וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בפריז: נהג מכונית המילוט הסגיר עצמו למשטרה

הנהג הוא חמיד מוראד בן ה-18. בלילה נעשו "עוד כמה מעצרים" במהלך המצוד אחר שני המחבלים, האחים סעיד ושריף קואשי. אחרי עצרות ההזדהות - יום אבל לאומי בצרפת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת צרפת אומרת כי חמיד מוראד בן ה-18, שהסגיר עצמו לפנות בוקר (חמישי) בפריז, הוא נהג המכונית שמילט את שני המחבלים מזירת הפיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו.

לדברי ממשלת צרפת, בלילה נעשו "עוד כמה מעצרים" במהלך המצוד אחר שני המחבלים, סעיד קואשי ואחיו שריף קואשי, בפשיטות שנעשו באזור העיר רמס שבצפון-מזרח המדינה.

לקריאה נוספת על הטבח בפריז
שגריר צרפת בישראל: "לעולם לא ניכנע לטרור"
ברשת גינו הפיגוע בפריז: "הדיו אמור להתייבש, ולא הדם"
העורך שנרצח בצרפת: "מעדיף למות על רגליי מלחיות על ברכיי"

הרוגים בפיגוע במערכת העיתון הסאטירי שלעג לנביא מוחמד. צילום מסך
שני החמושים בזמן פיגוע הירי/צילום מסך

אתמול בבוקר הסתערו שניים מהחשודים על מערכת העיתון שנמצאת במזרח העיר. לדברי עדי ראייה, הם דיברו צרפתית באופן שוטף ופעלו כמו לוחמים מאומנים שתכננו את הפיגוע מבעוד מועד. לדברי המאיירת קורין ריי, החמושים הכריחו אותה להקיש את קוד הכניסה למשרדי המגזין אחרי שירו בפקיד הקבלה.

לטענתה, אחד מהם טען כי הוא משתייך לארגון אל-קאעדה. כמו כן, באחד מהסרטונים שתיעדו את הטבח נשמעים השניים צועקים אחרי שיצאו ממשרדי העיתון "אללה אכבר" ו"נקמנו את נקמתו של הנביא מוחמד", בהתייחסותם לקריקטורות שפרסם המגזין בעבר, שלעגו למוחמד ולאיסלאם. הם ניהלו קרב יריות עם שוטרים שהגיעו למקום ואז נמלטו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה לזכר קורבנות הפיגוע בפריז, בעיר נאנט שבצרפת. רויטרס
הפגנת אלפים בעיר נאנט, צרפת, אמש/רויטרס

בתוך כך, יותר מ-100 אלף איש הפגינו אמש ברחבי צרפת ובמקומות נוספים באירופה נגד הטבח. כ-35 אלף איש נהרו אל כיכר הרפובליקה בבירת צרפת, שנמצאת כקילומטר אחד בלבד מהמקום שבו תקפו שלושת החמושים את משרדי המגזין הסטירי. כמו כן, המשטרה מסרה כי רבבות אנשים גדשו את רחובות ליון, נאנט, טולוז וערים נוספות לאות הזדהות עם הקורבנות. הנשיא פרנסואה הולנד הכריז על יום אבל מחר.

המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב "אני שרלי", במטרה להפגין סולידריות עם ההרוגים במתקפה הקטלנית ביותר על אדמת צרפת מזה כמה עשורים. אחרים החזיקו כרזות שבהן נכתב "לחופש העיתונות אין מחיר" ו-"שארב מת חופשי", בכוונה לעורך הראשי של המגזין, שנרצח אף הוא בפיגוע.

הפגנה בכיכר הרפובליקה בפריז לזכר קורבנות הפיגוע בעיר, 07 בינואר 2015. רויטרס
הפגנה בפריז לזכר קורבנות הפיגוע, אמש/רויטרס

"זה נורא שהאנשים האלו נרצחו", אמרה ביאטריס קאנו, מפגינה בשנות ה-50 לחייה. "בעתיד אף אחד לא יעז להגיד את דעתו. אנחנו חייבים להפגין באלפינו", הוסיפה קאנו, שאחזה בידיה את הגיליון האחרון של המגזין, שבו פורסמה קריקטורה של מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי.

כאמור, גם בערים נוספות ברחבי היבשת יצאו ההמונים לרחובות והפגינו נגד הטבח ובעד הדמוקרטיה וחופש הביטוי. הפגנות התרחשו בעיר לוזאן שבשוויץ, מחוץ לפרלמנט האירופי בבריסל, בכיכר טרפלגר בלונדון, מחוץ לשגרירויות צרפת במדריד ובשטוקהולם ובשער ברנדנבורג בברלין. הם נשאו שלטים שבהם נכתב "אנחנו שרלי" והדליקו נרות זיכרון.

(עדכון ראשון: 22:33)

הפגנה בשער ברנדנבורג בברלין לזכר קורבנות הפיגוע בפריז. רויטרס
עצרת זיכרון ליד שער ברנדנבורג בברלין, אמש/רויטרס
הפגנה בכיכר טרפלגר בלונדון לזכר קורבנות הפיגוע בפריז. רויטרס
מפגינים בכיכר טרפלגר בלונדון/רויטרס
זירת פיגוע הירי בפריז, צרפת, 07 בינואר 2015. רויטרס
זירת הטבח בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully