וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר בצרפת לשעבר: "אויב פנימי רצח, צריך בדק בית"

דניאל שק אמר בריאיון עם וואלה! חדשות כי צרפת לא צפויה להגיב על הפיגוע במשרדי "שרלי הבדו" כפי שפעלה ארה"ב אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר. לדבריו, "זה עשוי להיות גלגל ההצלה של הולנד"

מערכת וואלה!

שגריר ישראל בצרפת לשעבר דניאל שק התייחס היום (חמישי) בריאיון עם וואלה! חדשות לפיגוע הקטלני שאירע אתמול במשרדי העיתון הסטירי "שרלי הבדו" בפריז. הטבח, שבו נרצחו 12 בני אדם, כבר זכה לכינוי ה-11 בספטמבר של צרפת, אולם שק הדגיש כי צרפת לא צפויה להגיב באותה צורה שבה הגיבה ארה"ב, עם פלישתה לאפגניסטן.

"פרנסואה הולנד הוא לא ג'ורג' בוש", אמר השגריר לשעבר. "ארה"ב די מצטערת על ההחלטה לצאת לאפגניסטן. אני חושב שהתגובה פה תהיה אחרת - היא חייבת להיות אחרת. זה לא אויב חיצוני, אלא אנשים שצמחו בתוך החברה, צרפתים ממוצא אלג'יראי שהתחנכו בבתי ספר ציבוריים-צרפתים. פה בדק הבית הוא פנימי".

עוד על טבח העיתונאים בצרפת
דעה: האיום המוסלמי לא נוגע רק ליהודים
צרפת מתקשה להתאושש מהפיגוע: "זה רצח רבין שלהם"
פרשנות: זוועת המזרח התיכון קפצה לביקור בפריז

חייל ליד מגדל אייפל בפריז אחרי הטבח במערכת השבועון הסאטירי "שרלי הבדו", ינואר 2015. רויטרס
חייל צרפתי מפטרל בסמוך למגדל אייפל בפריז, היום/רויטרס

שק הוסיף כי "באופן פרדוקסלי, יכול להיות שזה יהיה גלגל ההצלה של הולנד, משום שבדעת הקהל הוא נמצא בשפל שלא היה כמותו, כמו שאף נשיא לפניו לא עבר. יכול להיות שהמבחן הזה, שמאחד את כל הצרפתים, יעלה אותו שוב בסקרים. כמה שזה מאתגר וקשה להתמודדות, בכל זאת הוא המפקד העליון".

העיתון, כאמור, היה ידוע בפרסום קריקטורות הפרובוקטיביות נגד האיסלאם ונגד הנביא המוחמד, שעוררו זעם בקרב הקיצוניים. עוד קודם לפיגוע אמש, הותקפו משרדי העיתון כמה פעמים. ב-2011, למשל, משרדי העיתון נחרבו כליל כתוצאה מפצצה שהוטמנה בהם. זאת הייתה תגובה של מוסלמים קיצוניים בעקבות קריקטורה על אירועי האביב הערבי - על שער העיתון נכתב "שריעה הבדו" (במקום שרלי הבדו), וליד קריטורה של מוחמד נכתב שהוא עורך אורח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully