וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס לזכר הטבח בצרפת: חזית אחת נגד הברבריות

8.1.2015 / 22:03

שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב אירח בביתו ביפו את הנשיא לשעבר, השר סילבן שלום ואת הרצוג ולבני. "זאת מערכה היסטורית נגד הטרור", אמר פרס. השגריר: "שום זוועה לא תגדע את החירות"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: ניב פוקס

טקס זיכרון ל-12 קורבנות הטבח אתמול במשרדי העיתון "שרלי הבדו" בפריז התקיים היום (חמישי) בבית השגריר הצרפתי ביפו . שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב אירח את הנשיא לשעבר שמעון פרס ופוליטיקאים נוספים, בהם השר סילבן שלום, יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג ויו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני. כמו כן, למקום הגיעו דיפלומטים נוספים וכן עשרות מחברי הקהילה הצרפתית בישראל.
"אתמול נרצחו 12 גברים ונשים באכזריות ובמוג לב", פתח

פרס את דבריו בשפה הצרפתית. "אני מביע את תנחומיי למשפחות קורבנות הזוועה. קורבנות של מערכה היסטורית עמוקה וכבדה נגד ברברים ונגד טרור". הנשיא לשעבר הוסיף כי "לעולם לא נשכח איך צרפת עמדה לצדנו גם בשעות קשות. לא ננטוש אתכם גם באבלכם. אני יודע כי לבכם דומם, אך אני משוכנע כי החופש ינצח וכי צרפת תנצח. אנחנו עומדים יחד בחזית אחת למען כבוד האדם ולמען חירות האדם ומול הברבריות. חזית נגד דיכוי ולמען חופש, שוויון ואחווה".

עוד על הטבח בצרפת
המצוד בפריז: הרשויות יפצחו את "רשת הסיוע הג'יהאדיסטית"?
הפיגוע בפריז חשף את הפרצוף הכפול של ארדואן
שגריר בצרפת לשעבר: "אויב פנימי רצח, צריך בדק בית"

שמעון פרס (מימין) ושגריר צרפת במפגש לזכר קורבנות הפיגוע בעיתון "שרלי הבדו" ולמען חופש הביטוי בביתו של שגריר צרפת, ינואר 2015. יותם רונן
"אני שרלי". הנשיא לשעבר פרס ושגריר צרפת מיזונאב, הערב/יותם רונן

השגריר הצרפתי הודה לפרס ופנה לאזרחי מדינת ישראל: "אני רוצה להודות לישראלים ולישראליות על הבעת הסולידריות שלהם". מיזונאב הציג את תמונות הנרצחים ואמר כי "בין הקורבנות ארבע קריקטוריסטים. התמונות שלהם פה לפניכם. השמות מוכרים בקרב העם הצרפתי. אני גם לא שוכח את שני האנשים שעבדו עם העיתון ושני השוטרים שנרצחו בעת מילוי תפקידם. זאת הייתה פגיעה בחופש העיתונות ובחופש הביטוי. העקרונות האלו חשובים לצרפת כמו לישראל, שמכירה מקרוב את הטרור. שום מעשה זוועתי לא יצליח לגדוע את החירות. גם צרפת תעמוד כחומה בצורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיפושים אחר החשודים בירי במערכת "שרלי הבדו", בעיר קורסי. רויטרס
כוחות הביטחון בחיפושים אחרי החשודים בפיגוע, היום/רויטרס

אחריו דיבר השר שלום, ואמר כי "אתמול היה ניסיון לפגוע בערכים שלהם אנחנו שותפים. זה רק הראה שטרור יכול לפגוע בכל מקום ובכל אחד. עלינו לעמוד יחד נגד הרדיקלים. אנחנו לא נגד האיסלאם - רובם מודרניים ורוצים לחיות בחופש, אבל הקיצונים מנסים לערער את הביטחון והחופש שלנו. עלינו להילחם נגדם בכוח. לטרור אין סיבה והוא לא מחפש סיבה".

יו"ר האופוזיציה הרצוג ניסה להציג חזית מאוחדת עם שלום. "כל המערכת הפוליטית מאוחדת כדי להביע את תנחומינו לעם הצרפתי", הצהיר הרצוג. "אין קואליציה ואין אופוזיציה, כולנו יחד אתכם. ישראלים מכל קצוות הקשת הפוליטית מזדהים עמכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully