וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת בישראל: "לעולם לא ניכנע לטרור"

7.1.2015 / 19:36

בריאיון לוואלה! חדשות התייחס פטריק מיזונאב לטבח במשרדי העיתון "שרלי הבדו" ואמר כי "יש תחושה של הלם וזעזוע. העולם הופך למסוכן יותר". לדבריו, נתניהו שוחח עמו ואמר לו כי הוא מתכוון להתבטא בנושא

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

"צרפת לעולם לא תיכנע בפני הטרור" - כך אמר הערב (רביעי) שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, בתגובה לפיגוע הירי שהתרחש הבוקר בפריז שבו נרצחו 12 בני אדם. בריאיון עם וואלה! חדשות אמר מיזונאב כי "הדמוקרטיה וחופש הביטוי נמצאות תחת מתקפה. אנחנו ניאבק על הערכים שלנו ולא נוותר".

לדבריו, הפיגוע במשרדי העיתון הסטירי "שרלי הבדו" "מכוון נגד מהותה של צרפת - חופש ודמוקרטיה". על פי דיווחים בתקשורת הצרפתית, את הפיגוע ביצעו טרוריסטים מוסלמים שרצו "לנקום" בעיתון על שפירסם קריקטורות של הנביא מוחמד. לדברי השגריר, "אירוע כל כך קשה לא קרה בצרפת זה עשרות שנים. יש תחושה של הלם וזעזוע".

השגריר מיזונאב מתכוון לקיים מחר אירוע התייחדות פתוח לציבור בביתו ביפו, לזכרם של הנרצחים בפיגוע וכאות הזדהות עם ערכי הדמוקרטיה. "חשוב לי לעשות את האירוע הזה למען הקהילה הצרפתית בישראל ולמען כל ידידינו, כדי לשלוח מסר שאנחנו מחויבים לערכים שלנו. כמו שאמר היום הנשיא הולנד - זה בדיוק הרגע שהאומה הצרפתית צריכה להיות מאוחדת אל מול האלימות הזו".

הרוגים בפיגוע במערכת העיתון הסאטירי שלעג לנביא מוחמד. רויטרס
שני החשודים בירי כפי שתועדו מאחד הגגות הסמוכים/רויטרס

מיזונאב התגורר במשך שנים בבירת צרפת ואמר כי ביקר פעמים רבות בקטע הרחוב שבו התבצע הפיגוע. "אני מרגיש שאנחנו צריכים להיות מוכנים יותר", הבהיר השגריר. "אנחנו יודעים שהעולם הופך מסוכן יותר ויותר. אין יותר מקומות מוגנים, צריך לזכור מה קרה בבוסטון לפני כמה שנים, ולפני כן בלונדון וכן הלאה. כל דמוקרטיה יכולה להיות יעד ולהיות מותקפת בלב לבה".

בשבועות האחרונים הורגשה מתיחות ביחסים בין ישראל וצרפת, על רקע תמיכתה של פריז בהצעה הפלסטינית שהוגשה למועצת הביטחון של האו"ם. למרות המתיחות הזו, מיזונאב סיפר כי קיבל במהלך היום שיחות הזדהות מגורמים רבים בישראל, שכולם חזרו על המסר שלפיו "הציבור הישראלי מבין את הכאב שחווים כעת הצרפתים".

"התקשרו אליי מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו ועדכנו אותי שהוא מתכוון להתבטא בעניין", אמר השגריר. "שר החוץ ליברמן יצר קשר עם השר שלי בפריז. כמו כן, קיבלתי שיחות הזדהות מיו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ומציפי לבני. אני מרגיש שההזדהות עם צרפת היום מאחדת גורמים מכל המפלגות. זה חשוב. כאשר הדמוקרטיה נמצאת תחת מתקפה, צריכים לעמוד מאוחדים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully