וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי שדיווח על מות התובע נחת בישראל: "רדפו אותי"

25.1.2015 / 21:08

דמיאן פצ'טר נמלט מארגנטינה, בטענה כי הרשויות בבואנוס איירס מתנכלות לו. "הייתי הראשון לדווח על מותו של אלברטו ניסמן, ועכשיו אני סובל מהתוצאות", אמר. "בישראל אני מרגיש בטוח"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

העיתונאי הארגנטינאי דמיאן פצ'טר, שחשף את מותו של התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמן, נחת היום (ראשון) בישראל, לאחר שנמלט מארגנטינה. הוא היה הראשון לדווח על מותו של ניסמן, שהוביל את החקירה בנוגע לפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994 וטען כי הנשיאה כריסטינה פרננדס ניסתה לטייח את מעורבותה של איראן בפיגוע.

"ממשלת ארגנטינה רדפה אותי בגלל הדיווחים שלי על מות התובע אלברטו ניסמן, שמת בנסיבות לא ברורות בשבוע שעבר", טען פצ'טר עם הגעתו לנמל התעופה בן גוריון. "הייתי הראשון לדווח על כך, ועכשיו אני סובל מהתוצאות".

מותו של אלברטו ניסמן - עוד בוואלה! חדשות:
"התובע הארגנטינאי נורה למוות מטווח של 20-15 ס"מ"
ארגנטינה: "סוכני מודיעין אחראים למותו של התובע ניסמן"
נשיאת ארגנטינה בהצהרה דרמטית: "התובע שהתאבד - נרצח"

העיתונאי הארגנטינאי דמיאן פצ'טר מגיע לנתב"ג. רויטרס
פצ'טר, היום/רויטרס

פצ'טר, אזרח ישראלי וכתב העיתון "בואנוס איירס הראלד", הוסיף כי הממשלה הארגנטינאית "השתמשה בכוחות הביטחון שלה כדי לרדוף אחריי, והייתי צריך לפעול מהר ובזריזות, הכי מהר שאני יכול כדי לעלות על מטוס, ופשוט לעזוב את המדינה מיד". הוא הבהיר כי הגיע לישראל מכיוון שהוא אזרח המדינה. "גרתי כאן בשנים הכי חשובות בחיי, וזה המקום שאני מרגיש בו בטוח", סיכם.

גופתו של ניסמן נמצא ביום שני בבוקר בחדר האמבטיה בדירתו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר דרש לחקור את נשיאת ארגטינה כריסטינה פרננדז דה קירשנר, בחשד שטייחה את הקשר האיראני לפיגוע. הוא היה אמור להעיד בקונגרס הלאומי - בית המחוקקים של ארגנטינה - ולפרט בדלתיים סגורות את ההאשמות שהוא מייחס לנשיאה ולשר החוץ שלה, הקטור טימרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully