וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: התובע השאיר רשימת קניות ליום שאחרי מותו

ויויאנה פיין, החוקרת את מות אלברטו ניסמן, שבדק אם הממשל טייח את הקשר האיראני לפיגוע נגד הקהילה היהודית, טענה כי הרשימה, שיועדה לעוזרת הבית, נמצאה בדירתו. בכך מתגברים הספקות לגבי הטענות שלפיהן התאבד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ויויאנה פיין, התובעת הממונה על חקירת מותו של התובע אלברטו ניסמן, אמרה כי בחיפוש בביתו נמצאה רשימת קניות שיודעה ליום שני, שבדיעבד היה יום לאחר מותו - כך דווח אתמול (שלישי) באתר "אל אוניברסו". לדבריה, הוא השאיר את הרשימה עבור עוזרת הבית בדירתו בבואנוס איירס.

בכך עולים הספקות לגבי נסיבות מותו האמתיות של ניסמן, שחקר אם הנשיאה כריסטינה פרננדס דה קירשנר ושר החוץ שלה, הקטור טימרמן, טייחו את הקשר של איראן לפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבירה ב-1994. הוא נמצא אתמול ירוי בראשו בדירתו ולטענת המשטרה הוא התאבד. הממשלה מסרה אתמול כי תומכת בחקירת מותו.

כמו כן, אלפים התכנסו ברחבי המדינה ודרשו חקירה מעמיקה בנוגע למותו של ניסמן. המפגינים, שחלקם התאספו מחוץ לארמון הנשיאות בבירה, הניפו שלטים שבהם נכתב "מספיק" ו"אנחנו לא מפחדים". לדברי גיירמינה סאטר-שניידר, אחת המפגינית, אמרה לעיתון "לה נסיון" שהיא מאמינה שניסמן "אולץ להתאבד". לדבריה, "הממשלה הייתה צריכה להגן עליו".

לקריאה נוספת על הנושא
10 שוטרים היו אמורים לשמור על חיי התובע מארגנטינה
"הנשיאה פרננדס סייעה לאיראן לחמוק מאחריות לפיגוע בבואנוס איירס"

אנשים מפגינים בעקבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, ארגנטינה, 20 בינואר 2015. רויטרס
מפגין מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, אתמול/רויטרס
אנשים מפגינים בעקבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, ארגנטינה, 20 בינואר 2015. רויטרס
מפגינים מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, אתמול/רויטרס

אמו של ניסמן איתרה אתמול את הגופה. היא התבקשה להגיע לדירתו אחרי שלא ענה לטלפון ולא אסף את העיתון מתיבת הדואר. פורץ הכניס את האם לדירה והגופה אותרה בחדר הרחצה. על השולחן בחדר העבודה היו מונחים עדיין המסמכים שהכין ניסמן לקראת השימוע בקונגרס, שנקבע לשעות הצהריים.

התובעת פיין אמרה שלשום לכתבים מתחת לבית כי "מצאנו אקדח, וכעת עלינו לברר את נסיבות המוות. איני יכולה לקבוע אם הייתה זו התאבדות או לא. אני קוראת לכולם להפגין זהירות וסבלנות". היא שללה בתוקף את הדיווח ולפיו ניסמן הותיר אחריו מכתב התאבדות.

לפני עשר שנים, מונה ניסמן לתפקיד התובע המיוחד לחקירת הפיגוע בבואנוס איירס. במשך השנים נתקלה חקירתו במבוי סתום בניסיון לאתר את האחראים לפיגוע, למרות שקבע כבר ב-2007 כי טהראן וחיזבאללה אחראיות למתקפת הטרור. איראן סירבה להסגיר בכירים שחשודים במעורבות בתכנון המתקפה, ובראשם נספח התרבות בארגנטינה מוחסן רבאני, המוגדר כ"מוח" מאחורי הפיגוע.

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז. אוגוסט 2013. AP
הנשיאה כריסטינה פרננדס ב-2013. בסוף השנה היא תפרוש מתפקידה/AP

ב-2013, הודיעה הנשיאה פרננדס על הקמת "ועדה לחקר האמת", שתפעל עם איראן לאיתור האחראים לפיגוע. היא אמרה בשעתו כי שיתוף הפעולה יפיח רוח רעננה בחקירה. ישראל וארגונים יהודיים רבים הזהירו כי מדובר במהלך שמטרתו להכשיל את החקירה. מאוחר יותר, בית המשפט בארגנטינה פירק את הוועדה.

ניסמן טען כי הוועדה הוקמה כדי לגרום לאינטרפול לבטל את צווי המעצר שהוצאו לחמישה חשודים איראנים, במסגרת שאיפתה של ארגנטינה לנרמל את היחסים עם טהראן. רונלד נובל, לשעבר מזכ"ל האינטרפול, הכחיש בתוקף את הטענות, ואמר בימים האחרונים כי "לא היה שום גורם בארגנטינה שפנה אלינו בבקשה כזו".

(עדכון ראשון: 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully