וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופתי של מצרים מזהיר: "שרלי הבדו החדש יעורר גל שנאה"

שאוקי עלאם טוען כי הגיליון החדש של המגזין, שבשערו תופיע קריקטורה של הנביא מוחמד, הוא "פרובוקציה מיותרת נגד המוסלמים". הוא קרא לצרפת להתנגד ל"מעשה הגזעני" של העיתון. הגיליון החדש יופץ גם בערבית

עריכה: טל רזניק

(הלוויות ההרוגים בפיגוע במרכול, היום בירושלים)

המופתי הגדול של מצרים, שאוקי עלאם, הזהיר היום (שלישי) את העיתון הצרפתי "שרלי הבדו" מפני פרסום הקריקטורה של הנביא מוחמד על שער הגיליון שיתפרסם מחר. לדברי עלאם, מדובר בפעולה גזענית שתפיץ שנאה ותרגיז את המוסלמים ברחבי העולם. הגיליון החדש של העיתון יתפרסם מחר ב-16 שפות שונות, בהן ערבית וטורקית, יופץ ב-25 מדינות שונות ויודפס בשלושה מיליון עותקים.

"המהדורה תביא לגל חדש של שנאה בקרב הצרפתים והחברה המערבית בכלל. מה שהמגזין עושה, לא משרת קידום של דו-קיום או של דיאלוג בין תרבויות", נמסר מלשכתו של המופתי. "זאת פרובוקציה מיותרת נגד רגשותיהם של כל המוסלמים ברחבי העולם. אני קורא לממשלת צרפת להתנגד למעשה הגזעני של שרלי הבדו". המופתי האשים את המגזין בכך שהוא מחפש לעורר "מתח דתי ולהעמיק את השנאה". המופתי גינה את הטבח בעיתון לאחר ביצועו וכינה אותו "פעולת טרור", אך הביע ביקורת נגד פרסום הקריקטורות שלעגו לאיסלאם ולמוחמד.

עוד על גל הטרור בפריז
הנרצחים מפריז הובאו למנוחות; ריבלין: "אומה שלמה בוכה"
"זה המקום ליהודים": עשרות צרפתים עלו ארצה אחרי הפיגוע
תיעוד: המחבלים מפריז נמלטים מהמשטרה חמושים בטיל נ"ט

השער של גיליון "שרלי הבדו", הראשון שייצא לאחר רצח העיתונאים, ינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
שער הגיליון החדש של "שרלי הבדו" שיפורסם מחר/צילום מסך, טוויטר

בקריקטורה שעל שער המגזין שיפורסם מחר נראה הנביא מוחמד כשהוא מחזיק את סיסמת ההזדהות "גם אני שרלי", ומעליו נכתב בצרפתית "הכל נסלח". כבר אתמול מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית רישראר מלכה, עורך הדין המייצג את העיתון, כי "ברור" שהגיליון יכלול קריקטורות של הנביא מוחמד.

מלכה הבהיר כי הנביא יופיע בגיליון לצד דמויות רבות נוספות, על מנת להראות כי מערכת העיתון "לא נכנעה ולו במעט" לקיצונים המבקשים להשתיקה. אחד מהכותבים, פטריק פלו, הוסיף כי העיתון יפורסם "ב-16 שפות", עבור קוראים מכל רחבי העולם. חברי המערכת ששרדו את הטבח חזרו כבר ביום שישי לעבודה על הגיליון הבא, במשרדי העיתון הצרפתי "ליברסיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully