וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בצרפת: הוסר מאמר שטען כי המוסד אחראי לפיגוע

זמן קצר לאחר הפיגוע במערכת "שרלי הבדו", הקונספירטורים הרימו ראש, וטענו כי מדובר ב"הוצאת קיטור" ישראלית, לאחר ההצבעה הצרפתית להכרה בפלסטין. "ננהג יותר טוב בעתיד", הבהיר עורך העיתון שבו פורסמה הכתבה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

"שרלי הבדו והקשר למוסד: האם ישראל מוציאה קיטור בעקבות ההכרה הצרפתית במדינה פלסטינית?" – זו כותרתה של כתבה שפורסמה היום (חמישי) באתר האינטרנט של העיתון הבינלאומי "International Business Times", וטענה כי ישראל והמוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים עומדים מאחורי פיגוע הירי במערכת העיתון הסאטירי הפריזאי אתמול בבוקר, שבו נהרגו 12 בני אדם.

המאמר הורד כאמור מהאוויר, והעורך הכללי פיטר גודמן, מסר לוואלה! חדשות כי הוא "הפר את נהלי העיתון". הוא הוסיף כי התנצלות רשמית תפורסם בהמשך. "ננהג יותר טוב בעתיד", הבהיר. עורך החוץ של העיתון, ג'אק מור, מיהר לגנות את פרסום הכתבה בהודעה בחשבון הטוויטר שלו.

עוד בוואלה! חדשות:
המצוד בפריז: הרשויות יפצחו את "רשת הסיוע הג'יהאדיסטית"?
פרס בטקס לזכר הטבח בצרפת: חזית אחת נגד הברבריות
הפיגוע בפריז חשף את הפרצוף הכפול של ארדואן

חיפושים אחר החשודים בירי במערכת "שרלי הבדו", בעיר קורסי. רויטרס
חיפושים אחר החשודים מצפון-מזרח לפריז, הערב/רויטרס

"אני כתב של IBT ואני דוחה ב-110% את הכתבה של IBT הודו, הקושרת בין המוסד (!) לירי בפריז. מטורף, לא מבוסס ולא אחראי", כתב. עובדים נוספים של העיתון מחו נגד פרסום הכתבה, והיה צפוי שהיא תוסר מהאתר.

הכתבה השנויה במחלוקת פותחת בהבהרה כי "לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה, ותיאוריות קונספירציה מתחילות למשוך תשומת לב". בהמשך נכתב: "האצבעות מופנות נגד סוכנויות המודיעין, והמוסד הישראלי הוא המועמד הראשון", בשל "הטינה" הישראלית בעקבות ההצבעה בפרלמנט הצרפתי הקוראת לממשלה להכיר במדינה פלסטינית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תיאר אז את ההצבעה כ"טעות חמורה" מצד הצרפתים – וכעת, בלוגרים מסוימים טוענים כי לא הייתה זו אלא רמיזה לעתיד לבוא. הכתב גופי צ'אנדרה קארל ליקט "אזהרות" ישראליות נוספות. על אף שהכתב מודה כי "אין שום דרך לאמת את הטענות האלה", ולמרות זאת, קובע – מפי בלוגרים – כי "הרקע למתקפה ככל הנראה מצביע על מעורבות מוסדית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה בכיכר טרפלגר בלונדון לזכר קורבנות הפיגוע בפריז. רויטרס
עצרת לזכר ההרוגים בכיכר טרפלגר שבלונדון, אתמול/רויטרס

בתוך כך, המצוד אחר החשודים בביצוע המתקפה, שריף וסעיד קואשי, נמשך באזור פריז. השניים, ובעיקר שריף, מוכרים לרשויות ושמם נקשר בפרשות ג'יהאדיסטיות לא מעטות. ככל הנראה, הירי הוא בתגובה לקריקטורות שפורסמו על ידי העיתון הסאטירי, ומציגות את הנביא מוחמד באור מגוחך.

במקביל, העורך הראשון של העיתון הקטארי "אל ערב" עורר היום סערה ברשת כשקרא למוסלמים "לא להתנצל" על הרג העיתונאים. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, טען כי "צרפת מחפשת תירוץ להיכנס ללוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully