וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התובע בארגנטינה: אזרח איראני התגורר בדירה סמוכה

העיתון קלרין דיווח כי בדירה שכנה של אלברטו ניסמן, שחקר אם הממשל טייח קשר של טהראן לפיגוע נגד הקהילה היהודית, התגורר אזרח איראן. החוקרים איתרו טביעות אצבע ורגל בתעלת מיזוג אוויר המחברת בין הדירות

אלברטו ניסמן, התובע הכללי של מדינת בואנוס איירס, ארגנטינה. רויטרס
התובע המיוחד אלברטו ניסמן/רויטרס

צוותי החקירה שבודקים את נסיבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן מצאו היום טביעות אצבע ורגל בדרך גישה נוספת לדירתו בבואנוס איירס, שלא הייתה מוכרת עד כה – כך דיווח היום (רביעי) ה"בואנוס איירס הראלד". הרמזים החדשים אותרו בתעלת אוויר שמחברת את דירתו של ניסמן לדירה אחרת, השייכת לאזרח זר. על פי העיתון קלרין, מדובר באזרח איראן.

התעלה משמשת טכנאים המטפלים במערכת המיזוג של הבניין. צוות החקירה המיוחד שהוקם בשל מותו של ניסמן בודק איך מישהו היה יכול להיכנס אליה ואם ניתן להגיע דרכה לחדר האמבטיה בדירתו של ניסמן, שם נמצאה גופתו.

ניסמן, שחקר אם הנשיאה כריסטינה פרננדס דה קירשנר ושר החוץ שלה, הקטור טימרמן, טייחו את הקשר של איראן לפיגוע במבנה הקהילה היהודית ב-1994, נמצא ירוי בראשו בדירתו בלילה שבין ראשון לשני. עד כה טענה המשטרה כי מדובר בהתאבדות, אך רבים ספקנים לגבי הסברה הזאת ודורשים לקיים חקירה מעמיקה.

לקריאה נוספת על הפרשה
ארגנטינה: התובע השאיר רשימת קניות ליום שאחרי מותו
10 שוטרים היו אמורים לשמור על חיי התובע מארגנטינה
"הנשיאה פרננדס סייעה לאיראן לחמוק מאחריות לפיגוע בבואנוס איירס"

פינוי גופתו של אלברטו ניסמן – התובע בפרשת הפיגוע בבואנוס איירוס 19 בינואר 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ לדירתו של ניסמן, בלילה שבו נמצאה גופתו/רויטרס

גם אתמול נמצא סימן נוסף בדירה של ניסמן שהעלה ספק לגבי הסברה שהוא התאבד יום לפני שהיה אמור להעיד בפני ועדה חשאית. ויאנה פיין, התובעת הממונה על חקירת מותו, אמרה אתמול כי בחיפוש בביתו נמצאה רשימת קניות שיודעה ליום שני, שבדיעבד היה יום לאחר מותו. לדבריה, הוא השאיר את הרשימה עבור עוזרת הבית בדירתו בבואנוס איירס.

כמו כן, אלפים התכנסו אתמול ברחבי המדינה ודרשו חקירה מעמיקה בנוגע למותו של ניסמן. המפגינים, שחלקם התאספו מחוץ לארמון הנשיאות בבירה, הניפו שלטים שבהם נכתב "מספיק" ו"אנחנו לא מפחדים". לדברי גיירמינה סאטר-שניידר, אחת המפגינית, אמרה לעיתון "לה נסיון" שהיא מאמינה שניסמן "אולץ להתאבד". לדבריה, "הממשלה הייתה צריכה להגן עליו".

אמו של ניסמן איתרה שלשום את הגופה. היא התבקשה להגיע לדירתו אחרי שלא ענה לטלפון ולא אסף את העיתון מתיבת הדואר. פורץ הכניס את האם לדירה והגופה אותרה בחדר הרחצה. על השולחן בחדר העבודה היו מונחים עדיין המסמכים שהכין ניסמן לקראת השימוע בקונגרס, שנקבע לשעות הצהריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנשים מפגינים בעקבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, ארגנטינה, 20 בינואר 2015. רויטרס
מפגינים בבואנוס איירס בעקבות מותו של ניסמן, אתמול/רויטרס

לפני עשר שנים, מונה ניסמן לתפקיד התובע המיוחד לחקירת הפיגוע בבואנוס איירס. במשך השנים נתקלה חקירתו במבוי סתום בניסיון לאתר את האחראים לפיגוע, למרות שקבע כבר ב-2007 כי טהראן וחיזבאללה אחראיות למתקפת הטרור. איראן סירבה להסגיר בכירים שחשודים במעורבות בתכנון המתקפה, ובראשם נספח התרבות בארגנטינה מוחסן רבאני, המוגדר כ"מוח" מאחורי הפיגוע.

ב-2013, הודיעה הנשיאה פרננדס על הקמת "ועדה לחקר האמת", שתפעל עם איראן לאיתור האחראים לפיגוע. היא אמרה בשעתו כי שיתוף הפעולה יפיח רוח רעננה בחקירה. ישראל וארגונים יהודיים רבים הזהירו כי מדובר במהלך שמטרתו להכשיל את החקירה. מאוחר יותר, בית המשפט בארגנטינה פירק את הוועדה.

ניסמן טען כי הוועדה הוקמה כדי לגרום לאינטרפול לבטל את צווי המעצר שהוצאו לחמישה חשודים איראנים, במסגרת שאיפתה של ארגנטינה לנרמל את היחסים עם טהראן. רונלד נובל, לשעבר מזכ"ל האינטרפול, הכחיש בתוקף את הטענות, ואמר בימים האחרונים כי "לא היה שום גורם בארגנטינה שפנה אלינו בבקשה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully