וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון קרא ספרות על עליונות הגזע הלבן

ה-BBC התחקה אחר טמרלאן צארנייב וגילה כי הוא קרא ספרות "ימנית קיצונית". באחת מכותרות המאמרים שקרא נכתב "היה משהו בדברי היטלר" ובאחר קרא על התנהגותם של רוצחים

הבכור מבין האחים צארנייב החשודים בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון בחודש אפריל השנה קרא ספרות "ימנית קיצונית" ובה כתבים על עליונות הגזע הלבן ומידע על הזכות לשאת נשק – כך חשפה היום (שני) רשת BBC.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנה לאיסלאם מתוך תסכול. טמרלאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי התכנית "פנורמה" שוחחו עם חברים של האחים בניסיון לחשוף מה אולי הניע והקצין את דעותיו של טמרלאן צארנייב, אשר נהרג על ידי המשטרה במהלך מרדף אחר האחים. על פי הדיווח, טמרלאן היה מנוי באתרים אשר שלחו ידיעונים שקידמו את רעיון עליונות הגזע הלבן. בכמה מהידיעונים נטען כי ממשלת ארה"ב היא העומדת מאחורי הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 והפיגוע באוקלהומה סיטי בשנת 1995.

אחד מהידיעונים דן ב"אונס זכויות הנשק שלנו" וכותרת אחרת טענה כי "היה משהו בדברי היטלר". באחד המאמרים תואר כיצד רוצחי המונים פעלו בשלווה בעת שביצעו את פשעיהם, כיצד מזל"טים אמריקניים רוצחים אזרחים ועל הסבל של האסירים במפרץ גואנטנמו.

המכתב המפליל של ג'וחאר האשים את הצבא

עם זאת, אנשים שהתפללו יחד עם טמרלאן במסגד בקיימברידג' סיפרו כי הוא פנה לאיסלאם מתוך תסכול, לאחר שניסיונותיו להפוך לאזרח אמריקני ולפתח את קריירת האגרוף שלו נכשלו. "הייתי אומרת שהוא היה מוסלמי רק מטעמי נוחות", סיפרה ניקול מוסלאם, דוברת המסגד.

אך דבריה של מוסלאם אינם תואמים את הראייה המפלילה ביותר נגד האח הצעיר. לאחר שנתפס, מצאה המשטרה בסירה בה הסתתר ג'וחאר "מכתב" אותו כתב על דפנות הסירה, שם כתב כי הפיגוע היה בנקמה על הפעילות של צבא ארה"ב באפגניסטן ובעיראק. הוא כינה את קורבנות הפיגוע "נזק משני", כפי שהיו מוסלמים שנהרגו במלחמות שהובילה ארה"ב: "כשאתם תוקפים מוסלמי אחד, אתם תוקפים את כל המוסלמים". עוד כתב שאינו מתאבל על אחיו, החשוד השני בפיגוע, מאחר שהוא עכשיו אדם קדוש בגן העדן וכי הוא מקווה להצטרף אליו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully