וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל ממרתון בוסטון קשור לרצח משולש מ-2011

23.10.2013 / 12:02

התביעה בארה"ב קיבלה מה-FBI מסמכים המאשרים את הדיווחים, לפיהם טמרלאן צארנייב היה מעורב בדקירתם למוות של שלושה גברים יהודים בעיירה וולתהאם ופיזר מריחואנה על גופותיהם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

טמרלאן צארנייב, אחד משני האחים שביצעו את הפיגוע במרתון בוסטון, ונהרג במצוד המשטרתי, היה מעורב ברצח משולש בעיר סמוכה. כך טוען מהגר צ'צ'ני אחר, שבעצמו נהרג בחילופי אש עם המשטרה.

איברגים טודאשב, בן 27, מכר של האחים צארנייב מהימים שבהם התאמנו באיגרוף, סיפר לחוקרים כי טמרלאן היה מעורב בדקירתם למוות של שלושה גברים, שגופותיהם אותרו בדירה בעיירה וולת'הם בחודש ספטמבר 2011.

לפי האף-בי-איי, סוכן פדרלי ירה למוות בטודאשב כחודש אחרי הפיגוע במרתון בוסטון. הוא נחקר בביתו באורלנדו בנוגע לקשריו עם צארנייב, ונורה כאשר הגיב באלימות פתאומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האח הקטן, ג'וחר צארנייב, בעת מעצרו בבוסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר דיווח ה"בוסטון גלוב" כי אחד הקורבנות היה ידיד קרוב של האחים צארנייב, וכי הרשויות חושדות שהמניע לרצח היה עסקת סמים שהסתבכה. שלושת הקורבנות נמצאו עם גרונות משוספים, והגופות כוסו במריחואנה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו בשעתו כי שלושת הקורבנות היו יהודים בשם רנדן מס, בן 25, אריק וייסמן, בן 31, ורפאל טקן, בן 37.

מסמך חדש, המאשר את מעורבותו של צארנייב ברצח המשולש, נחשף בחלקו בבית המשפט. זאת, במסגרת המאמצים של האף-בי-איי למנוע מהאח שנותר בחיים - ג'וחאר צארנייב - גישה למלוא המידע הזמין, הנוגע לרצח הזה.

ג'וחר בן ה-20 עומד בפני 30 סעיפי תביעה, חלקם נושאים עונש מוות. בפיגוע בבוסטון ב-15 באפריל 2013 נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו יותר מ-250.

לקריאה נוספת
המחבל מבוסטון קרא ספרות על עליונות הגזע הלבן
שוטר פרסם תמונות המחבל מבוסטון והושעה מתפקידו
מפלצת בשער: המחבל מבוסטון - כוכב ה”רולינג סטון”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully