וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: נפתח משפטו של המחבל ממרתון בוסטון

בבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס החל הליך בחירת מושבעים במשפטו של ג'וחאר צארנייב, המואשם ברצח 4 בני אדם באפריל 2013. התביעה פסלה אפשרות להסדר טיעון ותדרוש להטיל עליו עונש מוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'וחאר צארנייב בעת מעצרו. אחיו, טמרלאן, נהרג בחילופי אש עם המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס החל אתמול (שני) הליך בחירת המושבעים במשפטו של ג'וחאר צארנייב, המחבל מהפיגוע במרתון בעיר באפריל 2013. צארנייב, בן ה-21, מואשם ברצח שלושה ממשתתפי המרוץ, בהם ילד בן שבע, וברצח שוטר בקמפוס של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). התביעה תדרוש להטיל עליו עונש מוות.

המונים הגיעו לבית המשפט וביקשו לשמש מושבעים במשפט. כ-1,200 בני אדם החלו בתהליך הסינון שבסופו ייבחרו 12 המושבעים וכן שישה מחליפים. השופט, ג'ורג' אוטול, הודה כי רבים הציעו עצמם כמושבעים משום שהם מעוניינים להרשיע את צארנייב, וכי המושבעים שייבחרו לבסוף מודעים לפיגוע ולא יוכלו להתעלם מכך בהחלטתם.

עם זאת, ציין השופט כי הוסבר למועמדים שעליהם להתייחס רק לראיות שיוצגו בבית המשפט וכי נאסר עליהם לערוך מחקר בנושא באינטרנט. המשפט צפוי להימשך שלושה או ארבעה חודשים.

לקריאה נוספת:
דיווח: המחבל מבוסטון לא זוהה בשל טעות באיות שמו
המחבל ממרתון בוסטון קשור לרצח משולש מ-2011
המחבל מבוסטון כתב במחבוא: אצטרף לאחי בגן העדן

זירת הפיצוץ בבוסטון שבארצות הברית, אפריל 2013. רויטרס
זירת הפיצוץ בבוסטון/רויטרס

סנגוריו של צארנייב ביקשו לקיים את המשפט בעיר אחרת או לפסול את תושבי האזור מלשמש מושבעים. לטענתם, הסיקור הנרחב בבוסטון סביב משפטו וכן העובדה שאלפים השתתפו במרתון ב-2013 או הסתגרו בבתיהם במהלך המצוד שנערך אחר המחבלים יפגעו ביכולתם להיות אובייקטיביים. אולם בית המשפט הפדרלי לערעורים דחה את הבקשה.

בשבועות האחרונים קיימו סנגוריו של צארנייב שיחות עם התובעים הפדרליים בתיק, זאת כדי לנסות ולהגיע להסדר טיעון. על פי דיווח של רשת CNN השיחות הגיעו למבוי סתום משום שמשרד המשפטים האמריקני התנגד להסיר את עונש המוות כאפשרות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תמונתו של ג'וחר צארנייב מוקרנת על טלוויזיה במרכז קניות אחרי הפיגוע בבוסטון. GettyImages
דיוקנו של צארנייב במרכז קניות בבוסטון, במהלך המצוד אחרי הפיגוע/GettyImages

ביולי 2013 הופיע צארנייב לראשונה בבית המשפט. כשהוא לבוש מדי אסיר כתומים וידו חבושה בגבס, טען צארנייב כי הוא חף מפשע. זו הייתה גם הפעם הראשונה שצראנייב הופיע בפומבי מאז אושפז אחרי הפיגוע. עיתונאים שנכחו בדיון אמרו כי הוא שוחח במבטא רוסי ונע בחוסר-שקט בכסאו, כשהוא מרבה לגרד בפניו ולבהות בעצבנות בנוכחים. "הוא לא נראה נרעש מדי ונראה היה שהוא לא מושפע בכלל מהמעמד, אבל מצד שני, אני לא קורא מחשבות" אמר ג'ון דיפבה, שוטר שהיה באולם.

שלושה בני אדם נהרגו ב-15 באפריל 2013 ו-206 נפצעו בפיצוץ של שני מטעני חבלה שהונחו בסמוך לקו הסיום של מרתון בוסטון במסצ'וסטס. העיר שותקה במצוד אחרי שני המחבלים שבמהלכו נהרג שוטר ואחד המחבלים, טמרלאן צרנאייב. ארבעה ימים אחרי הפיגוע נתפס גם החשוד השני, ג'וחאר צארנייב, כשהתחבא בסירה בעיירה ווטרטאון שבאזור בוסטון. הוא הובהל לבית החולים בבוסטון ובהמשך הועבר למתקן כליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully