וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד בצרפת: כוחות משטרה גדולים באזור בו נראו המחבלים

השניים פתחו באש וגנבו מזון ובנזין מתחנת דלק מצפון-מזרח לפריז. מחסומים הוצבו בכניסה לפריז מחשש שהמחבלים יעשו פיגוע נוסף. המתדלק הזעיק את המשטרה: "הם חמושים במשגרי רקטות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

משטרת פריז סבורה ששני המחבלים מהפיגוע בעיתון שרלי הבדו עושים את דרכם לפריז, והציבה מחסומים בכניסות לעיר - כך דיווחו בצהריים (חמישי) כלי התקשורת בצרפת. מסוק משטרתי וכוחות גדולים מבצעים חיפוש בשטח של כל-20 קילומטרים רבועים, באזור בו נראו ככל הנראה לאחרונה.

לפני זמן קצר, הורה ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס על העלאת רמת הכוננות בלה פיקארדי, המחוז בו נמשכים בשעה זו החיפושים. מוקדם יותר, הועלה רמת הכוננות באיל-דה-פראנס, המחוז בו נמצאת פריז. כוחות משטרה גדולים נמצאים באזור, ועל פי ההערכות, החשודים נמצאים בעיירה קרפי-אן-ולואה.

השניים, האחים סעיד ושריף קואשי, שדדו הבוקר מזון ובנזין מתחנת דלק בקרפי-אן-ולואה, מצפון-מזרח לפריז, אחרי שכפתו את אחד העובדים במקום. במהלך השוד נשמעו יריות, ככל הנראה בשל ירי באוויר.

חיפושים אחר החשודים בירי במערכת "שרלי הבדו", בעיר קורסי. רויטרס
חיפושים אחד החשודים, הערב/רויטרס

גורמים במשטרת מחוז וואז מסרו לרשת "פראנס 3" כי החשודים מתבצרים בשעה זו באחד הבתים בעיירה. עם זאת, גורמים רשמיים סירבו לאשר את הדיווח. "אני לא קיבלתי מידע כזה", אמר ברונו פורטייה, ראש עיריית קרפי-אן-ולואה. כלי התקשורת דיווחו כי מאמצי כוחות המשטרה אינם ממוקדים בנקודה ספציפית, אלא נפרשו ברחבי העיר.

המתדלק, במחוז אן שבצפון צרפת, זיהה את שני המחבלים ואמר למשטרה כי "הם חבשו ברדסים. הם חמושים בתתי-מקלע ובמשגרי רקטות". כוחות כבדים של משטרה ויחידות ללוחמה בטרור מחפשים את מכונית הרנו קליאו האפורה שבה נהגו השניים. לפי כתב הבי-בי-סי בפריז, החשש הגדול ביותר הוא שהמחבלים נחושים למות במסגרת פיגוע נוסף.

מוקדם יותר הבוקר אירעה תקרית חמורה נוספת בפריז. יורה רעול פנים ולבוש שכפ"ץ פתח באש מנשק אוטומטי לעבר שתי שוטרות ועובד עירייה בשכונת מונרוז' שבדרום העיר. אחת השוטרות מתה מפצעיה. שוטרת נוספת נפצעה קל והעובד, מטאטא רחובות, נפצע קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוטרים בזירת הירי בשוכנת מונרוז' – פריז 8 בינואר 2014. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס

לפנות בוקר הסגיר עצמו למשטרה נהג המכונית שמילט את שני המחבלים מזירת הפיגוע, חמיד מוראד בן ה-18. במהלך הלילה נעצרו לדברי המשטרה 7 בני משפחה ומקורבים אחרים של שני המחבלים הנמלטים, בפשיטות שנעשו באזור העיר רמס שבצפון-מזרח צרפת.

ביממה האחרונה הותקפו כמה מסגדים ברחבי צרפת כנקמה על הפיגוע. לא דווח על נפגעים. הבוקר דווח על פיצוץ בדוכן קבבים במזרח צרפת. גם במקרה זה לא נפגע איש.

הבוקר הודיע ה"גרדיאן" הבריטי כי הוא מעדכן את נהלי האבטחה בכל שלוחות העיתון ברחבי העולם, זאת בעקבות הפיגוע במערכת העיתון הצרפתי שרלי הבדו. "אנו מדגישים שלא קיבלנו איומים ושאין סיבה שלא לאמץ גישה של 'עסקים כרגיל', אך נמשיך לנטר את המצב ונודיע על כל התפתחות חדשה", נכתב בהודעה שהפיצה ההנהלה לעובדים.

בתוך כך, תוגברה האבטחה בנציגויות צרפתיות ברחבי העולם, בראשן הנציגות הצרפתית לפרלנט האירופי בבריסל, בלגיה. בנוסף, רמת הכוננות הועלתה גם בלונדון, מחשש לפעולות דומות.

גלריה: ברחבי העולם מזדהים עם הנרצחים מפריז

ברלין/GettyImages

פקיד הקבלה נרצח ראשון

שני השוטרים שנרצחו אמש בפיגוע זוהו כאחמד מרבאת ופרנק ברינסולארו. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, אמר הבוקר כי "חייבים לתת ל'שרלי הבדו' להמשיך, להבטיח שלא יוטלו מגבלות על החירות".

אתמול בבוקר הסתערו שני המחבלים על מערכת העיתון שנמצאת במזרח העיר. לדברי עדי ראייה, הם דיברו צרפתית באופן שוטף ופעלו כמו לוחמים מאומנים שתכננו את הפיגוע מבעוד מועד. לדברי המאיירת קורין ריי, החמושים הכריחו אותה להקיש את קוד הכניסה למשרדי המגזין אחרי שירו בפקיד הקבלה.

לטענתה, אחד מהם טען כי הוא משתייך לארגון אל-קאעדה. כמו כן, באחד מהסרטונים שתיעדו את הטבח נשמעים השניים צועקים אחרי שיצאו ממשרדי העיתון "אללה אכבר" ו"נקמנו את נקמתו של הנביא מוחמד", בהתייחסותם לקריקטורות שפרסם המגזין בעבר, שלעגו למוחמד ולאיסלאם. הם ניהלו קרב יריות עם שוטרים שהגיעו למקום ואז נמלטו.

(עידכון ראשון: 12:11)

פרנסואה הולנד בטקס במטה המשטרה (הפריפקטורה) – פריז, 8 בינואר 2015. רויטרס
הנשיא פרנסואה הולנד, הבוקר בטקס זיכרון במטה המשטרה בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully