וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מתקשה להתאושש מהפיגוע: "זה רצח רבין שלהם"

עיתונאית ישראלית המתגוררת בפריז סיפרה במהדורת וואלה! חדשות על האבל הציבורי לאחר הטבח במערכת "שרלי הבדו". "הם בוכים בגלל מה שקרה והם בוכים על מה שיקרה, כי זאת בעצם רק ההתחלה", אמרה

מערכת וואלה!

ביום שאחרי הפיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו בפריז, בצרפת עדיין מתקשים להתאושש. "זה אירוע מכונן, זה רצח רבין שלהם", אמרה היום (חמישי) שירה אנסקי, עיתונאית המתגוררת בבירה הצרפתית, בריאיון למהדורת וואלה! חדשות. "זה קו פרשת מים בגלל מה שיהיה לפני ואחרי. כל צרפת בוכייה ואבלה. הם בוכים בגלל מה שקרה והם בוכים על מה שיקרה, כי זאת בעצם רק ההתחלה".

לדבריה, הצרפתים המומים ממכת הטרור. "הם מרגישים שהקרקע מבעבעת מתחת לרגליים שלהם", הוסיפה. "העיתונאים הכי רציניים והכי ותיקים בצרפת מדברים ברדיו ובטלוויזיה, כולם בדמעות. זה לא אייטם חדשותי, זה אייטם רגשי, פגעו בציפור הנפש של צרפת, בערכים הכי עמוקים שלה. כמו שאמרו שלושת הרוצחים: 'הרגנו את שרלי, רצחנו את שרלי'. הם רצחו את שרלי, הם הרגו את כל מה שהוא מסמל, את בניה הטובים ביותר של צרפת".

טבח העיתונאים בפריז - סיקור מיוחד:
דיווח: אותרו שני המחבלים מהפיגוע במערכת "שרלי הבדו"
הפיגוע בפריז: נהג מכונית המילוט הסגיר עצמו למשטרה
צפו בתמונות: ברחבי העולם זוכרים את נרצחי הפיגוע בפריז

חייל ליד מגדל אייפל בפריז אחרי הטבח במערכת השבועון הסאטירי "שרלי הבדו", ינואר 2015. רויטרס
חייל ליד מגדל אייפל בפריז, היום/רויטרס

בשעות הצהריים דיווחו מקורות ביטחוניים לסוכנות הידיעות הצרפתית כי משטרת צרפת מכתרת את שני החשודים מהפיגוע אמש באתר בצפון המדינה. לפנות בוקר הסגיר עצמו למשטרה נהג המכונית שמילט את שני המחבלים מזירת הפיגוע, חמיד מוראד בן ה-18. במהלך הלילה נעצרו לדברי המשטרה שבעה בני משפחה ומקורבים אחרים של שני המחבלים הנמלטים, בפשיטות שנעשו באזור העיר רמס שבצפון-מזרח צרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת ירי בשכונת מונרוז' – פריז 8 בינואר 2015. רויטרס
זירת הירי בשכונת מונרוז' בפריז, הבוקר/רויטרס

מאז הפיגוע אמש לא שקט בצרפת. הבוקר נורו שתי שוטרות ועובד עירייה בשכונת מונרוז' שבדרום הבירה. אחת השוטרות מתה מפצעיה. שוטרת נוספת נפצעה קל והעובד, מנקה רחובות, נפצע קשה. היורה תואר בכלי התקשורת המקומיים כרעול פנים החמוש בנשק אוטומטי, שלבש לגופו אפוד מגן.

מן העבר השני, ביממה האחרונה הותקפו כמה מסגדים ברחבי המדינה כנקמה על הפיגוע. הבוקר גם דווח על פיצוץ בדוכן קבבים במזרח צרפת. איש לא נפגע באירועים אלה.

החשודים על רקע זירת פיגוע הירי בפריז, צרפת, 07 בינואר 2015. רויטרס
שני החשודים בביצוע הטבח על רקע הזירה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully