וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ראש מנהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן נחקר בחשד לשחיתות, כוננות באירופה מחשש לפיגוע נגד יהודים, מצנע מתלונן כי "נזרק מהרשימה" ובית הדין בהאג בודק חשדות לפשעי מלחמה בעזה. אלה כותרות השבת

פרשת הנדל"ן: הבכיר החשוד - ראש מנהל מקרקעי ישראל

בנצי ליברמן, ראש רשות מנהל מקרקעי ישראל, הוא החשוד המרכזי בפרשת השחיתות שנחשפה ביום חמישי האחרון. יחד עם ליברמן נעצר גם עורך הדין נחום לנגנטל, לשעבר ח"כ מטעם המפד"ל בכנסת ה-15. השניים נחקרו שלשום (חמישי) במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשך 12 שעות. בסיומה, שוחררו השניים למעצר בית.

על פי החשד, ליברמן פעל תוך ניגוד עניינים והפר אמונים. באחד המקרים, נבדק אם ליברמן אישר לחברת קרדן, שבבעלותה חברת הבנייה אל הר, מכירת נכס בלוד. זאת בשעה שעו"ד לנגנטל - בעל היכרות מוקדמת עם ליברמן - משמש יו"ר דירקטוריון בחברת אל הר, וחרף העובדה שליברמן שימש כיועץ בשכר לחברת קרדן בין השנים 2009-2008.

חיילים בבלגיה, כוננות בבריטניה: חשש מטרור נגד יהודי אירופה

הרשויות בבלגיה תיגברו היום (שבת) את האבטחה סביב מוסדות הקהילה היהודית במדינה. בהודעה מטעם ראש הממשלה, שארל מישל, נמסר כי כ-300 חיילים הוצבו בבירה בריסל ובאנטוורפן, שבה קיימת קהילה יהודית גדולה. "החיילים יהיו חמושים ומטרתם העיקרית היא לאבטח אתרים מסוימים ולתגבר את כוחות המשטרה", נמסר.

אחרי הפיגוע האנטישמי בצרפת והפשיטה על תאי טרור בבלגיה, מבקשות קהילות יהודיות נוספות באירופה להגביר את האבטחה סביבן. ארגון הקהילות היהודיות באירופה פנה בנושא למוסדות האיחוד האירופי בבריסל בבקשה להתיר לנושאי תפקידים מסוימים בקהילות יהודיות ביבשת לשאת נשק, במטרה להגן על עצמם, על מוסדותיהם ועל קהילותיהם.

במקביל לדרישה חריגה זו, נערכות קהילות יהודיות שונות ביבשת להגברת האבטחה סביבן באופן פרטני. הדוגמה הבולטת ביותר מן הימים האחרונים היא זו של יהודי דנמרק, שקיבלו הבטחה מפורשת בנושא משרת המשפטים מטה פרדריקסן, לאחר שפנו השבוע לממשלה בקופנגהן.

במהלך פגישה בין ראשי הקהילה לפרדריקסן, הדגישה האחרונה כי אירועי הדמים ביבשת מראים את החשיבות שבהעלאת רמת הכוננות במדינה. "ההיסטוריה, כמו גם האירועים האחרונים בצרפת, הופכת אותנו למודעים במיוחד לחשיבות של הבטחת ביטחונם של האזרחים היהודים במדינה", אמרה.

מצנע תוקף את לבני: "זרקו אותי מהרשימה"

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) תקף הבוקר (שבת) את יו"ר מפלגתו, ציפי לבני, על רקע העובדה שלא שוריין לו מקום ברשימת "המחנה הציוני". "הרגשתי כמו מי שהיה על תקן כוכב ונזרק מהרשימה", אמר.

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל לשעבר, יעקב פרי, אשר ישב בקבינט המדיני-ביטחוני בממשלה האחרונה, השתתף גם הוא באירוע "שבתרבות". בשיחה עמו האשים פרי את יו"ר הרשות הפלסטינית בהחלטתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל על פשעי מלחמה. "אנו עדים כאן להתפתחות דרמטית ובלתי צפויה, שמקורה בהחלטתו של אבו-מאזן לצאת לזירה הבינלאומית", תקף. "זו התפתחות קשה על רקע מעמדה המידרדר של ישראל בזירה הבינלאומית".

בית הדין בהאג: בודקים אם נעשו פשעי מלחמה ב"צוק איתן"

התביעה בבית הדין הפלילי הבינלאומי תפתח בחקירה ראשונית בנוגע לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה בגדה המערבית וברצועת עזה – כך נמסר אתמול (שישי) בהודעה רשמית מבית הדין הבינלאומי בהאג. מדובר בצעד הרשמי הראשון העשוי להוביל לאישומים נגד גורמים ישראלים או פלסטינים בגין פשעי מלחמה.

"היום, התובעת פאטו בנסודה פתחה בבדיקה ראשונית בנוגע למצב בפלסטין", נמסר בהודעה. עוד צוין כי החלטת התביעה מגיעה בעקבות "הצטרפותה של ממשלת פלסטין לאמנת רומא ב-2 בינואר". בתחילת החודש, ציינו הפלסטינים כי הם מקבלים על עצמם את סמכות השיפוט של בית הדין הבינלאומי החל מה-13 ביוני 2014, התאריך שבו החל מבצע "שובו אחים" בגדה המערבית. המשמעות מהתאריך שננקב היא שהפלסטינים מבקשים להכיל את האפשרות לחקור את ישראל על פעולותיה בשטחים ובעזה מאז מבצע "שובו אחים", וכמובן מבצע "צוק איתן" שבה בעקבותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דרמה בחד"ש: היו"ר ברכה הסיר את מועמדותו לפני הפריימריז

יו"ר חד"ש, חכר הכנסת מוחמד ברכה, הודיע היום (שבת) בפני ועידת המפלגה כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד פעם נוספת. ברכה, שעמד בראש המפלגה מאז הכנסת ה-17, הוסיף כי הוא לא יתמודד גם על האפשרות להוביל רשימה משותפת של המפלגות הערביות בבחירות הקרובות. הודעתו של ברכה הפתיעה את רוב הנוכחים בוועידה, שאמורה להרכיב היום את רשימת חד"ש לכנסת, בתום בחירות מקדימות הנערכות במפלגה, ובמקביל גם בבל"ד.

יו"ר בל"ד, ג'מאל זחאלקה, שנזקק לרוב של שני שליש כדי להיבחר שוב בראש הרשימה, נבחר לתפקיד ברוב של 74% מחברי ועידת המפלגה, שהתכנסה היום בנצרת. קודם לכן הוא התייחס לאפשרות של ריצה ערבית משותפת לבחירות לכנסת ה-20, והביע תמיכה במהלך. "בל"ד מניפה את הדגל וקוראת יום וליל להקמת רשימה מאוחדת", אמר. "בהיסטוריה של העולם הערבי כולו, לא היתה אחדות קומוניסטית-איסלאמית-לאומית. יום אחד עוד ילמדו את השיעור הזה. לפני שהתחלנו לדבר על זה, איש לא הסכים לזה, חלקם אפילו התנגדו. למרות כל הקשיים, ולמרות שהבחירות הפתיעו אותנו, הרשימה תוקם. הרשימה המשותפת היא כמו ילד רך שיש לטפח אותו עד שיעמוד בזכות עצמו. זה לא הולך להיות פשוט וצריך לדעת איך מנהלים את זה. זו אחת הסיבות העיקריות שאני מבקש את תמיכתכם שוב".

הפגנות ברחבי העולם המוסלמי: "שרלי הבדו הוא השטן"

"גיליון השורדים" של העיתון הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו", שפורסם בחמישה מיליון עותקים ביום רביעי, שבוע לאחר הטבח במערכת העיתון בפריז שבו נהרגו 12 בני אדם, ממשיך לעורר סערה. אלפים רבים של בני אדם יצאו אתמול לרחובות במדינות ברחבי העולם במחאה על שער הגיליון, המציג קריקטורה של הנביא מוחמד האוחז בשלט "אני שרלי".

קונסוליות ומוסדות צרפתיים עמדו במוקד ההפגנות. בפקיסטן כ-200 מפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה מחוץ לקונסוליה הצרפתית בעיר קראצ'י שבדרום המדינה, ומהמשטרה המקומית נסר כי במהלך העימותים נפצע אסיף חסן, צלם של סוכנות הידיעות הצרפתית. עוד דווח כי מפגינים רבים במקום היו חמושים.

2014: השנה החמה ביותר שנמדדה אי פעם

שנת ה-2014 הייתה השנה החמה ביותר שנמדדה אי פעם – כך עולה מדוחות שפרסמו אתמול שני גופים העוסקים במדידת אקלים עבור הממשל האמריקני. על פי נתוני הדוחות של נאס"א ושל המרכז הלאומי לנתוני אקלים של ארצות הברית (NCDC), הטמפרטורות הממוצעות שנמדדו בשנה החולפת הן ביבשה והן על פני האוקיינוס, היו הגבוהות ביותר מאז החלה מדידת הטמפרטורות ב-1880.

תשעת החודשים הראשונים של השנה עמד הממוצע העולמי על כ-15 מעלות צלזיוס, אולם הממוצע של ספטמבר לבדו – 15.7 מעלות – הוא שגרם ל-2014 לשבור את השיאים הקודמים של 2010 ו-2014. על פי הנתונים, החום התפזר על פני העולם כולו, עם כמה נקודות שנרשמו כחמות במיוחד, ובהן מערב ארצות הברית, מזרח רוסיה ומערב אלסקה, כמה אזורים בדרום אמריקה ורוב מדינות אירופה.

אובמה וקמרון: "נעמוד לצד צרפת, נביס את הקיצוניות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבטיח אתמול כי ממשלתו וכל שותפותיה בקהילה הבינלאומית יעמדו לצד צרפת, לאחר הפיגועים בבירה פריז בשבוע שעבר. "נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע לצרפת להוציא את הצדק לאור", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס בוושינגטון יחד עם ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, בתום יומיים של פגישות עם בכירים בבית הלבן.

"התופעה של קיצוניות אלימה, האידאולוגיה, הרשתות, היכולת לגייס צעירים, התפשטו באופן נרחב", אמר אובמה. "זה חדר לקהילות ברחבי העולם. עם זאת, אני לא מחשיב זאת כאיום קיומי. אנחנו נביס אותו בסופו של דבר, אבל אנחנו לא יכולים להביסו רק באמצעות כלי נשק".

רצח בתל אביב: נתין זר מאפריקה נדקר למוות, מצוד אחרי החשודים

נתין זר מאפריקה, בן 24, נדקר הבוקר (שבת) למוות בדרום תל אביב על ידי אלמונים. על פי החשד, שלושה בני מיעוטים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לרחוב המסגר לתל אביב, שם דקרו את הנתין הזר לעיני אחיו. הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר וכעבור זמן קצר נקבע מותו. לפי שעה לא ברור מה המניע למעשה.

משטרת תל אביב מחפשת בשעה זו אחרי השלושה. לפי הידוע, החשודים הגיעו לרחוב המסגר 1 במונית, ירדו ממנה ודקרו את הנתין הזר בפלג גופו העליון. "אנחנו יודעים שהחשודים ברצח נמלטו במונית שהייתה בזירה ואנחנו מנהלים מצוד נרחב אחריה", אמר גורם במרחב יפתח במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully