וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המחבל מבוסטון לא זוהה בשל טעות באיות שמו

רשת NBC דיווחה כי בדוח של בית הנבחרים האמריקני שיפורסם מחר נקבע כי שמו של טמרלאן צארנייב, שהטמין פצצה במרתון בוסטון עם אחיו, הוזן באופן שגוי במאגר של מעברי הגבול

המחבל מבוסטון היה מעורב ברצח יהודים ב-2011. רויטרס
לא זוהה בשדה התעופה. טמרלאן צארנייב, המחבל מבוסטון/רויטרס

הרשויות ברוסיה הזהירו את הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) מפני טמרלאן צארנייב, אחד משני האחים הצ'צ'נים שהואשמו בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון באפריל 2013, אך לא עלה בידי האמריקנים לעצור אותו לפני הפיגוע – בשל טעות באיות שמו.

עוד בוואלה! חדשות:
"כל העולם יתלהב": כשבגין אישר את הסכם השלום עם מצרים
דיווח: צפון קוריאה שיגרה שני טילים בליסטיים
שערוריית המין שמסעירה את ההתנחלות החרדית

רשת NBC דיווחה הלילה (רביעי) כי על פי דוח של הקונגרס האמריקני שצפוי להתפרסם מחר, סוכנות המודיעין הרוסית (FSB) פנתה לארצות הברית עוד במרץ 2011 ומסרה כי צארנייב קשור לקיצונים איסלאמים, אך בשל טעות באיות שמו של צארנייב בעת הזנתו למאגר מידע, הוסרה האזהרה לגביו. צארנייב ואחיו ג'וחר הפעילו מטען חבלה מאולתר במהלך המרתון, הרגו שלושה בני אדם ופצעו יותר מ-250 נוספים. טמרלאן בן ה-26 נהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון שניסו לעצור אותו ואילו אחיו בן ה-20 נפצע קשה.

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
טמרלאן ואחיו ג'וחר דקות לפני הפיגוע במרתון בוסטון/AP

הדוח שצפוי להתפרסם מחר נכתב על ידי הוועדה לביטחון המולדת בבית הנבחרים האמריקני, ולפיו כוח משותף של ה-FBI ורשויות המדינה תשאל את צארנייב בשנת 2011. מזכר בנושא התשאול הועבר לבסיס נתונים של הרשויות המפקחות על מעברי הגבול בארצות הברית, כדי להתריע במקרה שהצעיר יחליט לעזוב את המדינה או להיכנס אליה בחזרה. הדוח קובע, כך לפי הדיווח ברשת NBC, כי תיק החקירה נגד צארנייב נסגר ביוני 2011 כיוון שלא נמצא קשר בין הצעיר לבין גורמי טרור. כמה חודשים לאחר סגירת תיק החקירה סוכנות המודיעין הרוסית העבירה מידע לבולשת האמריקנית, שאשרר מחדש את האזהרה שהועלתה במזכר הראשון שנכתב לגבי צארנייב. גורם המקורב לחקירת המקרה מסר כי ההתרעה השנייה לגבי צארנייב הוזנה כששם משפחתו שגוי. לפי ההתרעה, אם צארנייב היה מזוהה במעבר, הוא היה נעצר מיד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האח ג'וחר בעת לכידתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינואר 2012, כאשר הגיע צארנייב לשדה התעופה JFK בניו יורק כדי לעלות לטיסה למוסקבה, שמו עלה ברשימת חשודים שקיימת במאגרי המידע של נמל התעופה, אך הוא לא הופיע ברשימת "100 המבוקשים ביותר". כעבור חצי שנה אותה העביר בחבל דגסטן, שב צארנייב לארצות הברית. כאשר עבר בביקורת הגבולות, שמו לא עלה ברשימת החשודים, בשל הטעות באיות שמו במאגר. גורמים אמריקנים מסרו כי ייתכן שהטעות באיות שמו ברשימת הנוסעים בטיסה חזרה גרמה לגורמי אכיפת החוק של להבחין כי מדובר באדם העלול להוות סיכון ביטחוני.

הפיגוע בקו הסיום של מרתון בוסטון, אחד הגדולים שהתרחשו מאז פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, אירע ב-15 באפריל 2013. בפיגוע נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 264. לאחר הפיגוע, ג'וחר ואחיו טמרלאן - שיחד הניחו במקום שני מטעני חבלה שהוסתרו בסירי לחץ - נמלטו מהזירה. כעבור ארבעה ימים, טמרלאן נורה במהלך מצוד על ידי השוטרים, ואילו אחיו נתפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully