייתה "נעולה בקושי".

אתמול דווח כי צוות החקירה איתר טביעות אצבע ורגל בדרך גישה נוספת לדירתו בבואנוס איירס, שלא הייתה מוכרת בעבר. לפי ה"בואנוס איירס הראלד", העקבות אותרו בתעלת אוויר שמחברת את דירתו של ניסמן לדירה אחרת, השייכת לאזרח זר. על פי העיתון "קלרין", מדובר באזרח איראן.

ניסמן, שחקר אם הנשיאה ושר החוץ שלה, הקטור טימרמן, טייחו את הקשר של טהראן לפיגוע במבנה הקהילה היהודית ב-1994, נמצא ירוי בראשו בדירתו בלילה שבין ראשון לשני. עד כה טענה המשטרה כי מדובר בהתאבדות, אך רבים ספקנים לגבי הסברה הזאת ודורשים לקיים חקירה מעמיקה.

גם שלשום נמצא סימן נוסף בדירה של ניסמן שהעלה ספק לגבי הסברה שהוא התאבד יום לפני שהיה אמור להעיד בפני ועדה חשאית. ויאנה פיין, התובעת הממונה על חקירת מותו, אמרה אתמול כי בחיפוש בביתו נמצאה רשימת קניות שיודעה ליום שני, שבדיעבד היה יום לאחר מותו. לדבריה, הוא השאיר את הרשימה עבור עוזרת הבית בדירתו בבואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully