וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות: בכיר במנהל מקרקעי ישראל וח"כ לשעבר נחקרים

15.1.2015 / 11:29

חוקרי יחידת להב 433 פשטו על משרדי המנהל בירושלים והחרימו מסמכים שונים. לפי החשד, הפקיד הבכיר הפר הסדרי ניגוד עניינים שנחתמו עם מינויו. וינשטיין שוקל להרחיקו מתפקידו מחשש לשיבוש חקירה

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי יחידת להב 433 בלוד/יותם רונן

חשד לפרשת שחיתות גדולה נוספת: חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה פשטו הבוקר (חמישי) על משרדי מנהל מקרקעי ישראל בירושלים, ועצרו לחקירה באזהרה בכיר בגוף בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים. נוסף על כך, החרימו השוטרים מסמכים שונים. עוד נמסר מהמשטרה, כי גם חבר כנסת לשעבר, שכיום עובד כעורך דין, נעצר לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בפרשה.

על פי החשד, הפקיד הבכיר הפר בכמה מקרים הסדרי ניגוד עניינים שנחתמו עם מינויו לתפקיד, וכמו כן פעל בתיקים שהובאו לשולחנו תוך קיומו של ניגוד עניינים מבלי להצהיר על כך כנדרש. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להרחיקו מתפקידו עד לסיום החקירה בעניינו, מחשש שינסה לשבש את החקירה.

בתגובה לחשדות, נמסר ממנהל מקרקעי ישראל: "הנהלת רשות מקרקעי ישראל מביעה אמון מלא בעובדי הרשות. עובדי הרשות התבקשו לאפשר לגורמי האכיפה לבצע את עבודתם. רשות מקרקעי ישראל סיימה את שנת 2014 עם שורה של הישגים בכל תחומי העשייה של הרשות - והיא תמשיך במגמה זו גם השנה".

עוד בוואלה! חדשות:
פלסטיני שניסה לפרוץ לרכב נורה למוות בגוש עציון במהלך מרדף
שמרן, זהיר ופסיבי: הנשיא גרוניס נפרד מבית המשפט העליון
בשל הפסד בקרב: מנהיג דאעש הורה להוציא להורג 56 לוחמים

סגן ראש עיריית עפולה בוריס יודיס , פאינה קירשנבאום, ראש עיריית עפולה יצחק מירון. באדיבות העיתון האזורי עובדה, צילום מסך
פאינה קירשנבאום יחד עם ראש העיר עפולה יצחק מירון/צילום מסך, באדיבות העיתון האזורי עובדה

פרשה חדשה זו מגיעה על רקע חקירה גדולה שמנהלת בימים אלה להב 433 בחשד לעבירות שחיתות במפלגת ישראל ביתנו. לפי החשד, סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום ובכירים נוספים במנגנון של המפלגה מעורבים בהעברת כספים לעמותות, לגופים ולרשויות מקומיות שונות בתמורה לטובות הנאה.

השבוע חלה הסתעפות נוספת בפרשה, כאשר המשטרה פשטה על בניין עיריית עפולה, ועיכבה לחקירה את ראש העיר, יצחק מירון, סגנו, בוריס יודיס וכן רמי טייב, יועצו של שר המודיעין יובל שטייניץ. החוקרים ערכו חיפושים גם בבתיהם של החשודים. אתמול שוחררו השלושה לחמישה ימי מעצר בית, הורחקו למשך 15 ימים מהעירייה ונאסר עליהם ליצור קשר זה עם זה למשך 30 ימים.

על פי החשד, ראש העיר מירון מינה את יודיס לסגנו, בהוראת ראש מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי, ובתמורה קיבל לקופת העירייה ארבעה מיליון שקלים. מירון, שבחר לייצג את עצמו בבית המשפט, אמר השבוע: "אין לי עבר פלילי, יש לי כמה נקודות זכות בעפולה גם כאיש ציבור וגם כראש עירייה. אני מבין את הפרשה ואני מבין שזה אחד הספיחים שלה. ככל שהבנתי אין כמות ראיות שמצדיקה מעצר שלי או חקירה שלי".

(עדכון ראשון: 8:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully