וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הנדל"ן: הבכיר החשוד - ראש מנהל מקרקעי ישראל

17.1.2015 / 8:57

בנצי ליברמן חשוד שאישר עסקת נדל"ן בשווי מיליוני שקלים לחברה שעמה היה בשיתוף פעולה עסקי. הוא נחקר ביחידת להב 433 במשך 12 שעות ושוחרר למעצר בית. גם ח"כ לשעבר מהמפד"ל, עו"ד נחום לנגנטל, נחקר בפרשה

בנצי ליברמן. ראובן קסטרו
חשוד בהפרת אמונים ובפעילות תוך ניגוד עניינים. ליברמן/ראובן קסטרו

בנצי ליברמן, ראש רשות מנהל מקרקעי ישראל, הוא החשוד המרכזי בפרשת השחיתות שנחשפה ביום חמישי האחרון. יחד עם ליברמן נעצר גם עורך הדין נחום לנגנטל, לשעבר ח"כ מטעם המפד"ל בכנסת ה-15. השניים נחקרו שלשום (חמישי) במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשך 12 שעות. בסיומה, שוחררו השניים למעצר בית.

על פי החשד, ליברמן פעל תוך ניגוד עניינים והפר אמונים. באחד המקרים, נבדק אם ליברמן אישר לחברת קרדן, שבבעלותה חברת הבנייה אל הר, מכירת נכס בלוד. זאת בשעה שעו"ד לנגנטל - בעל היכרות מוקדמת עם ליברמן - משמש יו"ר דירקטוריון בחברת אל הר, וחרף העובדה שליברמן שימש כיועץ בשכר לחברת קרדן בין השנים 2009-2008.

לקריאה נוספת:
הוארך מעצר המסעדן מתל אביב: "חשוד בסחר בסמים"
ריבלין בהשבעת נשיאת העליון: "רשויות השלטון במסלול התנגשות"
דיסקוטק ואצטדיון אולימפי: הצצה לאקדמיה החדשה לשוטרים

הנכס בלוד מתייחס לזכויות לבניית כ-90 יחידות דיור בשכונת רמת אלישיב בעיר. לפי הערכות, ליברמן צפה כי חברת קרדן תרוויח יותר מ-5 מיליון שקלים בעסקה המדוברת. עם זאת, במשטרה, שפתחה בחקירת החשדות במינהל לפני כחצי שנה, לא מצאו סימנים המאששים כי ליברמן לקח כסף לכיסו הפרטי.

בשל החשדות נגדו, ליברמן ביקש אתמול לסיים את תפקידו במינהל. מלבד השניים נחקרו עוד עשרות עובדים במינהל מקרקעי ישראל, וכן הוחרמו מסמכים רבים ממשרדי הארגון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully