וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום המוסלמי לא נוגע רק ליהודים

הפיגוע הרצחני במערכת העיתון הצרפתי שרלי הבדו מוכיח כי החירות של כולם נמצאת תחת איום, ולא רק זו של היהודים. נספח התרבות בשגרירות צרפת בישראל בטור מיוחד לוואלה! חדשות

אתמול, ה-7 בינואר בשעה 11:30 בבוקר, פגעו בלב עולם ההומור והאינטיליגנציה. אותה פעולה ברברית בלב פריז מוכיחה, אם היה בכך בכלל צורך, שאף אחד אינו מוגן. ישנם אנשים אשר היו יכולים לטעות ולחשוב כי האיום האיסלמי קיצוני נוגע אך ורק ליהודים וארגוניהם. היום, בעקבות הפיגוע הנפשע, מבין כל אחד כי זו החירות של כולנו אשר נמצאת תחת איום.

שלרי הבדו, ממש כמו סאלמאן רושדי, תיאו ואן-גוך, אייאן הירסי אלי ועוד אינטלקטואלים רבים ואמיצים שהעבירו ביקורת על העולם הערבי-המוסלמי, הוא קורבן של ברבריות ושל פנאטים, כמו גם אנשי המשטרה הצרפתית אשר היו אמונים על הגנתם. המילה הכתובה והצחוק אינם מתקבלים על הדעת בעיני חלק מהאנשים. התפרצות צחוק יכולה להיות הרסנית יותר מהתפוצצות רימון. שרלי הבדו היה ועודנו התפרצות אדירה של צחוק המתפוצצת בפרצופם של כל הקיצוניים.

ישו, משה, בודהה, האפיפיור ומוחמד היו כולם מושאי קריקטורות, שלרוב צוירו עם הרבה כישרון וחוצפה לאורכם ורוחבם של דפי שרלי הבדו. הרוגי אתמול נרצחו באשמת "חילול השם". בכל זאת, כמו שאמר רנאן- "חילול השם על ידי נשמות גדולות, נעים יותר לאוזני האל מאשר תפילותיהם החזקות של אנשים וולגריים".

עצרת זיכרון לנרצחי שרלי הבדו – ניו יורק, 7 בינואר 2015. GettyImages
עצרת לזכר העיתונאים שנרצחו בפיגוע/GettyImages
צרפת נמצאת בקדמת הלחימה נגד האיסלאם הרדיקאלי, והיא משלמת היום את המחיר היקר של התחייבותה ולא תיסוג לאחור

לפני 250 שנה, אביר דה לה באר הוצא להורג באשמת פעולות הנוגדות את הדת, חילול השם וחילול הקודש בצורה גועלית ונפשעת במשפט מרושע ולא צודק. זה היה לפני 250 שנה והיום, ללא משפט, רוצחים את נושאי בשורת החירות בפריז, כמו במקומות אחרים בעולם. למרבה האירוניה, המפגעים שוכחים לעתים קרובות כי רוב הקורבנות הם מוסלמים בעצמם.

היום במאלי, אתמול באפגניסטאן - צרפת נמצאת בקדמת הלחימה נגד האיסלאם הרדיקאלי, והיא משלמת היום את המחיר היקר של התחייבותה ולא תיסוג לאחור. הפשע במערכת העיתון מוכיח כי אף אחד אינו מוגן מפני הקיצוניים; אין שטחים נייטראלים. בין אם נסכים או לא עם החוצפה וההתגרות, הקרב הזה למען חופש הביטוי הוא הקרב של כולנו.

דאליל בוקאבר, ראש המסגד של פאריז וחאסאן שאלחומי, אימאם המסגד של דראנסי, הזכירו זאת באומץ. יש להתנגד לנידוי, לפרנויה וללעג שמופנה נגד קהילה זו או אחרת. יש להימנע מהמלכודות והתחבולות אשר בהם משתמשים אויבי החירות על למנת לצור עלינו. היום כל אחד, ללא קשר לאמונותיו, נפגע בצורה קשה מהברבריות. זוהי חובתנו להתרומם ולהגיד- "לא"!

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד


תרגום: גיא גורן

  • עוד באותו נושא:
  • שרלי הבדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully