וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרע מעמיק: דחלאן חשף 100 מקציני אבו מאזן לפגיעה בידי חמאס

25.1.2015 / 0:30

לאחר שלא קיבלו משכורת מהרשות, פרסמו אנשי יריבו של יו"ר הרשות בעזה רשימה של עשרות קצינים המתגוררים ברצועה והעבירו מידע למנגנוני הביטחון ברמאללה. הם גם שלחו מסרונים מאיימים לכ-2,000 מנאמני אבו מאזן ברצועה

מוחמד דחלאן. AP
מארגן הפיכה נגד אבו מאזן בעזה? מוחמד דחלאן/AP

מחריף העימות בין אבו מאזן ליריבו בפתח: אנשיו של מוחמד דחלאן פרסמו ברשת האינטרנט את שמותיהם של כ-100 קצינים של הרשות הפלסטינית המתגוררים בעזה ואשר העבירו מידע למנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברמאללה. זאת, בתגובה להחלטת הרשות שלא לשלם משכורות לכ-200 מפקידי הרשות המזוהים עם דחלאן ומתגוררים ברצועה.

נוסף על פרסום הרשימה, הוצתה מכוניתו של אחד מקציני הרשות הנאמנים לאבו מאזן. כמו כן, אחד מדוברי פתח ברצועה, טען כי אנשיו של דחלאן שלחו ל-2,000 מאנשי התנועה ברצועה מסרונים עם איומים לפגיעה בהם שעליהם היו חתומים גורמים עלומים. חמאס פרסם הודעה שלפיה הוא מזדהה עם 200 הפקידים שמשכורתם לא שולמה החודש.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: דאעש הוציא להורג את אחד החטופים היפנים
לבני נגד נתניהו: "פוגע ביחסים עם ארה"ב בגלל פוליטיקה"
כך נלכד "המהנדס" של העולם התחתון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
גירש את דחלאן משורות פתח. אבו מאזן/AP

בתגובה לבקשת הרשות להתקבל לבית הדין הבינלאומי בהאג, הקפיאה ישראל בתחילת החודש העברה של כחצי מיליארד שקלים לפלסטינים. כתוצאה מכך, קיבלו פקידי הרשות בגדה ובעזה רק כ-60% ממשכורתם. זאת, מלבד אותם 200 תומכי דחלאן שלא קיבלו משכורת כלל. גם פקידי ממשלת חמאס לשעבר לא קיבלו משכורות כלל, אולם חמאס העביר לחשבונות הבנקים שלהם כ-1,000 שקלים בחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שיתוף פעולה בין חמאס לתומכי דחלאן

אבו מאזן ומוחמד דחלאן מסוכסכים זה כמה שנים בעקבות מה שנראה בעיני יו"ר הרשות ניסיון של יריבו הפוליטי לארגן הפיכה נגדו ברצועה. נוסף על כך, ניכר כי בשבועות האחרונים נרשם שיתוף פעולה בין תומכי דחלאן לבין חמאס, כאשר הארגון השולט בעזה אף סייע לאנשיו של דחלאן ברפיח לארגן עצרת בעדו ונגד אבו מאזן.

בתחילת החודש דווח בוואלה! חדשות כי שר בכיר בממשלת ישראל נועד עם דחלאן כמה פעמים בכמה בירות באירופה, בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות זאת, דווח באתר הפלסטיני arab48 כי השר הבכיר הוא שר החוץ, אביגדור ליברמן. על פי הדיווח באתר הפלסטיני, ליברמן ודחלאן נפגשו בפריז.

דחלאן היה אחד מראשי פתח עד שהורחק לפני יותר משנה משורות הארגון על ידי אבו מאזן. כיום, הוא מתגורר באיחוד האמירויות הערביות. גם מקורביו האחרים, כמו סמיר משהראווי, סופיאן אבו זיידה ורבים אחרים, הורחקו בחודשים האחרונים משורות פתח, כחלק מקמפיין שלם נגד דחלאן.

(עדכון ראשון 20:30)

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully