וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים בצרפת: "נשלחנו על ידי דאעש ואל-קאעדה"

רשת הטלוויזיה הצרפתית BFM שוחחה עם שריף קואשי, שביצע יחד עם אחיו את הטבח ב"שרלי הבדו", ועם אמדי קוליבאלי, שהשתלט על המרכול הכשר. "אנחנו מגני הנביא", אמר קואשי. "מעוניין להרוג יהודים", הצהיר קוליבאלי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רשת הטלוויזיה הצרפתית BFM שוחחה היום (שישי) עם שריף קואשי, אחד מהמחבלים שביצעו את הטבח במשרדי העיתון "שרלי הבדו" בפריז, ועם אמדי קוליבאלי, שהשתלט על המעדנייה הכשרה בבירה הצרפתית והחזיק בבני ערובה במשך כמה שעות. הקלטות השיחות עם השניים שודרו רק לאחר ששלושת המחבלים חוסלו בשתי פשיטות שהתבצעו במקביל על ידי כוחות הביטחון.

לדברי קואשי, האירוע במערכת המגזין הסטירי, שבו נרצחו 12 בני אדם, תוכנן ומומן על ידי ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב, שפועל בתימן. קואשי הוסיף כי המטיף הקיצוני אנוואר אל-אווקי, שחוסל על ידי ארצות הברית ב-2011, אימן אותו לקראת המתקפה. "אנחנו מגני הנביא", אמר קואשי, בהתייחסו לקריקטורות שלעגו לנביא מוחמד שפרסם בעבר המגזין הסטירי.

פיגוע במרכול כשר – פריז, 9 בינואר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון באזור המרכול הכשר בפריז, היום/רויטרס

לפי העיתון "לה מונד", קוליבאלי, בן 33, מתגורר בפרבר בדרום-מזרח פריז. הוא מכר ותיק של שריף קואשי, אחד המחבלים מהפיגוע ב"שרלי הבדו", והשניים תוארו כמאמינים האדוקים ביותר של המחבל הצרפתי-אלג'יראי ג'מיל בגאל, חבר באל-קאעדה.

קוליבאלי טען בשיחה כי הוא תכנן את הטבח ב"שרלי הבדו" ואת ההשתלטות על המעדנייה יחד עם האחים קואשי. לדבריו, הוא שייך לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוא "מעוניין להגן על הפלסטינים ולהרוג יהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסוק בשמי האזור שבו התבצרו האחים קואשי, המחבלים שביצעו את הטבח ב"שרדלי הבדו", 09 בינואר 2015. רויטרס
מסוק של כוחות הביטחון בשמי המפעל שבו התבצרו האחים קואשי, הערב/רויטרס

באירוע במרכול הכשר נהרגו לפחות ארבעה בני ערובה ושוחררו 15 חטופים נוספים. לא ברור אם הם נרצחו על ידי קוליבאלי עצמו או שהם נהרגו במהלך הפשיטה של המשטרה על המקום. כמו כן, נפוצו דיווחים שלפיהם נמלט מהזירה חוטף נוסף, כשעל פי חלק מהמקורות מדובר באישה. ייתכן שמדובר בחייאת בומדיין, חברתו לחיים לשעבר של קוליבאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully