וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ארבעה נרצחו במרכול היהודי "היפר כשר" בפריז, המחבל חוסל בזירה וכן גם שני המחבלים מהפיגוע ב"שרלי הבדו", ובצרפת כבר מצאו אשמים. אצלנו גל קור קיצוני הוריד את המעלות מתחת לאפס, ולפיד פתח במתקפה

ארבעה נרצחו במרכול היהודי בפריז, מצוד אחר חשוד שנמלט

משטרת צרפת חיסלה אמש בפריז את המחבל שהתבצר במרכול כשר במזרח העיר ורצח ארבעה בני אדם, ומחפשת אחר חשוד נוסף שנמלט מהמקום. במקביל ובזירה אחרת בצפון העיר, חוסלו שני המחבלים מהפיגוע במערכת העיתון "שרלי הבדו". בן הערובה שהיה בידיהם שוחרר בשלום.

בזמן ההשתלטות, הורתה משטרת פריז לסגור את כל בתי העסק בשכונה היהודית המפורסמת רו דה רוזייה שבמרכז העיר. במהלך היום התפרסמו דיווחים שונים על השתלשלות העניינים בשני מוקדי ההתבצרות ופורסמו התרעות שווא שונות. בין היתר, הופסקה התנועה מסביב למגדל אייפל לזמן קצר, אחרי שדווח על חשד לירי במקום.

המחבלים בצרפת: "נשלחנו על ידי דאעש ואל-קאעדה"

את הטבח במשרדי רשת הטלוויזיה הצרפתית BFM שוחחה אמש עם שריף קואשי, אחד מהמחבלים שביצעו העיתון "שרלי הבדו" בפריז, ועם אמדי קוליבאלי, שהשתלט על המעדנייה הכשרה בבירה הצרפתית והחזיק בבני ערובה במשך כמה שעות. הקלטות השיחות עם השניים שודרו רק לאחר ששלושת המחבלים חוסלו בשתי פשיטות שהתבצעו במקביל על ידי כוחות הביטחון.

לדברי קואשי, האירוע במערכת המגזין הסטירי, שבו נרצחו 12 בני אדם, תוכנן ומומן על ידי ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב, שפועל בתימן. קואשי הוסיף כי המטיף הקיצוני אנוואר אל-אווקי, שחוסל על ידי ארצות הברית ב-2011, אימן אותו לקראת המתקפה. "אנחנו מגני הנביא", אמר קואשי, בהתייחסו לקריקטורות שלעגו לנביא מוחמד שפרסם בעבר המגזין הסטירי.

קוליבאלי טען בשיחה כי הוא תכנן את הטבח ב"שרלי הבדו" ואת ההשתלטות על המעדנייה יחד עם האחים קואשי. לדבריו, הוא שייך לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוא "מעוניין להגן על הפלסטינים ולהרוג יהודים".

אהרונוביץ' על פרישתו: שלם עם ההחלטה ומרגיש מצוין

השר לביטחון הפנים היוצא יצחק אהרונוביץ' התייחס אמש להחלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא לרוץ ברשימת ישראל ביתנו בבחירות הקרובות. "אני שלם עם ההחלטה, אני מרגיש מצוין", אמר אהרונוביץ' לוואלה! חדשות מחוץ לביתו ביישוב אבן יהודה שבשרון. בעקבות דיווחים על מתיחות אפשרית בינו לבין יושב הראש, שר החוץ אביגדור ליברמן הוסיף: "הייתה לנו שיחה מצוינת". כשנשאל על הסיבה לפרישה השיב: "בבוא הזמן אני אתראיין ואסביר הכל".

מוקדם יותר הודיע אהרונוביץ', שאייש את המשרד לביטחון הפנים בשש השנים האחרונות, על החלטתו. אהרונוביץ', שכיהן בעבר גם כשר התיירות, הודיע כי הגיע לסיכום עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

קור נדיר: הטמפרטורות צללו מתחת לאפס ברחבי בארץ

גל הקור הקיצוני בשיאו: אחרי שכל ההרים, כולל הר הנגב, נצבעו בלבן, התקבלו אמש דיווחים על שלג קל מאוד במקומות מפתיעים כמו פרדס חנה, מודיעין ואפילו באר שבע. הלילה המשקעים והשלגים ייפסקו, ואולם נישאר עם קור עז - הכי חמור השנה, ובשנים האחרונות בכלל.

צירים רבים בכל רחבי הארץ נחסמו במהלך הלילה, בין אם בגלל השלג שהצטבר עליהם, ובין אם בשל החשש להיווצרות קרח שעלול לגרום להחלקה. בין היתר נחסמו רוב הכבישים בגוש עציון, הכבישים המובילים לצפת, הכביש למירון, כבישים נוספים בגליל העליון והכבישים בצפון הגולן. גם באזור מצפה רמון נרשמו חסימות.

באזורים גבוהים במיוחד, בהם השכונות הגבוהות של צפת, חלו הבוקר שיבושים בהספקת המים, זאת לאחר שבמהלך הלילה צנרת של בתי אב רבים בעיר קפאה בשל הקור העז. עובדי העירייה ותאגיד המים המקומי החלו בפעולות לתיקון הנזק. הטמפרטורה בשכונות הצפוניות בעיר נעה הבוקר בין מינוס 4 למינוס 5 מעלות, וגם הלילה הטמפרטורות צפויות לרדת מתחת לאפס. העירייה קוראת לתושבים להשאיר במהלך הלילה ברז מטפטף, כדי למנוע קיפאון בצנרת.

גם בבתים רבים ביישובים בגליל העליון קפאו המים בדודים בשל צניחת הטמפרטורות. בנוסף לצפת, התקבלו דיווחים גם מיישובים בתחום המועצה האזורית גליל עליון, ביניהם: משגב עם, מנרה, שניר, מחניים ועפר סאלד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הכתובת הייתה על הקיר: "המחדלים שהובילו לכישלון המודיעין הצרפתי"

הטבח במערכת העיתון "שרלי הבדו" וההתבצרות במרכול הכשר בפריז מציגים את כוחות הביטחון ואת ארגוני המודיעין במדינה באור רע, במיוחד לאחר שהרשויות אישרו כי לשני האחים שאחראים לטבח היו קשורים לזרוע של ארגון אל-קאעדה בתימן.

בשיחה עם העיתון "ניו יורק טיימס", הפנה גורם אמריקני אצבע מאשימה לגורמי המודיעין ואכיפת החוק בצרפת, אשר צמצמו את המעקב אחר האחים החשודים סעיד ושריף קואשי. "היה ידוע שהחבר'ה האלה רעים ולצרפתים היו 'תוויות' עליהם במשך זמן", אמר הגורם. "למרות זאת, בנקודה מסוימת הם הקצו משאבים בצורה שונה ועברו להתמקד במטרות אחרות".

לפיד: "נתניהו מנהל את הממשלה בשחיתות מתמדת"

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד תקף הבוקר את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא מנהל את הממשלה בשחיתות מתמדת", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית העיתונאי רועי כ"ץ. "מדינת ישראל לא צריכה לממן לראש הממשלה שלושה בתים. אני לא שוטר ולא חוקר. אני לא רוצה לעשות מזה עניין כי אז אני מתהדר, אבל כשהייתי שר טסתי במחלקת תיירים ולא קרה כלום".

הוא המשיך ומתח ביקורת על חברי הממשלה והעומד בראשה. "נתניהו עוסק רק בהישרדות פוליטית", הטיח. "הוא והקבוצה שסביבו, אין להם שום עניין חוץ מהישרדות". על המטוס הפרטי שאישרו חברי הממשלה לרכוש עבור ראש הממשלה ורעייתו, אמר: "היינו המפלגה היחידה בקואליציה שהצביעה נגד המטוס השערורייתי הזה. אמרתי שלא יכול להיות שבמדינה עם כאלה פערים חברתיים ראש הממשלה אומר שהוא לא יכול לנסוע בלי מטוס פרטי".

דיווח: אסד בונה כור גרעיני תת-קרקעי ליד לבנון

השבועון הגרמני "דר שפיגל" מדווח כי נשיא סוריה בשאר אסד בונה כור גרעיני תת-קרקעי באזור הררי במערב המדינה.

מקורות מודיעיניים שסירבו להזדהות אמרו לעיתון הגרמני כי המתקן, ששם הקוד שלו הוא "זמזם", נבנה באזור קשה מאד להגעה, שני קילומטרים מגבול לבנון. הכור, שעל פי עדויות נבנה במטרה לפתח נשק גרעיני, נבנה במעמקי האדמה ליד העיר קוסייר שבמחוז חומס והוא מחובר למים וחשמל.

מסמכים בלעדיים וצילומי לוויין של המתקן שפורסמו ב"דר שפיגל" הם אלה שעוררו את חששם של מומחים מערביים כי מדובר בכור גרעיני או במתקן להעשרת אורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully